- Hirdetés -

Nőttek, de nem eleget – így teljesítettek a médiaügynökségek

|

Az elmúlt esztendőben emelkedett a 15 legnagyobb médiaügynökség összesített árbevétele és eredménye is. Azonban a bevétel bővülése nem érte el a 2022-es infl áció szintjét, az eredmény jelentős emelkedésének döntő részét pedig egymagában a New Land Media hozta össze.

Tavaly a 15 legnagyobb médiaügynökség együttes árbevétele 214 milliárd forintot tett ki, ez magasabb érték a 2021-es 203 milliárdnál. Ez első látásra nem tűnik rossznak, viszont mindössze 5,4 százalékos bővülést jelent. Márpedig 2022-ben 14,5 százalékot tett ki az infláció mértéke, magyarán 2022-ben reálértéken csökkent a piac. 2020-ban 3,3 százalékos pénzromlás mellett mutattak az adatok 2,3 százalékos visszaesést, így nézve 2022 rosszabb volt, mint a Covid első éve.

A médiaügynökségek együttes adózott eredménye terén nem ennyire borús a kép. Ez tavaly 10 milliárd forint volt a korábbi évi 7,6 milliárd után, ami 32 százalékos növekedés. Más kérdés, hogy az említett 10 milliárd forint 67 százalékát egymagában a New Land Media produkálta.

Első nélküli adatok

Ahogy látható, az elmúlt évben is magasan a New Land Media érte el messze a legnagyobb, bő 78 milliárd forintos nettó árbevételt. Emiatt az egész piacot befolyásolhatja az árbevételük aktuális alakulása akár negatív, akár pozitív irányban. Ezért érdemes megnézni az ügynökségi bevételeket a New Land nélkül is. Így számolva a top 14 ügynökség 2021-ben 122 milliárd, 2022-ben 135 milliárd forint nettó árbevételt hozott össze. Ez 10,2 százalékos bővülés, ami már jobb képet fest, de ez alapján is reálértéken csökkent a szereplők bevétele.

A top 14 adózott bevétele a 2021-es 2,8 milliárd forintról tavaly 3,3 milliárdra nőtt, ami 16,7 százalékos növekedés. Az utóbbi viszont némileg rosszabb, mint a New Land Mediával együtt számolt érték.

Az adatokat megnéztük úgy is, hogy különválasztottuk a hazai és a külföldi tulajdonú ügynökségeket. A hazaiak kapcsán négy céget említhetünk a top 15-ből, a New Land, a Media Dynamics, a PanMedia mellett idesoroltuk az 50 százalékban magyar tulajdonú Mindshare-t is. Ennek a blokknak a 2022-es bevétele 100 milliárd forint volt, ami viszont nominálisan is csökkenést jelent a 2021-es 101 millióhoz képest. A fenti hazai négyes adta a 15 ügynökség árbevételének a 46,7, az adózott eredményének pedig a 76 százalékát.

Visszafogott állam

A top 15-ön belül tavaly 11 cég növelte a nettó árbevételét, az adózott eredménye szintén 11-nek nőtt 2021-hez viszonyítva. Viszont amíg tavalyelőtt a 15-ből egy zárta veszteséggel az évet, addig 2022-ben már három. Utóbbi megint csak azt mutatja, hogy a tavalyi nehezebb esztendő volt.

Az árbevétel növekedése terén a legjobban a PHD Hungary teljesített, 35 százalékkal bővültek, de az MMS Communications (azaz a Publicis Groupe) sem marad el tőlük sokkal a 32, valamint a Media Dynamics a maga 28 százalékos növekedésével. Legjobban a Mindshare árbevétele csökkent, közel 20, illetve az Initiative Mediáé 15 százalékkal. Közel kétszázalékos nominális visszaesést mutattak a legnagyobb szereplő, a New Land Media bevételei is, ami azért jelzi, hogy tavaly az állami szereplők is kissé visszafogottabban hirdettek.

Az adózott eredmény alakulása terén az EssenceMediacom teljesített a legjobban, 73 százalékkal bővültek. Azért az OMG Hungary 56 és a Wavemaker csoport 48 százalékos eredménynövekedése sem szégyellnivaló. Százalékosan pedig az Initiative Media hozta össze a legnagyobb csökkenést az eredmények terén.

 

 

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami már elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...