- Hirdetés -

Növelte bevételeit a ŠKODA

|

- Hirdetés -

A ŠKODA AUTO – a koronavírus járvány és a félvezetők piacán tapasztalható hiány ellenére - 2020-hoz viszonyítva növelte bevételeit az előző pénzügyi évben. A ŠKODA AUTO Csoport árbevétele elérte a 17,7 milliárd eurót (2020: 17,1 milliárd euró; + 3,9 százalék). A működési nyereség jelentősen, 1,08 milliárd euróra (2020: 756 millió euró; + 43,2 százalék) nőtt az előző évhez képest. Az árbevétel arányos nyereség is javuló tendenciát mutat, 6,1 százalékos mutatóval lényegesen felette van az előző évben elért eredménynek. A vállalat az év előrehaladtával jelentős nehézségekre számít az Ukrajnában zajló háború és az azzal összefüggő, az ellátási láncot érintő szűk keresztmetszet miatt. A ŠKODA AUTO ezért továbbra is elkötelezetten folytatja hatékonysági programját.

A vállalat működési nyeresége túllépte az egy milliárd eurót (1,08 milliárd euró) 2021-ben a koronavírus járvány és a félvezetők piacán tapasztalt hiány ellenére is. Ezt az eredményt jelentős részben az erős első félévi teljesítménynek köszönheti a márka. Az előző pénzügyi év árbevétele elérte a 17,7 milliárd eurót (+ 3,9 százalék), az árbevétel arányos nyereség pedig az előző évnél lényegesen magasabb volt, elérte a 6,1 százalékot. A vállalat 160 százalékkal, 554 milliló euróra növelte nettó cash flow-ját. Az első félévben mutatott erős teljesítmény után a chiphiány gyártási korlátozásokhoz vezetett az év előrehaladtával. A célzott értékesítési menedzsmentnek, a modellmix optimalizálásának és a nagyobb értékű felszereltséggel rendelkező járművek értékesítésének köszönhetően a 2021-es árbevétel a csökkenő kiszállítási eredmény ellenére is meghaladta az előző évi teljesítményt. A negyedik negyedév eredményét pedig a szigorú költséggazdálkodás is stabilizálta.

A ŠKODA AUTO vezérigazgatója, Thomas Schäfer hangsúlyozta : „Az előző pénzügyi évben a ŠKODA AUTO igen magas szintű alkalmazkodóképességről és rugalmasságról tett tanúbizonyságot. Üzleti tevékenységünk stabil lábakon áll, ezt tükrözik a legfőbb pénzügyi mutatók is, amelyek a korábbi évvel összehasonlítva pozitívan változtak. Köszönhetően a 45 000 fős ŠKODA közösség nagyszerű csapatteljesítményének, sikerült világszerte 878 200 autót átadni ügyfeleinknek. Tisztán elektromos modellünk, az ENYAQ iV jelentősen felülmúlta várakozásainkat és közel 45 000 darabot szállítottunk ki belőle. Erre az intenzív lendületre építünk új modelljeinkkel, többek között az érzelemgazdag ENYAQ COUPÉ iV modellel, a megújult KAROQ és a sportos FABIA MONTE CARLO járműveinkkel. Ugyanakkor nagyfokú bizonytalansággal szembesülünk az Ukrajnában zajló háború kapcsán. Folyamatosan figyeljük és vizsgáljuk ennek az üzleti tevékenységünkre gyakorolt hatását.”

Christian Schenk, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a pénzügyek és az IT területéért felelős tagja hozzátette : „2021 egy különösen komoly kihívásokat tartogató pénzügyi év volt. A kialakult helyzetet nyugodtan kezeltük és tartottunk magunkat a „Simply Clever” filozófiához. Sikerült több, mint egymillió euróra növelnünk működési nyereségünket az előző évhez képest, köszönhetően csapatunk egységes teljesítményének. A gyártási korlátozásokból eredő alacsonyabb kiszállítási eredmények ellenére az árbevétel pozitívan változott. A értékesített modellek összetételének optimalizálásával képesek voltunk árbevételünket 17,7 milliárd euróra növelni, annak ellenére, hogy az év második felében az alkatrészek részleges hiánya miatt átmenetileg leállt a gyártás. Következetes költség és hatékonyságmenedzsmentünknek köszönhetően növeltük a vállalat jövedelmezőségét. 2022-ben leginkább a sikeres válságkezelésünk és hatékonysági programunk folytatására koncentrálunk. Célunk, hogy amennyire csak lehet, védjük az üzletünket ezekben a nehéz időkben.”

Karsten Schnake, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja úgy véli : „A félvezetők piacán tapasztalt szűkös kínálat gátolta a növekedésünket a tavalyi évben. Köszönhetően az azonnali döntésnek, amely a félkész autók gyártása és későbbi befejezése mellett tette le a voksát, sikerült stabilizálnunk az eredményeinket. Köszönet illeti a félvezetőkkel foglalkozó munkacsoportot elképesztő erőfeszítéseikért. Most már óvatos optimizmussal tekinthetünk a jövőbe és az év második felétől jelentős javulásra számítunk a félvezetők kínálatát illetően.”

A cseh autógyártó következetesen tartja magát a „NEXT LEVEL EFFICIENCY” névre hallgató hatékonysági programjához, hogy az idei évben még tovább növelje a márka hatékonyságát. Mindemellett a márka két milliárd eurót fektet be évente a következő évek során. A beruházások középpontjában a modellpaletta további elektrifikációja és az új emissziós szabványok betartása áll. Az év hátralévő részére a ŠKODA AUTO arra számít, hogy a félvezetők kínálata javul a második hat hónapban. A cseh autógyártó valószínűsíti, hogy az Ukrajnában zajló háború jelentős hatással lesz üzleti tevékenységére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Rekordszinten a fiatalok megtakarítása

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves...

Tényleg túl sokat netezünk?

A 18-65 éves internetező magyarok átlagosan 4 órát interneteznek egy hétköznapon a szabadidejükben. A Reacty Digital legújabb felmérése szerint ezt kevesen tartják problémának, pedig a túlzásba vitt netezés negatív hatásait a lakosság negyede szokta...

Így csökkenthetjük a rezsiköltséget

Az elmúlt évek energiapiaci bizonytalansága, az elszálló energiaárak, mind megmutatták, mennyire fontos, hogy csökkentsük a saját energiafelhasználásunkat. Otthonunk szigetelésével nemcsak energiát és pénzt spórolunk, hanem annak értékét is növeljük. Falusi CSOK-kal és a hozzá...

Bőven van mit behoznunk a digitális gazdaság területén

Az uniós ranglistán 22. helyen áll a magyar piac 43,8 pontjával, szemben az 50 pont feletti EU-s átlaggal. A lemaradás a cégvilágban is érezhető, ami részben az informatikushiánnyal, a képzett szakemberek iránti jelentős kereslettel...

Nagyot újított az LG

Az LG Electronics (LG) hamarosan elérhetővé teszi a Home Connectivity Alliance HCA 1.0 specifikációjának első kereskedelmi implementációját, amely az LG ThinQ okosplatformon keresztül lehetővé teszi a különféle márkájú készülékek összekapcsolását. Ez év végére a...

Kriptóban olcsóbb és átláthatóbb a jótékonykodás

Átlátható, jól nyomon követhető módja az adományozásnak a blokklánctechnológián alapuló átutalás. Ez a három fő előnye a kriptovalutában történő jótékonykodásnak a Binance által megkérdezett emberek szerint. Bár a legtöbben még mindig inkább hagyományos pénzügyi...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövő héten rajtol a Múzeumok Őszi Fesztiválja

A tudomány és a technológia kapcsolata, a tudományos eredmények hiteles kommunikációja, valamint a természettudományok és a múzeumok kapcsolódási pontjaira fókuszál idén a Múzeumok Őszi Fesztiválja, amelyet szeptember 25. és november 12. rendeznek meg országszerte. A...

November végén érkezik a mozikba a Semmelweis

November 30-án kerül a mozikba a Semmelweis című film, amely az Oscar-díjra jelölt filmes mester, Koltai Lajos új rendezése. A premier felé vezető út egyik fontos állomásaként bemutatták az alkotás plakátját. (kiemelt kép: NFI)   Frank...

A sokoldalú és kreatív PR támogatja a növekedést

A PR reneszánszát hozta el, hogy mind nagyobb az igény a stratégiai gondolkodásra, a hitelesség, a társadalmi szerepvállalás és a céltudatosság egyre fontosabb az ügyfelek számára. A stabil piaci jelenléthez szükséges őszinte válaszok megadásában...

A Dikh TV és vidéki rádiók is bajba kerültek

Termékmegjelenítésre vonatkozó szabály be nem tartása és hatósági határozatban megállapított, műsorstruktúrával kapcsolatos követelmények nem megfelelő teljesítése miatt indít eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Dikh TV országos kereskedelmi televízió és...

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...

A marketing a stratégia része lett a generációváltáson áteső Euronics-nál

Óriási előrelépések, arculat és szlogenváltás zajlott sok sikerrel az elmúlt években a legnagyobb magyar tulajdonban lévő magyar webshopnál, ahol most belül is transzformálnak: új vezetőket igazoltak, köztük Metykó Tibort, aki az építőiparból érkezett a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásmentes kiszállítással újít a Rossmann

Új, csomagolásmentes házhozszállítási lehetőséget kínál ügyfeleinek a Rossmann. A Rossmann saját autós futárszolgálata immáron szinte végtelenszer újra használható tartós táskákban szállítja ki a rendelt termékeket azoknak, akik rendelésük során ezt a fenntartható opciót választják....

Klímapusztulás: a villamosenergia-ágazaton múlik minden

A villamosenergia-ágazat a kulcsa annak, hogy elérje a karbonsemlegességet az világ 2050-re, egyebek mellett ez áll az Atradius hitelbiztosító tanulmányában. Az ágazati kutatás szerint az energiatermelés felel az üvegházhatású gázkibocsátás 75 százalékáért. A szektor...

Nagy kihívás a fenntarthatóság a családi cégeknek

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....