- Hirdetés -

Nőtt a fővárosi szálláshelyek bevétele

|

A fővárosban az első negyedévben stagnáló vendégforgalom mellett nőtt a kereskedelmi szálláshelyek bevétele a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ elemzése szerint. A fővárosban stabilizálódni látszik az utóbbi évek vendégforgalmi boomja, a tavalyi első negyedévhez hasonlóan kétmillió felett alakult a vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken.

Az első három hónapban az egy évvel korábbinál 0,7 százalékkal több, 874 727 vendég kereste fel a fővárost, akik összesen 2 millió 7 ezer 410 vendégéjszakát töltöttek el, a külföldi vendégszám fél százalékkal, 723 099-re emelkedett, miközben a külföldi vendégéjszakák száma lényegében változatlan, 1 millió 720 ezer 615. Budapesten továbbra is markáns a belföldi vendégkör, a vendégek száma 2 százalékkal 151 628-ra nőtt, ám az általuk eltöltött vendégéjszakáké 1,9 százalékkal 286 795-re csökkent – írja az MTI a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ elemzése alapján.

Az összes bruttó szállásdíj-árbevétel 4,3 százalékkal 24,3 milliárd forintra nőtt, a külföldiektől származó 21,6 milliárd forint árbevétel 5,6 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakit. A szállodai szobák bruttó átlagára 4 százalékkal, 21 492 forintra, a REVPAR (egy kiadható szobára jutó árbevétel) 2,6 százalékkal 13 164 forintra nőtt január-márciusban.

A vendégszámban az enyhe többlet kizárólag az első két hónap forgalmának köszönhető, márciusban valamennyi főbb dimenzióban 2-3 százalékos csökkenést mértek. Az elemzésben rámutatnak arra, hogy a vendégéjszakák márciusi, 6,5 százalékos csökkenését várhatóan az áprilisi adatok ellensúlyozzák majd, a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Budapesti Tavaszi Vásár és Hagyományőrző Kulturális Fesztivál, valamint a húsvéti hosszú hétvége hatására.

Az első negyedévben a fővárosban a külföldi vendégéjszakák stagnáló száma mögött erős differenciálódás látszik az egyes küldő piacokra lebontva: jelentősen csökkent a svéd, a holland és a belga, miközben erőteljesen nőtt az indiai és az ukrán vendégek száma.

Budapest legnagyobb küldő piaca továbbra is az Egyesült Királyság, Olaszország és Németország előtt. Az Egyesült Államok a téli hónapokban kissé lemaradt, de a kedvező márciusi forgalomnak köszönhetően visszafoglalta a negyedik helyet. Az ötödik Oroszország, szorosan mögötte áll Franciaország, a hetedik Izrael, a nyolcadik Spanyolország. A tízes lista végén két ázsiai küldő ország, a Koreai Köztársaság és Kína áll – derül ki a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ elemzéséből.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vevőknek kedvez az ingatlanpiac

A piac élénkülése és a fokozott vevői kereslet mellett enyhült az érvényesíthető alku mértéke az ingatlanvásárlás során, azonban még így is a vevők évének számított 2024, ugyanis a tranzakciók jelentős része, 82,2 százaléka a...

Kevés megtakarításuk van a magyaroknak

Bár a középkorúak átlagosan hét hónapra elegendő tartalékkal rendelkeznek, 33 százalékuk csupán egy hónapig tudná fenntartani magát, ha nem lenne bevétele - közölte a K&H a biztos jövő kutatás eredményei alapján, amely az öngondoskodás...

Múltidéző mozikkal erősít a filmcsatorna

A történelmi filmek választ adhatnak a múlt nagy kérdéseire és betekintést nyújtanak az életbe egy másik időszakban. A történelmi filmek amellett, hogy szórakoztatnak, rávilágítanak arra is, hogy a múlt eseményei miként formálták jelenünket. Különösen...

Central is clearly becoming international – interview with Petr Bednar

To maintain our independence, we need to focus on increasing our reach, revenue and profitability - says Petr Bednar. In an interview given to our magazine, the digital and business development director of Central...

A Central egyértelműen nemzetközi céggé válik – interjú Petr Bednarral

Az elérésünk, a bevételeink és a jövedelmezőségünk növelésére kell koncentrálnunk, hogy megőrizzük a függetlenségünket – véli Petr Bednar. A Central Médiacsoport digitális és üzletfejlesztési igazgatója a lapunknak adott interjúban beszélt a cseh és a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...