- Hirdetés -

Nőtt a mobilnetes előfizetések aránya a járvány alatt

|

Hatból öt ember hozzáfér valamilyen internetezési lehetőséghez az otthonában mobil- vagy vezetékes interneten keresztül – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss piackutatásából. Az előzetes eredmények szerint a járvány idején 63 százalékról 67 százalékra nőtt a telefonos mobilinternetes előfizetések aránya, azonban a többség otthon még így is a vezetékes hozzáférést részesíti előnyben a mobilnethez képest.

A hatóság legfrissebb, idén ősszel több mint háromezer háztartásról készült reprezentatív felmérése alapján a középiskolás korú és felnőtt népesség háromnegyedének van vezetékes internete otthon, kétharmaduknak pedig mobilinternet-előfizetése van a telefonján. A népesség közel hattizede mindkettőre előfizet, bő egynegyedük viszont csak egyféle hozzáférést vásárolt: minden tizedik ember csak telefonos mobilinternetet, majdnem minden ötödik pedig csak vezetékes internetet használ. Minden hatodik embernek semmilyen internetes hozzáférése nincs otthon.

A járvány ideje alatt azonban jóval többen lettek azok – 63 helyett 67 százalék –, akiknek telefonos mobilnet-előfizetésük van, és közöttük is leginkább azok aránya nőtt – 7-ről 9 százalékra –, akiknek semmilyen más internetezési lehetőségük nincs otthon. A vezetékesinternet-ellátottság nem változott tavaly óta.

Azok, akiknek mobil- és vezetékesinternet-előfizetése is van, mindazonáltal a vezetékest preferálják, kétharmaduk kizárólag vagy túlnyomórészt ezen netezik, és csak minden huszadik mondta, hogy ő nagyrészt a telefonos mobilnetjét használja otthon. További közel 30 százalék azonos arányban használja a kétféle lehetőséget, és ezek az adatok nem is változtak tavaly óta. A mindkétféle hozzáféréssel rendelkezők azt tartják a vezetékes internet legnagyobb versenyelőnyének a mobillal szemben, hogy több családtag tudja használni (41 százalék) és több telefonnal egyszerre (34 százalék) egy havidíjért egy előfizetést, hogy nincs adatkorlátja (36 százalék), megbízhatóbb a mobilkapcsolatnál (35 százalék), illetve hogy olcsóbb, mint a mobilinternet (33 százalék).

Akik csak mobilnettel neteznek otthon, jellemzően Észak-Magyarországon élő, a legalsó jövedelmi csoportba tartozó fiatal, képzetlen férfiak, akiknek gyerekeik is vannak vagy ők maguk még gyerekek (14 és 39 év közöttiek), dolgoznak vagy fiatal inaktívak (például mert még iskolába járnak, gyesen/gyeden vannak vagy munkanélküliek) és általában községekben, falvakban laknak.

A csak vezetékes internetet használók csoportjába szintén a kevésbé tehetős rétegek tartoznak, de általában olyanok, akik valaha jobb életet éltek, de idős korukra nehezebb helyzetbe kerültek. Jellemzően nyugdíjas nők, szintén Észak-Magyarországon, általában falusias környezetben, alacsonyabb iskolai végzettséggel, akik a legalsó jövedelmi csoportba, de már a középső vagyoni harmadba tartoznak, és háztartásukban általában két idős ember él együtt gyerek nélkül. A csak mobilnetezőkhöz hasonlóan kezdő netezőnek vallják magukat és nem nagy az adatforgalmuk.

A mindkét hozzáféréssel rendelkezők minden szempontból magasabb státusúak, jobb helyzetben élő emberek. Ők leginkább az ország középső részén, Nyugat- és Dél-Dunántúlon nagyvárosi környezetben (Budapesten vagy megyeszékhelyen) élnek, városi kertes házban vagy újépítésű lakóparkban, esetleg lakótelepen, felső és középső vagyoni csoportokba tartoznak, képzett fiatalok és középkorúak, akik gyerekkel élnek együtt. Közülük sokan haladó vagy profi nethasználóként tekintenek magukra és nagy adatforgalmat generálnak a hálózatokon, sok internetes filmet néznek, videótelefonálnak, nagyméretű file-okat küldenek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...