- Hirdetés -

Nőtt a mobilnetes előfizetések aránya a járvány alatt

|

Hatból öt ember hozzáfér valamilyen internetezési lehetőséghez az otthonában mobil- vagy vezetékes interneten keresztül – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság friss piackutatásából. Az előzetes eredmények szerint a járvány idején 63 százalékról 67 százalékra nőtt a telefonos mobilinternetes előfizetések aránya, azonban a többség otthon még így is a vezetékes hozzáférést részesíti előnyben a mobilnethez képest.

A hatóság legfrissebb, idén ősszel több mint háromezer háztartásról készült reprezentatív felmérése alapján a középiskolás korú és felnőtt népesség háromnegyedének van vezetékes internete otthon, kétharmaduknak pedig mobilinternet-előfizetése van a telefonján. A népesség közel hattizede mindkettőre előfizet, bő egynegyedük viszont csak egyféle hozzáférést vásárolt: minden tizedik ember csak telefonos mobilinternetet, majdnem minden ötödik pedig csak vezetékes internetet használ. Minden hatodik embernek semmilyen internetes hozzáférése nincs otthon.

A járvány ideje alatt azonban jóval többen lettek azok – 63 helyett 67 százalék –, akiknek telefonos mobilnet-előfizetésük van, és közöttük is leginkább azok aránya nőtt – 7-ről 9 százalékra –, akiknek semmilyen más internetezési lehetőségük nincs otthon. A vezetékesinternet-ellátottság nem változott tavaly óta.

Azok, akiknek mobil- és vezetékesinternet-előfizetése is van, mindazonáltal a vezetékest preferálják, kétharmaduk kizárólag vagy túlnyomórészt ezen netezik, és csak minden huszadik mondta, hogy ő nagyrészt a telefonos mobilnetjét használja otthon. További közel 30 százalék azonos arányban használja a kétféle lehetőséget, és ezek az adatok nem is változtak tavaly óta. A mindkétféle hozzáféréssel rendelkezők azt tartják a vezetékes internet legnagyobb versenyelőnyének a mobillal szemben, hogy több családtag tudja használni (41 százalék) és több telefonnal egyszerre (34 százalék) egy havidíjért egy előfizetést, hogy nincs adatkorlátja (36 százalék), megbízhatóbb a mobilkapcsolatnál (35 százalék), illetve hogy olcsóbb, mint a mobilinternet (33 százalék).

Akik csak mobilnettel neteznek otthon, jellemzően Észak-Magyarországon élő, a legalsó jövedelmi csoportba tartozó fiatal, képzetlen férfiak, akiknek gyerekeik is vannak vagy ők maguk még gyerekek (14 és 39 év közöttiek), dolgoznak vagy fiatal inaktívak (például mert még iskolába járnak, gyesen/gyeden vannak vagy munkanélküliek) és általában községekben, falvakban laknak.

A csak vezetékes internetet használók csoportjába szintén a kevésbé tehetős rétegek tartoznak, de általában olyanok, akik valaha jobb életet éltek, de idős korukra nehezebb helyzetbe kerültek. Jellemzően nyugdíjas nők, szintén Észak-Magyarországon, általában falusias környezetben, alacsonyabb iskolai végzettséggel, akik a legalsó jövedelmi csoportba, de már a középső vagyoni harmadba tartoznak, és háztartásukban általában két idős ember él együtt gyerek nélkül. A csak mobilnetezőkhöz hasonlóan kezdő netezőnek vallják magukat és nem nagy az adatforgalmuk.

A mindkét hozzáféréssel rendelkezők minden szempontból magasabb státusúak, jobb helyzetben élő emberek. Ők leginkább az ország középső részén, Nyugat- és Dél-Dunántúlon nagyvárosi környezetben (Budapesten vagy megyeszékhelyen) élnek, városi kertes házban vagy újépítésű lakóparkban, esetleg lakótelepen, felső és középső vagyoni csoportokba tartoznak, képzett fiatalok és középkorúak, akik gyerekkel élnek együtt. Közülük sokan haladó vagy profi nethasználóként tekintenek magukra és nagy adatforgalmat generálnak a hálózatokon, sok internetes filmet néznek, videótelefonálnak, nagyméretű file-okat küldenek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges karácsonyi vásárok

A karácsonyi vásárokról talán legtöbbünknek ugyanaz jut eszébe: fagyos esték, forralt bor, sült gesztenye, fabódék és kézműves ajándékok. Akik azonban idén a megszokottól eltérően ünnepelnék a karácsonyt, és megismerkednének különböző kultúrák különböző karácsonyi tradícióival,...

Így segítünk az ünnepek idején

Karácsonykor legtöbben beteg, hátrányos helyzetű vagy nehéz sorsú gyermekek javára terveznek adományozni – derült ki a Yettel karácsonyi szokásokat vizsgáló friss országos reprezentatív kutatásából. Sokan szeretnék tudni, pontosan mi az, amire az adományozottnak szüksége...

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...