- Hirdetés -

Normál tempóra váltott az ingatlanpiac

|

- Hirdetés -

Normál tempóra váltott májusban a hazai ingatlanpiac, míg a jelzáloghitel-piacon további erősödést mutatnak a cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai. A Duna House által becsült 10 969 tranzakció 2 százalékos enyhülést jelez, azonban az előző év azonos időszakához mérten még mindig több mint 7,5 százalékkal teljesített jobban a szegmens idén májusban. Az év első 5 hónapjában már több mint 50 ezer lakóingatlan cserélt tulajdonost, amely éves szinten megfelelő ütemet jelent az ingatlanközvetítő által előre jelzett 110-130 ezer várt tranzakció megvalósulásához.

A tranzakciószámokkal együtt enyhülést mutat a hazai ingatlanpiaci kereslet is, ugyanis az áprilisban tapasztalt érdeklődésnél 6 ponttal mérsékeltebb szinten, 78 ponton áll jelenleg a Duna House Keresletindexe. A korábbi évek görbéjét tekintve május-június tájékán szokványosnak mondható az ingatlanok iránti figyelem apadása, a jelenlegi érték azonban az azonos időszakra vonatkozó 2023-as, de még a 2022-es aktivitásnál is magasabb szintre tehető idén májusban.

A főváros budai oldalán értékesített téglaépítésű lakások és a hazánk keleti felén található házgyári lakások kivételével országszerte a négyzetméterárak emelkedését mutatják az értékesítési adatok. Míg az előző év azonos időszakához viszonyítva változatlan négyzetméterárak (469 ezer Ft/m2) láthatóak a kelet-magyarországi panellakásokat illetően, addig a nyugati országrészben 16%-kal magasabb, 573 ezer forintos egységáron lehetett lakótelepi lakáshoz jutni. Emelkedtek az átlagos négyzetméterárak a fővárosi panellakásokat illetően is, Budán 971 ezer forintra, Pesten 757 ezer forintra nőtt az ár az előző év azonos időszakához képest idén májusban. Irányár-változásra a pesti oldalon 1%-os arányban volt példa, míg a budai panelek esetében voltak olyan tulajdonosok is, akik felfelé módosítottak a hirdetési áron.

A vidéki téglaépítésűek esetében keleten érezhető nagyobb áremelkedés a tavalyi év azonos időszakához képest, míg nyugaton enyhébb mértékben nőttek csak a négyzetméterárak. A téglaépítésű lakásoknál a fővárosban a budai oldal kerületei kivételével mindenütt nőtt idén májusban az átlagos négyzetméterár. Budán 2%-kal csökkentették, Pesten 4%-ban enyhítették a tulajdonosok a hirdetési árat, míg a belvárosban mindössze 2% volt ez az érték. A vevői alku a budai kerületekben 6% volt, Pesten és a belvárosi területeken 3-3%-ot engedtek az eladók a 2024. májusi tranzakciók alapján.

A budai kerületeké volt a főszerep az elmúlt hónapban a fővárosi ingatlanpiacon, bár a vevői érdeklődés erősségében rekorder XIII. kerületet ezúttal sem sikerült megelőzniük. A fővárosi ingatlanvásárlók közül a legtöbben (17,2%), Angyalföldet jelölték meg preferált kerületként az ingatlankeresés során, a második helyen az előző hónaphoz hasonlóan Újbuda végzett. A belvárosi kerületek helyett azonban ezúttal a budai II. kerület került a dobogó legalsó fokára a Duna House kerületek közötti népszerűséget vizsgáló felmérése alapján.

A vevők 39%-át a befektetési cél motiválta a fővárosban, emellett magas 21%-os volt a nagyobb ingatlanba költözők aránya is. Befektetési céllal 48,5 millió forintot, nagyobb lakásra 88,8 millió forintot költöttek átlagosan az ügyfelek. A vidéki szerződéskötések alapján a 30-40 évesek vásárlói csoportja volt a legaktívabb idén májusban. A vevők többsége, 31%-a első lakására szerződött, ők átlagosan 33,3 millió forintot fordítottak otthonteremtésre.

Az ingatlanközvetítő közreműködését kérő eladók zöme országszerte a 60 év feletti korosztályból került ki, a májusi értékesítési adatok szerint a legfőbb eladási okok között 31%-kal a korábbi befektetés értékesítése állt a fővárosban, míg a leggyakoribb eladói motiváció vidéken az örökölt ingatlan értékesítése volt 31%-kal.

Három érdekes adat

Az év első 5 hónapjában már több mint 50 ezer lakóingatlan cserélt tulajdonost.

Idén májusban már 110 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott a Credipass szerint.

A fővárosi vevők 39%-a befektetési céllal szerződött idén májusban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Díjnyertes kamerák az okosmobilokban

A HONOR 200 és a HONOR 200 Pro készülékek elnyerték a tekintélyes DXOMARK ezüst (“Silver”) címkét kiemelkedő kamerateljesítményükért.A HONOR 200 Pro lenyűgöző, 137-es összpontszámot ért el a DXOMARK rangsorában, ezzel a 2. helyet szerezte...

A főzés is lehet zöldebb

A Schneider Electric befektetési alapja és több partnere összesen 3,75 millió dollárt fektetett az IoT technológiát használó elektromos főzőlapot fejlesztő ATEC nevű vállalkozásba. Az új forrás révén további lendületet vehet a főzés „zöld” forradalma...

Itt nézhetjük a Fradi első BL-meccseit

Ma megkezdi BL-szereplését az előző idény hazai futball bajnoka, a Ferencváros. Bár a 2024/2025-ös idénytől az RTL szerezte meg a legrangosabb európai kupasorozat hazai közvetítési jogait, a Fradi első, selejtezős mérkőzéseit mégis a M4...

Többen nézték a skót-magyar meccset, mint az EB döntőjét

Az élő sportesemények rajongóinak megváltást jelent, hogy ma már szinte bárhol, akár mobilon is élőben követhetik kedvenc sporteseményeiket: a nemrég zárult labdarúgó Európa-bajnokság a Yettel tévészolgáltatásának nézőit is lázba hozta. A legnagyobb nézettséget kimagaslóan...

Újabb rekord a belföldi használtautó-piacon

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon közel 457 ezer személygépkocsi cserélt gazdát az első félévben. Ez az érték 12,4 százalékkal haladja meg a tavalyi első félév volumenét. A JóAutók.hu várakozása szerint jelentős...

Ezek a legnépszerűbb belföldi nyaralóhelyek

A Szallas.hu friss elemzése szerint bár a Balaton népszerűsége elvitathatatlan a vakációzók körében, a Tisza-tónál is sokan nyaralnak. A magyar tenger térségében Siófok, Balatonfüred és Hévíz szálláshelyeit választották eddig a legtöbben nyaraláshoz, a Tisza-tónál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több magyar használ hitelkártyát

A rövid távú, átmeneti pénzzavarban lévő emberek egyre inkább a hitelkártyákra hagyatkoznak: a hitelkártya-tartozás ma már nagyobb, mint a folyószámlahitel-állomány – a hitelkártyás költések növekedése közel 50 százalékkal haladta meg a betéti kártyás vásárlások...

Sokat spórolhatnak a nyugdíjasoknak

2022 áprilisa óta mintegy 2,6 milliárd forinttal támogatta a Tesco a nyugdíjasokat nyugdíjas kedd elnevezésű promóciójával, aminek keretében a nyugdíjas igazolvánnyal és hűségkártyával rendelkező vásárlók keddenként 5% kedvezményt kaptak vásárlásuk végösszegéből. Az áruházlánc a...

Újdonságokkal rukkolt elő a Rossmann

2024 elején debütált a Rossmann Rutin, mellyel először bőtípusunknak megfelelő tudatos arcápolási rutint állíthattunk össze, most megérkezett hozzá a hajápolásra kiterjesztett változat is. A drogérialánc online Virtuális Tükörrel, offline pedig digitális polccímkékkel is erősített...

Így lehet biztonságos az online kommunikáció

A Rakuten Viber szakértői tippjeivel megtudhatod, hogyan teheted védetté a kommunikációs csatornád, és akadályozhatod meg a nem kívánt üzeneteket és hívásokat.A Rakuten Viber szeretné emlékeztetni a felhasználókat arra, hogy a nyári kommunikáció nyüzsgésében hogyan...
Forma-1 Magyar Nagydíj 2024

Műsorok terén a Forma-1, csatornaszinten a TV2 áll az élen

A kereskedelmi célcsoportnál a vasárnapi Forma-1 futam bizonyult a mögöttünk álló hét legnézettebb műsorának. A csatornáknál a TV2, a teljes portfólióknál a TV2 Csoport végzett az élen. Véget ért a labdarúgó Európa-bajnokság, így visszatért a...

Don't Miss

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el. Zsófia új...

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját

Ezek a projektek nyerték el idén a Digitális Készségek Európai Díját A Digitális Készségek Európai Díjának (European Digital Skills Awards) idei nyertes projektei között kiberbiztonságra fókuszáló, hátrányos helyzetűek digitális készségeinek fejlesztését, illetve a nők technológiai...

Folyamatosan újra kell gondolnunk, hogyan maradhatunk relevánsak – interjú Erich Mullerrel

Sok tekintetben a budapesti gyártóközpont az ügynökségünk szíve, amely életre kelti a stratégiai és kreatív csapatok által nap mint nap kitalált csodálatos koncepciókat és ötleteket – mondta el Erich Muller. A Publicis Groupe Hungary...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...