- Hirdetés -

Nyakunkon a 6G-korszak

|

- Hirdetés -

Bár még messze nincs mindenkinek 5G-képes mobiltelefonja és a hálózat lefedettsége is hézagos, könnyen lehet, hogy ezt a lépcsőt át is lépjük. Az internetelérést alkalmazó eszközök száma ugyanis olyan mértékben növekszik, hogy a kutatók már a 6G hálózat fejlesztésén dolgoznak. A szinte azonnali adatátvitelt lehetővé tevő technológia a start it@ K&H inkubátor szerint új lehetőségeket nyithat meg a startupok számára a mindennapi felhasználásban és az ipari alkalmazás terén egyaránt: már most olyan izgalmas fejlesztéseken dolgoznak, mint például a növényi kártevők ellen alkalmazott robotok.

Alig néhány éve, hogy a távközlési szolgáltatók elkezdték az ötödik generációs (5G) hálózatok telepítését, de már javában folyik a 6G előkészítése. A tervek szerint a következő generációs hálózatok szabványosítása 2025-ben kezdődhet meg, a tényleges, kereskedelmi felhasználás pedig 2035 körül várható. A látszólag távoli időpont azonban nincs is olyan messze, mint gondolnánk. Egyrészt a jövőbeli technológia az internetalapú eszközök és alkalmazások kommunikációját fogja kiszolgálni, ezeknek a fejlesztése pedig már most javában folyik. Másrészt a szolgáltatókat arra ösztönözheti, hogy már ne a rendkívül költségigényes és lassan haladó 5G hálózat, hanem a 6G kiépítésére fókuszáljanak.

„Míg a 4G-nél az emberek közötti kommunikáció volt a középpontban, addig az 5G-nél megjelent az emberek és eszközök közötti kapcsolódás és az ipari igények kielégítésének szükségessége. A 6G pedig már a nagyszámú okoseszközök egymás közötti zavartalan kommunikációját fogja lehetővé tenni. Az előrejelzések szerint ugyanis 2030-ra globálisan több mint 100 milliárd eszköz kapcsolódhat majd az internetre, ezért szükség van a hálózatok kapacitásának bővítésére. A 6G tehát az internetalapú eszközök közötti kommunikációs igényeket is ki fogja tudni szolgálni” – mondta el Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Mihez kell a 6G?

A technológia egyik legnagyobb feladata az lesz, hogy lehetővé tegye a nagyszámú, négyzetméterenként akár 100 darab intelligens eszköz kiszolgálását is. Az „internetfüggő” eszközök számának ugrásszerű növekedése azonban csupán az egyik mozgatórugója a következő generációs mobilhálózat fejlesztésének. A beltéri lefedettség növelése, illetve az extrém nagy sávszélesség és a gyakorlatilag azonnali – azaz 1 ezredmásodpercnél gyorsabb – adatátvitel lehetősége egyaránt az új hálózat létrehozását sürgeti.

Mindez nemcsak az olyan mindennapi helyzeteknél lesz hasznos, mint egy koncert vagy sportesemény résztvevőinek mobilnet ellátása, hanem az üzleti felhasználásban is új alkalmazások és szolgáltatások kiépítését teszi lehetővé – leginkább a logisztika, a közlekedés-szállítmányozás, a kereskedelem, az ipar 4.0, az egészségügy, a fenntartható energia és a mezőgazdaság területén.

Lézerharc a krumplibogarak ellen

„A digitális technológiák fejlődése a startup-világ egyik legfontosabb motorja. Nemcsak ahhoz járul hozzá, hogy a hazai startupok itthon és nemzetközi szinten is sikeressé váljanak, hanem új lehetőségeket nyit meg az innovatív megoldásokra. A start it @K&H inkubátorprogramban ezért csapataink 2020-ban elsőként férhettek hozzá a hazai 5G hálózathoz, így valós műszaki háttérrel, gyakorlati tapasztalatokra alapozva tudták fejleszteni 5G-re épülő megoldásaikat” – mondta el a szakember, hozzátéve – „a jelenleg aktív fejlesztési periódusban lévő csapataink között is van olyan, amelyik az 5G technológiára építi innovatív megoldását. A GuardenAI ugyanis olyan autonóm robotokat fejleszt, amelyek valós időben képesek megtalálni, felismerni és lézerrel megsemmisíteni a mezőgazdasági károkozókat és gyomokat.”

Az 5G technológia a szántóföldeken, üvegházakban, kertekben történő navigációt és a célzott beavatkozást is segíti majd, így jelentősen támogatja a növényvédelem hatékonyságát. A jelenleg lefedettséggel nem rendelkező területeken a GuardenAI konkurens technológiákra épít, ám a szélessávú internetkapcsolatot biztosító 5G többletszolgáltatások nyújtását is lehetővé teszi majd a gazdák számára. A 6G pedig olyan területeken is szélessávú és alacsony késleltetésű internetelérést biztosíthatna a robotok számára, ahol az 5G hálózat kiépítése nem lenne rentábilis a szolgáltatók számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...

Édes meglepetés az HBO Maxon

Az év családi musicale március 8-án érkezik az HBO Maxra szinkronos és feliratos változatban is.Paul King (Paddington) 2023 végén elhozta az év legédesebb filmjét. A sztárokkal teli musical óriási siker lett itthon és nemzetközi...

Újabb szupermarketet nyit a Spar

Letették ma az új Spar szupermarket alapkövét Szentendrén, a HÉV-végállomásnál. A modern, több mint 4000 négyzetméteres áruházra és mélygarázsra, valamint a környezetének megszépítésére zöldmezős beruházás keretében mintegy 3,6 milliárd forintot fordít a vállalat. A...

Hosszabbított az AutoWallis és az Opel

Újabb öt évre meghosszabbította a meghatározó német autógyár az AutoWallis Csoport Opel nagykereskedelemi szerződését a közép-kelet-európai régió négy országában. Az AutoWallis 2020 óta képviseli az Opelt Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában, így a mostani...

Rekorderedményekkel zárta a múlt évet a DODO

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel...

AI innovációs kézikönyv készült vállalati döntéshozóknak

A Bobcats Coding AI innovációs útmutatót készített vállalati döntéshozóknak, amely áttekintést nyújt a mesterséges intelligencia gyors felíveléséről a befektetési piacon, egyúttal kézzelfogható tanácsokkal is szolgál az AI iránt érdeklődő vállalkozások stratégiai tervezéséhez és kockázatértékeléséhez.2023...

Áremelkedés jöhet a klímapiacon

Tucatnyi hajó megtámadása elég volt a konténerhajózás költéségének megháromszorozására, ami jelentősen megnöveli a klímaberendezések szállítási költségét.Tavaly novemberben 700 dollár körüli áron lehetett egy tengeri egységkonténernyi árut Sanghajból Rotterdamba szállítani. Idén januárban már 3 ezer...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A NOVA Group vezérigazgatója lett Dirk Gerkens

Február 21-i hatállyal Dirk Gerkenst nevezték ki a United Media részét képező NOVA Broadcasting Group vezérigazgatójának. Az RTL Klub és a TV2 korábbi vezérigazgatója Stefana Zdravkovát váltja a pozícióban. (fotó: United Media) Dirk Gerkens, a...

Ördög Nórát látták a legtöbben

A celebes toplista szereplőit fele-fele arányban adják az RTL és a TV2 sztárjai, de az élbolyt az utóbbiak uralják. Az első helyet is egy TV2-s híresség, Ördög Nóra foglalja el, ami azt jelenti, hogy...

Idén is az ügynökségi toplisták élmezőnyében a Lounge Group

A cégcsoport divíziói a BTL/Event toplista 1., a PR toplista 2., a Médiaügynökségi toplista 3. és a Reklámügynökségi toplista 10. helyét ünnepelhették a 2023-as év eredményeit összesítő M- és Apex-listák díjátadóján.Több dobogós helyezést is...

Rekorderedmények az Accornál

Az Accor, a világ vezető szállodaipari csoportja bejelentette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját,...

Kiderült mikor indul a TV2 új valóságshow-ja

Ördög Nóra műsorvezetésével március 17-én Magyarországra érkezik a Next Top Model Hungary. Az Egyesült Államokban 24, Németországban 17, és a világ több mint húsz országában további 70 évadot megélt tehetségkutató valóságshow hazai verziójában a...
- Hirdetés -

Podcast

2023 a nemzetközi trendektől eltérő év volt itthon

Kezdjük jóslással az évet! Milyen trendek várhatóak 2024-ben a médiapiacon, a reklámköltések vonalán és merre tart a rendezvénypiac? A február 14-ei Business Lounge műsorvezetői és meghívottjai - Bacsa Gábor, a Dentsu Magyarország ügyfélkapcsolati vezetője...

A rádió a fantáziát indítja be

A rádió értelméről, jelenéről és jövőjéről folyt a diskurzus a Business Lounge december 19-ei adásának első felében, méghozzá a MiértRádió iparági összefogás vezetője, Nagy Marcell segítségével. Majd pedig Guzsaly Péter, a Skool partnerkapcsolati vezetője...

Az emberek érzik, milyen értékkel bír az élelmiszer

A pazarlás és az adományozás témaköre karácsonykor kéz a kézben jár az élelmiszervállalatoknál, erről mesélt a Business Lounge december 6-ai adásában Kazatsay Eszter, a Penny Magyarország kommunikációs vezetője és Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank...

Don't Miss

Továbbvisszük, amit megálmodtunk

A függetlenné válással együtt szervezetileg is komoly változások történnek a FleishmanHillard Cafénál, többek között új üzletágakat indítanak – mondta el Balaton Anita. A FleishmanHillard régi-új ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy...

Sokba kerülhet a márkaépítés a mesterséges intelligenciával

Ma már szinte a mindennapok része a mesterséges intelligencia (MI), amelyet egyre szélesebb körben alkalmaznak. Ezzel párhuzamosan azonban mind hangosabban kongatják a vészharangokat is, miszerint nem árt vigyázni az új technológiával. Utánajártunk, milyen hátulütői...

Állandó trendkövetési kényszer

A technológiai fejlődéssel és a folyton változó fogyasztói környezettel állandó a trendkövetési kényszer – többek között ez derült ki a hazai és külföldi reklámokhoz és filmekhez gyártási, tervezési és fejlesztési szolgáltatásokat nyújtó 235 Productions...

Nem unatkoztunk egy percet sem

2023 egy igazán kreatív év volt a KNK számára, ami látványos projektekben és jó néhány szakmai díjban, elismerésben is megmutatkozott – mondta el Knapcsek Katalin. A KNK PR&Media ügyvezető igazgatója a Marketing&Media magazinnak adott...

Az idei évünket a dinamizmus fogja meghatározni

A nagy márkáink fejlesztése mellett olyan tartalmi szolgáltatásokat biztosítani partnereinknek és az olvasóknak, amelyek maradandó élményhez juttatják őket - mondta el az idei terveik kapcsán Vági Róbert. A Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese a Marketing&Media magazinnak...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonlábnyom-számlálóval zöldít a Hello Agency

A Hello Agency a jövőben az árak mellett a rendezvények karbonlábnyomát is feltünteti az ajánlataiban, hogy több, fenntarthatóság szempontját is figyelembe vevő alternatívát is tudjon nyújtani ügyfelei számára. A 25 éves rendezvényszervezői múltra visszatekintő...

Új fejlesztés segíthet a karbonlábnyomunk megismerésében

Az innovatív norvég startup, a Carbon Centrum új befektetője, az EIT InnoEnergy égisze alatt folytathatja a CarbonID fejlesztését. A platformot arra hozták létre, hogy az autonóm módon kövesse a vállalati dolgozók CO2 kibocsátását (Scope...

Újabb kihívásokat hoz a hazai cégeknek az Unió rendelete

Alig egy éve maradt a vállalatoknak arra, hogy felkészüljenek az Európai Unió erdőirtás megfékezését célzó rendeletének (EUDR) végrehajtására. A szabályozás új kötelezettségeket ró valamennyi cégre, amelyek egy jól meghatározott termékkörrel, illetve az ezekből az...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....