Non-spot trendekkel indult a BrandMania új évada

Nagy sikerrel futnak a saját gyártású showműsorok és sorozatok a hazai csatornákon, ami jó lehetőséget kínál a márkák számára a non-spot megjelenésekre is. Már négymilliárd forintos piacról van szó, aminek fejlődését nem állította meg a COVID-járvány sem, a BrandMania stábja pedig utánajárt, hogyan látják a helyzetet a nagy hirdetők és a tévétársaságok.

A 18. évadához érkezett a BrandMania, és a nagykorúvá váló magazinműsor új szezonjának első adásában a tévés non-spot reklámpiac került terítékre. A stábnak nyilatkozva Bakcsy Szilárd, az r-tima non-spot és digitális igazgatója elmondta, hogy évek óta fejlődik ez a szegmens, ráadásul dinamikus növekedés figyelhető meg. A bővülés 2020-ban sem állt meg, a mértéke ugyanakkor csökkent a járvány miatt, de így is óriási eredménynek számít a fejlődés és jelzi a terület fontosságát.

A non-sport reklámpiac mintegy négymilliárd forintos, ez a teljes hazai tévés hirdetési szegmens 7 százalékát jelenti, ugyanakkor komoly lehetőségek vannak ezen a területen. Az RTL Klub magazinműsorában Baron Ágnes, a Discovery Hungary hirdetésértékesítési koordinátora elmondta, hogy a non-spot nem az eladás ösztönzésről szól, hanem valamilyen módon az érzelmekre próbál hatni. Ezáltal erősíti egy adott márka küldetését, filozófiáját, vagy kapcsolódik egy olyan tartalomhoz, ami pontosan passzol a hirdető célcsoportjához.

Az innovatív jelzőt szokták kapcsolni a non-spot termékelhelyezésekhez a műsorokban – számolt be kutatási eredményeikről Török Eszter, a Sony Pictures Television magyarországi non-spot hirdetésekért felelős vezetője.

Balogh Barbara, a HEINEKEN Hungária marketing és kereskedelmi marketing igazgatója arról beszélt a BrandMania stábjának, hogy a műsorok kiválasztásánál elsősorban azt veszik figyelembe, hogy van-e olyan élethelyzet, fogyasztási alkalom, ami természetes módon passzolhat a márkához, illetve az adott műsor tudja-e erősíteni az imázst, amit építeni szeretnének.

A műsor tartalmának fontosságára hívta fel a figyelmet Csikós Gábor, a Toyota Magyarország marketing vezetője. Hozzátette azt is, hogy számukra az is fontos, hogy ne egy „szponzor erdőbe” menjenek be, vagyis kiemelt szerepük legyen az adott produkciónál.

A hirdetői oldal szempontjairól és a lehetőségekről beszélt többek között Palcsó Sára, a Zwack Unicum marketing igazgatója, Popovics Adrienn, a HELL ENERGY operatív marketing igazgatója és Ördög Ibolya, a Hyundai Holding Hungary kommunikációs és marketing vezetője is. A BrandMania legújabb adásában megszólalt Verebély Marcell, az X-Faktor és az Álarcos énekes kreatív producere is. A műsorból kiderült az, hogy mitől lehet igazán jó egy produkció és egy márka együttműködése, és mire érdemes odafigyelni a forgatás során.

A BrandMania legújabb adásának ismétlését megnézheti az RTL Klubon szombat délelőtt 11:05-től, vagy az RTL Moston ide kattintva.