Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal növelte az újgépjármű-eladásokat, ezzel jelentősen meghaladva a magyar piac 7 százalékos növekedését. A régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltató Nagykereskedelmi üzletága által értékesített járművek száma a múlt évi azonos időszakhoz képest elsősorban bázishatások és a tengeri szállítások nehézségei miatt kisebb volument teljesített. A szolgáltatások terén a szervizórák és a bérleti események száma növekedett. Az AutoWallis az idén összességében a tavalyi évet érdemben meghaladó értékesítési adatokkal számol a jelenlegi makrogazdasági környezetben.
Új gépjármű eladásait 15,9 százalékkal 2.424-re, míg a használtautó-eladásokat 22,8 százalékkal 597 darabra növelte az első negyedévben az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága. A teljesítmény annak fényében különösen kiemelkedő, hogy mindeközben Magyarországon mindössze 7,23 százalékkal nőtt* a forgalomba helyezett személyautók száma. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén a szervizórák száma 6,1 százalékkal 47.763-ra emelkedett, ezzel egyidőben a wigo car sharing tavalyi akvizíciójának köszönhetően jelentősen, 91.920-ra növekedett a bérleti események száma. A Magyarországon az AutoWallis által üzemeltetett Sixt flottamérete 423 darabbal csökkent az első három hónapban a szezonális hatásoknak megfelelően, ugyanakkor a wigo 536 darabos állományának köszönhetően összesen 113 darabbal 3.678-ra bővült a flottaméret (+3,2%). A bérleti napok számának 11 százalékos csökkenése is szezonálisnak tekinthető, ami a flottaméret csökkentésével együtt működési hatékonyság javulást jelent. A Nagykereskedelmi üzletágban egyszeri és jelentős bázishatások miatt 23,5 százalékkal, 2.641 darabbal alacsonyabb az eladott új gépjárművek száma. Az időszak mérsékeltebb értékesítési volumenének oka technikai jellegű, amit a 2022. utolsó és a bázisidőszaki 2023. első negyedéves kiugróan magas értékesítések bázishatása és az idei első negyedévben a Szuezi-csatorna, illetve a vörös-tengeri helyzet miatt csaknem egy hónappal megnövekedett tengeri szállítási határidők együttesen magyaráznak. A korábban az AutoWallis által jelzetteknek megfelelően megnövekedett regisztrációs számok a tavalyi időszakban a COVID hatásaira, chiphiányra, és globális szállítási nehézségekre visszavezethető elhalasztott vásárlásoknak és a magas teljesítésre váró rendelésállománynak voltak köszönhetőek. Mára ezek az egyszeri hatások kiegyenlítődtek, az értékesítés normalizálódott, egyenletesebben oszlik el, kiszámíthatóbb mederbe került. A csökkenést elsősorban a SsangYong (-1.709 db), a Dacia (-462), és az Opel (-287 db) kisebb értékesítési volumene okozta. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója elmondta, hogy a nagykereskedelmi üzletág is a várakozásaiknak megfelelően teljesített, a 2024-es kilátások kapcsán pedig kiemelte, hogy a következő negyedévekben a bázisidőszakhoz képest is már növekedést várnak a jelenlegi makrogazdasági környezetben, így éves szinten érdemben bővülhet a két üzletág által értékesített gépjárművek száma.