- Hirdetés -

Nőtt a kiberbiztonsági tudás a COVID alatt

|

- Hirdetés -

A pandémia alatti digitális támadások az IT csapatok 82 százalékánál javították a kiberbiztonsági tudást – derül ki a Sophos felméréséből.

A felmérésben 5400 középvállalatoknál dolgozó informatikai döntéshozó vett részt Európa, Amerika, Ázsiai csendes óceáni térsége és Közép-Ázsia, a Közel-Kelet és Afrika 30 országából.

A digitális támadások számának növekedése a járvány alatt az összes felmérésben szereplő iparág IT biztonságát érintette, beleértve az oktatást (83%), kereskedelmet (85%) és egészségügyet (80%) is

“2020 példátlan év volt az IT csapatok számára világszerte,” mondta Chester Wisniewski, a Sophos szenior kutatója. “Az informatikai szakértők létfontosságú szerepet játszottak a szervezetek támogatásában, annak érdekében, hogy a COVID-19 miatt előírt megkötések és korlátozások ellenére azok folytathassák tevékenységeiket.

A felmérés azt mutatja, hogy sok esetben ezek a kihívások nem csak jobban képzett, hanem motiváltabb IT csapatokat is eredményeztek, akik készen állnak egy ambiciózus jövőre. Ahogy egyre több ország képes megkezdeni a világjárvány okozta korlátozásokon túli élet tervezését, kiváló lehetőségünk van

új informatikai és biztonsági házirendek implementálására,

biztonságosabb, modern eszközök adaptálására az IT periférián túli alkalmazottak és műveletek kezelésére,

szakértő csapatok létrehozására, amelyek vegyítik a házon belüli és az outsource-olt szakképzettséget,

az intelligens automatizálást emberi fenyegetés-kereső szakértelemmel kombináló biztonsági platformokat vezessünk be.

A Sophos globális felmérés legfőbb megállapításai:

· Az IT csapatok iránti igény megnőtt. Az informatikai munkamennyiség (nem beleértve a biztonságot) az IT csapatok 63%-a számára nőtt, míg 69% érzékelt növekedést a digitális biztonsággal kapcsolatos munkamennyiségben.

· Az ellenfelek gyorsan kihasználták a járvány adta lehetőségeket: az IT csapatok több mint 60 %-a számolt be arról, hogy 2020 folyamán a szervezetüket célzó digitális támadások száma növekedett.

· A megnőtt biztonsági munkamennyiség és a kibertámadások számának növekedése lehetővé tette, hogy az IT csapatok fejlesszék digitális biztonsági képességeiket és tudásukat. A szakmai fejlődés nagy része valószínűleg informális úton, a munkavégzés során szerzett ismeretanyag, amelyet a csapatok az új technológiák megismerése és az új biztonsági elvárások teljesítése közben gyűjtöttek be, gyakran intenzív nyomás alatt és távol a megszokott munkahelyüktől.

· A kihívásokkal való együttes szembenézés javította a csapatmorált. Az IT csapatszellem szintén nőtt számos esetben. A megkérdezett IT teamek több, mint fele (52%) mondta azt, hogy 2020 során javult a csapatmoráljuk. Sok esetben úgy tűnt, hogy a morál a nehezebb munkamennyiséggel és intenzívebb támadásokkal együtt nőtt. Például a zsarolóvírusok áldozatai sokkal nagyobb valószínűséggel tapasztalták a csapatmorál növekedését, mint azok, akiket nem ért támadás (60% kontra 47%). A morálra valószínűleg külső és személyes körülmények is hatással voltak a járvány során, például lokális kijárási tilalmak, a családdal való találkozás lehetőségének hiánya és egyéb tényezők. Ettől függetlenül a kutatási eredmények arra utalnak, hogy a közös cél, az értéktudat és a nehézségekkel való együttes szembenézés segítették a kötődést és a csapatszellem javulását az IT teamek számára.

· A 2020-as tapasztalatok hatással voltak a jövő technológiai stratégiáira, mint például a mesterséges intelligencia (MI, AI). Úgy tűnik, hogy számos szervezet olyan tervekkel vágott bele a 2021-es évbe, melyek keretében növelnék a házon belüli és az outsource-olt IT csapatok méretét és kihasználnák a fejlett eszközökben és technológiákban rejlő potenciált. A kutatás szerint az IT csapatok 68%-a számít a házon belüli IT biztonsági személyzet növekedésére 2023-ra és 56% számít arra, hogy ugyanebben az időszakban az outsource-olt IT biztonsági dolgozók száma fog nőni. A túlnyomó többség (92%) számít arra, hogy az MI segíteni fog a fenyegetések növekvő számának és / vagy összetettségének a kezelésében. Emögött részben az állhat, hogy az IT csapatok 54%-ának véleménye szerint a kibertámadások most már túl fejlettek ahhoz, hogy a házon belüli csapat egyedül leküzdje azokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...

Hatodszor választotta meg elnöknek Kovács Tibort az MLE

Tisztújító közgyűlést tartott a Magyar Lapkiadók Egyesülete, amelyen hatodszor választották elnöknek Kovács Tibort, a Ringier Hungary Kft. vezetőjét. A 2024-2025-ös időszakra elnököt, elnökséget és felügyelő bizottságot választott a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tisztújító közgyűlése október...

Ragaszkodunk a gyors nethez és a streaminghez

Nem mondanak le a széles sávú internetről és a streamingről a háztartások a gazdasági nehézségek ellenére sem – mutat rá az EY több mint 21 000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Szolgáltatóváltásra elsősorban a...

A TV2 magabiztosan vezeti a főműsoridős nézettségi versenyt (x)

Az elmúlt 12 hónapban kiemelkedő nézettségi eredményeket ért el a TV2. Ez többek között annak köszönhető, hogy az október 4-én 26. születésnapját ünneplő TV2 tavaly a kiemelten fontos őszi tévés főszezonban átvette a vezetést...

Új igazgatóval folytatja a Continental váci üzeme

A Continental csoporthoz tartozó, váci ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. gyárigazgatói posztját az eddigi minőségirányítási vezető, Győrffy Sándor tölti be 2023. október 1-jétől. A váci üzem sikeres és fenntartható működéséhez nagyban hozzájárult elődje, Purgel...

Intenzív terjeszkedésben az Ipsilon Group

Az Ipsilon Group felvásárolta a Creative Dock Hungary-t és többségi tulajdont szerzett a Boarding HR-ben. A két tranzakcióval a vállalat megkerülhetetlen szereplővé vált az új termékek és szolgáltatások felépítésében (venture building), a belső innovációs...

Felével nőtt az első hat hónapban az e-autók iránti kereslet

Világszerte 6,2 millió elektromos járművet (EV) értékesítettek az idei első fél évben, ami 49 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit – derül ki a Canalys szingapúri piackutató cég elemzéséből. A vállalat honlapjára hétfőn fölkerült...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Magyar fintech megoldás a globális piacon

A globális pénzátutalási piacon egyedülálló digitális fizetési megoldás fejlesztéséről és bevezetéséről állapodott meg a Peak Hungary, a Columbus Magántőkealap és a fülöp-szigeteki Rizal Commercial Banking Corporation (RCBC). A "Fintech Synergy for Overseas filippinos" című...

Növekedésre számítanak a cégek

A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. A Brandfizz employer branding ügynökség...

Így utazik az Y generáció

Az Y generáció fiatalabbjai egészen másként és másért utaznak, mint ugyanezen generáció idősebb tagjai. A Kiwi.com felmérése alapján a 26-33 évesek vágynak leginkább múzeumba, amikor utaznak, míg a 34-42 év köztiek a festői tájat...

Premierekkel erősít a Disney+

Ahogy az éjszakák hosszabbodnak és a nappalok egyre hidegebbé válnak, mi is lehetne jobb a meghitt őszi hangulathoz, mint egy jó film vagy sorozat? Ha a dokumentumfilmek híve vagy, akkor ébreszd fel magadban a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Megváltoztatni a rendszert

A marketingnek el kell foglalnia a területet megillető méltó helyet a vállalat működésében, a marketingeseknek pedig láttatniuk kell a szerepüket az ügyfélélmény alakításában – hangsúlyozza Bánhegyi Zsófia, a legsikeresebb hazai marketingszakembereket bemutató Top50-es rangsor...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A fenntarthatóságról tanít a KPMG és a Microsoft

A „KPMG ESG Akadémia” a KPMG, a Microsoft és számos elismert egyetem együttműködésében indult el. Célja, hogy elérhetővé tegye a naprakész és nélkülözhetetlen ESG-tudást, támogassa és képezze az üzleti élet szereplőit a legváltozatosabb fenntarthatósági...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....