Nyíregyháza lett a fődíjas az idén hatodik alkalommal meghirdetett Magyar Városmarketing Díj pályázaton, így ez a település viselheti a Marketing Fővárosa 2020 címet. A díjátadó múlt csütörtökön, a hazai marketinges szakma csúcstalálkozóján, a Marketing Summit Hungary konferencián volt, az „Ami ma a városmarketingben fontos” című szekcióban.
Ezúttal összesen 107 nevezés érkezett 24 várostól, akik 5 kategóriában nevezhettek. Idén is a „rendezvény, esemény” kategóriában érkezett a legtöbb nevezés, összesen 38.
Az elismert szakemberekből álló zsűri a pályamunkákat a megalapozott tervezés, a kreativitás, a szakszerű megvalósítás, a kitűzött célok elérését jelentő hatásosság és a források célszerű felhasználását jelentő hatékonyság szempontjai alapján értékelte. Minden olyan pályázat, amely megfelelt a zsűri előzetesen meghirdetett kritériumrendszerének elnyerte a Magyar Városmarketing Díj gyémánt elismerését. Idén 83 városmarketing gyémántot adtak át a szervezők.
Az idei év fődíjasa Nyíregyháza városa lett, a város 25 nevezéséből 19 elismerésben részesült, azaz a legtöbb Városmarketing Gyémánt díjat ez a település nyerte el az idei évben. Városmarketing nagykövete különdíjat Miskolc városa kapta; a város nagyszámú pályázatával bizonyította, hogy komplex marketingtevékenységet folytattak az elmúlt esztendőben is.
A Marketingaktív Megye díj Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét illeti, hiszen a megye 22 marketing gyémántdíjat nyert el, Nyíregyháza és Vásárosnamény pályázatai által.
Az idei évben először adták át a Kisvárosi első elnevezésű díjat, amelyet először Vásárosnamény városa tudhat magáénak, hiszen a díj legaktívabb nevezőjének bizonyult kisváros kategóriában, ezzel is mutatva elkötelezettségét a városok és a városmarketing irányába.
A díj megalapítása óta bevezetésre került a Gyémánt Ranglista, hiszen nem elegendő egy adott évben jó marketingtevékenységet folytatni, azt folyamatosan szükségszerű végezni. A gyémánt ranglista mutatja, hogy a települések összesen hány gyémántot szereztek 2015 és 2020 között. A ranglistán az 5. helyen áll Nyíregyháza 24 gyémánttal, őt követi 4. helyen Vásárosnamény 25 gyémánttal, a 3. helyen Siófok áll 29 gyémánttal, a dobogó 2. fokán Győr áll 37 gyémánttal. A ranglistát pedig Miskolc városa vezeti 39 gyémánttal.
A szekcióban kerekasztal beszélgetésen osztották meg tapasztalataikat a legsikeresebb városok, előadás hangzott el a jó márkázásról kis. Ezen felül Piskóti István, a Magyar Városmarketing Díj program vezetője, a zsűri elnöke meghirdette az MMSZ és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetének új „városi KKV-marketing”, azaz a kis- és középvárosok sajátos marketing-módszertanát, városfejlesztést támogató programját, amely a kisvárosok fókuszából szemlélve kívánja integrálni a nagyvárosi és kistelepülési együttműködést, támogatva a különböző települési, városi önkormányzati szövetségek munkáját is. Már a helyszínen elkezdődött a programhoz történő csatlakozás.