- Hirdetés -

Non-spot trendekkel folytatódik a BrandMania

|

Elindult a BrandMania új évada, az RTL Klub magazinműsorában ezúttal annak járt utána a stáb, hogyan alakult a non-spot reklámok piaca. A hazai sorozat reneszánsz kedvezően hat erre a hirdetési formára és a műsorból az is kiderül, hogy miért jó a non-spot reklámoknak, ha sok platformon fogyasztjuk a videós tartalmakat.

A magyar televíziós reklámpiac 2018-ban 60 milliárd forintos volt, ebből 3,7 milliárd forintot költöttek nem hagyományos reklámokra, szponzorációra és termékmegjelenítésre, ez 10 százalékos növekedés éves szinten. Kovács Krisztián, a MEME elnöke elmondta, hogy a non-spot reklámok közé tartozik minden, nem hagyományos hirdetés, így a klasszikus szponzoráció, a termékelhelyezés, de például a virtuális reklám is. A szakember beszélt arról is, hogy érezhetően nőnek a hirdetői igények és a tévés reklámpiacon jól látható szeletet hasít ki magának ez a megoldás.

Bakcsy Szilárd, az RTL Magyarország non-spot és digitális igazgatója a BrandMania stábjának nyilatkozva elmondta, hogy a non-spot piac most már évek óta növekszik, és minden adott ahhoz, hogy ez így is maradjon. Egyre több saját gyártású műsor kerül képernyőre, és ez húzza magával a piacot, hiszen a legjobb non-spot megjelenéseket ezekben lehet megvalósítani.

A tévé még mindig elképesztően népszerű Magyarországon, tavaly naponta átlagosan 4 óra 40 percet töltöttek a képernyő előtt a magyarok. A hirdetői aktivitás is elképesztő, a múlt évben egy néző naponta átlagosan 133 reklámfilmmel találkozott, tehát hatalmas a reklámzaj.

Annyira zsúfolt egy-egy reklámblokk, hogy próbálnak kilépni ebből a hirdetők – fogalmazott Piros Máté, az AMC Networks kereskedelmi igazgatója. Aki nem szeretne jelen lenni ebben a nyüzsgésben, hanem olyankor akarja felhívni magára a figyelmet, amikor a néző esetleg jobban tud koncentrálni a termékére, az elindul non-spot felé – tette hozzá.

Török Eszter, a Sony Pictures Television Networks CE non-spot értékesítési vezetője szerint egyre nagyobb a non-spot népszerűsége, egyre több hirdető oldaláról igény az, hogy minél szorosabban tudjanak olyan tartalomhoz kapcoslódni, amit ők választanak ki, illetve az, hogy kitűnjenek reklámzajból. A termékelhelyezés jó példa arra is, hogy mindegy, milyen paltformon fogyasztják az adott tartalmat, az mindig benne lesz.

Oláh Kornél, az Opel Magyarország marketing igazgatója szerint a non-spotot az hívja életre, hogy annyira telítettek a reklámsávok, hogy nagy a tülekedés, valami különlegeset kell nyújtani, hogy elérjék a márkák a fogyasztókat. Bognár Vera, a Nestlé Hungária digital and media menedzsere pedig arról beszélt a stábnak, hogy egy jól sikerült szponzoráció vagy termékelhelyezés esetén, a márka észlelhetősége magasabb, mint egy 12 perces reklámblokkban.

A BrandMania legújabb adásából kiderül az is, hogy milyen jövője lehet a non-spot hirdetéseknek és szóba kerül az is, hogy vajon a televízió képernyőjén kell-e keresni a jövőjüket.

A BrandMania legújabb adása elérhető az RTL Moston, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...