- Hirdetés -

Nyáry Krisztiánnal és Lucával jön a Spektrum új sorozata

|

- Hirdetés -

„Erdély – a székelykapun túl” – ez a címe a Spektrum vadonatúj saját gyártású sorozatának, amelyet október 31-én mutat be a csatorna. Az ismeretterjesztő sorozat egy különleges road movie lesz, amelynek főszereplői Nyáry Krisztián író, irodalomtörténész, könyvkiadó és kommunikációs szakember, valamint fiatal felnőtt lánya Luca, aki neves slammer, író, újságíró. A sorozat helyszíne Erdély, ahogy még sosem láttuk, a székelykapun túl. A vadonatúj produkció a Spektrum várakozásai szerint az a műsor lesz – hasonlóan a közelmúlt saját gyártású sorozataihoz (mint a Tabukról tabuk nélkül, a Duna – az árral szemben, a Volt egyszer egy Vadkelet – Emir Kusturicával vagy a Born in Auschwitz és a Tiltott zónák), amely új nézőpontból különleges ismereteket ad, és amit másutt nem láthatunk.

A hatrészes „Erdély – a székelykapun túl” sorozat célja nem más, mint bemutatni a Spektrum nézőinek a 21. századi izgalmas, modern Erdélyt. Túllépve a sztereotípiákon, megmutatni, hogy a hagyományokon túl a mai, progresszív, virulóan eleven Erdély mást is jelent: tradíciói színesebbek mint gondolnánk, gasztronómiája páratlan, a gazdasági elmaradottság a múlté, és pezsgő kulturális élet várja az odalátogatókat.

2021-ben minden eddiginél több, összesen 240 órányi saját gyártású műsor készült az AMC Networks International szórakoztató csatornáira, köztük a Spektrumra, melyek közül kiemelkedik az Erdély sorozat, amely bizonyos szempontból folytatja a 2020-ben bemutatott Duna – az árral szemben produkciót. Mindkét sorozat egyúttal road movie műfajú. „Tavaly a „Duna – árral szemben” sorozatunk a Duna teljes szakaszát hozta elénk, ahogy még sosem láttuk. Most a 21. századi Erdéllyel vállalkozunk hasonlóra: megmutatni új, igazi, mai arcát, és ezzel biztosan meglepetést okozunk még azoknak is, akik úgy vélik, jól ismerik Erdélyt. A műsor egyik különlegessége Erdély láttatása a medvén, fenyveseken és a padlizsánkrémen túl. A másik csavar azonban a főszereplő párosunk, akik történetesen apa és lánya. Nyáry Krisztián sokat írt Erdélyről, igazi ismerője ennek a varázslatos vidéknek, szerzőként és kiadóként is élő erdélyi kapcsolatai vannak. Míg Luca lánya sosem járt itt, más ez érdeklődési köre, más dolgok vonzzák. Kettejük erdélyi kalandjait mutatjuk be ezúttal, egy road movie formájában” – fogalmaz Radnai Péter kreatív producer.

Ez is Erdély: startup, tiny house, hálózatelmélet, fine dining, óriáskerék a föld alatt

A modern Erdély izgalmas láttatása nem csupán a Spektrum szándéka volt, egybeesett Nyáry Krisztián egyik izgalmas missziójával is.

„Azért örültem a Spektrum felkérésének, mert régóta szeretném, ha a magyarországi közönség kicsit sematikus Erdély-képe változna. Erdély sokkal többet kínál annál, mint amit ma is sokan gondolnak erről a Magyarországnál nagyobb régióról. Sokféle hagyománya van, de közben meglepően modern is. Létezik persze a pálinkázó-adomázó székely bácsi, de vannak izgalmas kortárs művészek, elképesztő eredményeket elérő startup vállalkozók, elkötelezett természetvédők és világhírű tudósok is. Én rájuk is kíváncsi vagyok – akárcsak ez a sorozat” – így ajánlja Erdélyt Nyáry Krisztián.

Nyáry Krisztián és Luca 31 nap alatt járták végig Erdélyt. Megfordultak 22 erdélyi városban, és összesen több mint 11 ezer kilométert tettek meg. Apa és lánya együtt látogatnak el a tordai sóbánya futurisztikus világába – amely a világon egyedülállóan az egyik legnagyobb, ember alkotta föld alatti terület óriáskerékkel, csónakázótóval, de megmutatják egy kolozsvári fine dining étterem kínálatát, valamint egy székely ortodox templom fülledten erotikus faliképeit, elkalauzolnak Erdély legfelkapottabb siklóernyő starthelyére, elmennek a híres kolozsvári Ószer piacra, járnak cseppet sem hagyományos ruhaszalonban és megunhatatlanul pezsgő könyvfesztiválon, a szaploncai vidám temetőben, kóstolnak erdélyi street foodot, alszanak Drakula-hotelben, és felmásznak Európa egyetlen, 22 méteres magasságú ultramodern, fém Krisztus-kilátójába is, ami ugyanúgy rabul ejti őket, mint a csíkszeredai világhírű mobilház manufaktúra. A kalandok során Nyáryék találkoztak ortodox pappal, street food grillmesterrel, világcsúcstartó siklóernyőzővel, de a mai modern hálózatkutatás világhírű tudósával, Barabási-Albert Lászlóval is, aki Erdélyből indulva hódította meg a világot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...

Nagy kihívásokat hoz az alapanyaghiány a kkv-knak

Új akadályokkal kell szembenézniük a kkv-knak - derül ki a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves eredményeiből. Tavaly a járvány közvetlen következményeként a kereslethiány okozott nehézségeket, mostanra viszont az anyaghiány jelent kihívást a kereslet...

Közösségi oldallal erősít a magyar kriptovaluta

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakaszban, több mint 70 millió forintért vásároltak MST tokent a világ legkülönbözőbb pontjairól. Többek között...

Újabb autószalon nyílik Budapesten

Sikeresen megtörtént a Váci út 76-80. alatt található szalon műszaki átadása. Az AutoWallis által hazánkban és a régió nyolc másik országában képviselt két ikonikus brit márka a jövő év elejétől egy olyan több mint...

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Több ásványvíz és üdítő fogyott eddig, mint 2020-ban

Az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák forgalma 1912 millió liter volt az idén az első három negyedévben, 3 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, de így is 4 százalékkal elmaradt...

A Schaeffler-csoportnál folytatja Varró Balázs

Október közepétől Varró Balázs tölti be a Head of Communications and Branding pozíciót az autóipari és ipari beszállító Schaeffler-csoport magyarországi vállalatainál. Varró Balázs a Philip Morris-nál kezdett vállalati kommunikációval foglalkozni, ezt követően a Viasat...

A hirdetőknek is érdekük az árkorrekció

Sokkal optimistább forgatókönyvvel indulnak neki a 2022-es évnek a hirdetők, így jövőre is keresleti piacról beszélhetünk a televíziós reklámpiacon – mondja Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója, aki szerint a hirdetőknek is érdeke, hogy...

Magyarok a leggyorsabban fejlődő techcégek között

Idén három magyar társaság is különdíjat kapott a közép-európai Deloitte Technology Fast 50 programban, a Growth Stars és Impact Stars kategóriákban. A program a régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be, amire idén minden...

Hibrid munkavégzéssel javult a belső kommunikáció

Jelentős informatikai fejlesztéseket és költségmegtakarítást, az IT részleggel való elégedettség növekedését hozta a hibrid munkavégzés bevezetése a Groupamánál. Az új kommunikációs módok és csatornák a belső kommunikációt hatékonyabbá és közvetlenebbé tették, ami abból is...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA