- Hirdetés -

Nőket oktat a Vodafone

|

A Vodafone új kezdeményezésének részeként világszerte 26 országban, köztük Magyarországon is indít kurzust programozási ismeretekről 14-18 év közötti diáklányok számára.

 

A munkaerőpiacon egyre nagyobb az igény a műszaki és reál ismeretekre, a Vodafone Magyarország ezért is fordít kiemelt figyelmet a jövő generációjának képzésére, támogatására. A szolgáltató júniusban szervezte meg a KódGarázzsal együttműködésben első, rendkívül sikeres egy hétig tartó táborát, a TelcoCamp-et, melynek során 12-14 év közötti gyerekek tanulhattak bele a mobilalkalmazás-fejlesztésbe.

 

Azonban a természettudományos, technológiai, mérnöki és matematikus szakokon a folyamatosan növekvő munkaerő-piaci igény ellenére a nők részvétele még mindig rendkívül alacsony.

 

Ezért hívta életre a Vodafone az eddigi legnagyobb léptékű, nemzetközi programot a Code First: Girls együttműködésében, amely szervezet személyes oktatást nyújt tizenéves lányoknak programozásról Európában, Indiában, a Közel-Keleten, Dél-Afrikában és Ausztrália térségében is, idén nyáron pedig hazánkba érkezik.

 

Augusztus 28. és 31. között kerül sor az első ingyenes képzésre Budapesten, amelynek keretében 15 fiatal lány nyerhet bepillantást a kódolás világába – a négy napos workshop alatt a diákok olyan programozási nyelvekről és fejlesztői programokról sajátíthatnak el alapismereteket, mint a html, a CSS, a GitHub és a Bootstrap, az oktatás zárultával pedig akár saját weblapot fejleszthetnek.

 

Ezek az ismeretek új kapukat nyithatnak a tizenéves lányok számára, hiszen a programozás napjainkra az egyik legkeresettebb készséggé vált: a betöltésre váró programozói pozíciók fele nem technológiai szektorokban nyílik meg, mint például a pénzügy, vagy akár az egészségügy, ráadásul egy közelmúltban végzett kutatás szerint a programozás ismerete a jelölt bérét is jelentősen növelheti.

 

„Vitathatatlan, hogy a munkaerő-piac a digitális forradalom következtében teljes mértékben átalakul”- mondta Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese. „A kódolás ismerete jelenleg óriási előnyt jelenthet egy munkavállaló számára, a jövőben viszont rengeteg munkakör esetében egyenesen elengedhetetlen lesz, így a mi felelősségünk felkészíteni a következő generációt ezekre az új feladatokra.” – tette hozzá.

 

Ez pedig igen nagy felelősség, hiszen idén már az Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete (UNESCO) is aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy a nők részvétele csökkenő tendenciát mutat egy olyan területen, amely globálisan növekszik. A legtöbb országban még mindig többségében férfiak végeznek a műszaki és reál ismereteket oktató egyetemi kurzusokon.

Magyarországon sincs ez másképp, a nők aránya a felsőoktatásba jelentkezők között 2015/2016-ban még mindig az informatikai (12%) és a műszaki (24%) területeken volt a legalacsonyabb.

 

Ezen változtatna Amrita Gangotra, a Vodafone Magyarország Műszaki vezérigazgató-helyettese is:

„Itt Magyarországon nincs hagyománya annak, hogy a lányok a műszaki, természettudományos tantárgyakat vagy épp a matematikát válasszák. Szeretném bátorítani a magyar diáklányokat, hogy felejtsék el a sztereotípiákat és gondoljanak ezekre a területekre is alternatívaként, tanuljanak kódolni, hiszen ennek köszönhetően sokkal változatosabb karrierválasztási lehetőségek várják majd őket.” – mondta.

 

A Vodafone számára mindkét érintett terület – a női egyenjogúság és a fiatalok technológiai ismereteinek bővítése – kulcsfontosságú és elengedhetetlen a vállalat tízéves fenntartható üzleti céljainak eléréséhez. Itthon is kiemelt figyelmet fordítanak ezekre a kérdésekre, így például a ReConnect programmal rugalmasságot és részmunkaidőt kínálva segítenek közép- és felsővezetői munkakörökbe visszatérni olyan nőknek, akiknek nagyvállalati karrierje több évre megszakadt, jellemzően gyermekvállalás, illetve saját- vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt.

 

A következő generáció támogatására indította el a Vodafone Magyarország Alapítvány 2015-ben a Digitális Iskola Programot, amelynek célja a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése, csökkentve ezáltal az egyre meghatározóbb digitális szakadékot.

 

A Vodafone Code First: Girls augusztusi kurzusára a digitaliscsalad.hu weboldalon egy kvíz kitöltésével jelentkezhetnek az érdeklődők, az ősz folyamán pedig további programok indulnak Budapesten és Miskolcon, a Vodafone második otthonában is.

 

 

Az Code First: Girls kezdeményezésről

 

A Code First: Girls többszörösen díjazott kezdeményezés, amely vállalatok és nők bevonásával azon munkálkodik, hogy növelje a nők arányát a technológiai területeken. Ennek érdekében ingyenes programozási kurzusokat biztosít fiatal nőknek, valamint fizetett tanfolyamokat indít mind férfiak, mind pedig nők számára. A kezdeményezés részeként a vállalatokat tanácsokkal látja el a szükséges technikai készségekkel rendelkező munkavállalók megszerzése tekintetében, valamint egy több mint 5500 női tagot számláló, technika iránt érdeklődést mutató közösséget tart fenn. Az Egyesült Királyságban a nők számára a legtöbb ingyenes programozási tanfolyamot biztosító szervezetnek számít. Az elmúlt három év során több mint 2,5 millió GBP értékű ingyenes technológiai oktatást biztosított; több mint ötezer nőt tanított meg ingyenesen programozni, valamint vállalatokat segített hozzá, hogy cégük számára jobb technikai készségekkel rendelkező munkatársakat találhassanak és képezhessenek ki. A Code First: Girls Magyarországon a Vodafone helyi munkatársainak nyújt online tréninget kódolás oktatásához szükséges ismeretekkel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...