- Hirdetés -

Ők a közösségi média sztárjai

|

- Hirdetés -

Kasza Tibor trónja nincs veszélyben, már ami a facebookos rajongói számokat tekinti, igaz, tavaly már nem ő volt az, aki a legtöbb új követőt gyűjtötte be magának. A magyar Instagram-toplistát Palvin Barbara vezeti, és már van egymilliós követői táborral rendelkező magyar YouTube csatorna is.

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal, amelyet Magyarországon 5,8 millióan használnak. A számokból kitűnik, hogy a fiatalok már inkább az Instagramot használják, hiszen a 18–24 évesek 18,4 százaléka facebookos, míg ugyanezen korosztály 33 százaléka van fent az Instán.

„A Z generáció már inkább aktív az Instagramon, a YouTube-on, a TikTokon, mint a Facebookon, és ezeken a felületeken meg is vannak a saját celebjeik. A többieknek pedig fel kell kötni a gatyát, hogy a fiatalokat, valamint a még vizuálisabb, még tovább egyszerűsödő tartalmak iránt fogékony közönséget is meg tudják szólítani. Nem véletlen, hogy Liptai Claudia, Csonka András vagy Jakupcsek Gabriella is megjelent már az Instán” – mondta el Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója.

A hazai Facebook-király továbbra is Kasza Tibor, aki egymilliós rajongótábort gyűjtött össze a közösségi oldalon, ráadásul Majka mögött ő volt az, aki a legtöbb – 56 ezer – új rajongót gyűjtötte 2018. január és 2019. január között. Amennyiben megnézzük a 2018. januári és az idén januári számokat, néhány celebnél meglepődve tapasztalhatjuk a lájkok visszaesését. Például Rubint Rékát tavaly 949 ezren követték, míg az idén 922 ezren, Hoszszú Katinkát a 2018-as 504 ezer helyett 498 ezren. Rajtuk kívül vannak még néhányan, akiknek ugyancsak csökkent a rajongói száma az egy évvel ezelőttihez képest. A Front Page Communications vezető tanácsadója szerint bár minden eset egyedi, két markáns tendencia megfigyelhető. „Az egyik, hogy a Facebook rendszeresen végez takarítást duplikált vagy nem aktív, esetleg rosszindulatú felhasználói fiókok között. A nagy számok törvénye alapján valószínű, hogy a többszázezres rajongótáborokban sok ilyen gyanús account is megbújhat, így ha a Facebook fogja a kaszát, apadnak a fanek. Ehhez hozzájöhet egy-egy magánéleti botrány, megosztó vagy rosszul elsült aktivitás, passzívabb időszak, így az év summája negatív lehet” – fűzte hozzá.

A magyar Instagram-toplista élén továbbra is Palvin Barbara áll, aki az elmúlt évben szintet lépet, ugyanis megugrotta a tízmilliós követői számot, és az idén januárban már 10,3 millió követő kedvelte az általa kitett 1583 poszt valamelyikét. Sőt, az influencerkereso.hu adataiból kiderül az is, hogy az általa posztolt képekhez átlagosan 4271,5 hozzászólás érkezik, azaz Palvin Barbara rajongói igencsak aktívak.

A tavalyi listánkhoz képest Dzsudzsák Balázs is szintet lépett, a válogatott labdarúgó követőinek száma ugyanis átlépte az egymilliós álomhatárt. Mindezt úgy, hogy Palvin Barbarához képest mindössze 218 alkalommal posztolt az oldalon, vagyis nem tartozik a legaktívabb instázók közé, mégis sokan követik a bejegyzéseit.

Míg Palvin Barbarát, valamint Dzsudzsák Balázst az egész ország „ismeri”, és többször is felbukkantak a bulvárújságok címoldalán, addig a magyar instagramos toplista harmadik, negyedik és ötödik helyezettje, a cosplaymodell Enji Night, illetve két divatinfluencer, a modell Andy Csinger, illetve a fitneszsztár Tóth Attila szinte csak az instások számára ismert arc. Mégis, népszerű bejegyzéseiknek köszönhetően több mint félmilliós rajongótábort tudhatnak magukénak.

Egyre inkább előtérbe kerül a videós tartalmak fogyasztása, idehaza több mint négymilliónyian néznek rendszeresen YouTube-videókat. Ennek is köszönhető, hogy a Videómánia oldal elérte az egymillió feliratkozót, és a többi csatorna nézőszáma is töretlenül növekszik.

A YouTube havi regisztrált nézőinek száma a kétmilliárdot közelíti, igaz, ennél biztos többen nézik a videómegosztóra feltöltött filmeket, hiszen ebben az adatban csak azok szerepelnek, akiknek van YouTube-fiókjuk. Az oldalra percenként csaknem 400 órányi videót töltenek fel, és a statisztikák szerint az emberek naponta egymilliárd órányi videót néznek, és ezek több mint a felét mobileszközökről. Tavaly márciusban a magyarok közül 4,34 milliónyian állították, hogy rendszeresen néznek videókat a YouTube-on.

Az elmúlt évben sikerült elérni egy álomhatárt, decemberben ugyanis a Videómánia csatorna elérte az egymillió feliratkozót. A Dancsó Péter által működtetett, vicces filmkritikákat sugárzó oldal 2018-ban 265 ezer feliratkozót gyűjtött, és nemsokára eléri a 300 millió megtekintést is. Dancsó Péter nem csupán a YouTube-on, hanem az Instagramon is aktív, a képmegosztó felületen 357 ezres rajongószámával ő a tizennegyedik legnépszerűbb magyar instás.

A legtöbb feliratkozót begyűjtő Videómánia mögött a második helyen a népszerű slágerek paródiáit elkészítő PamKutya áll. Béla és Pista, azaz Osbáth Márk és Osbáth Norbert több mint 936 ezer feliratkozónál jár, és ők ugyancsak fontosnak tartják az Instagramon való jelenlétet, ahol 307 ezren nézik az általuk kitett fotókat, és ezzel a magyar instások közül a 21. helyet foglalják el. A 2018-as listánkhoz képest változás történt a harmadik helyen, ugyanis a dobogó harmadik fokát Péter Bence zongoraművész foglalja el, aki népszerű slágerek feldolgozásával szerzett rajongókat magának. Több mint 699 ezer feliratkozóval büszkélkedhet, a videóit pedig több mint 951 milliónyian látták.

Baross Gábor

A közösségi média magyar sztárjairól szóló teljes elemzést a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...

Idén is díjazták a kutatónőket

Miért nem hatnak minden esetben az antibiotikumok és mi köze ennek a tartósítószerekhez? Hogyan juthat be a gyógyszerek nagymolekulájú hatóanyaga a gondosan védett sejtbe? Mennyivel gyorsítja a mesterséges intelligencia a gyógyszerfejlesztések hosszadalmas tesztelési folyamatait?...

Itthon is terjednek a gyerekeket veszélyeztető online kihívások

„Újabb halálos kihívás terjed a gyerekek között” – gyakori cím a médiában, de sajnos sokan nem is sejtik, hogy miről szól egy-egy virtuális kihívás és mitől veszélyes. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)...

Így készíthetsz lélegzetelállító őszi fotókat

Vége a nyaralásnak, hűl az idő, és fokozatosan veszi fel a természet is őszi színeit. Az új évszak remek lehetőségeket biztosít arra, hogy kiránduljunk vagy utazzunk, ott pedig egyedi felvételeket készíthessünk. Akár bakancsot húzunk,...

Jobban teljesítenek a magas EQ-val rendelkező márkák

A magasabb érzelmi intelligenciát (EQ) közvetítő márkák gyorsabban nőnek versenytársaiknál, és részvényeik is jelentősen felülteljesítik a tőzsdeindexeket – derül ki a dentsu-hoz tartozó Carat médiaügynökség közelmúltban elvégzett globális kutatásából.A márka EQ-nak (MEQ) a márkák...

Még több sportot nézünk a tévében

Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek...

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átadták a legrangosabb hazai designdíjakat

Többek között az év magyar designtermékét, az év enteriőrjét és az év márkáját díjazták az ELLE Decoration International Design Awards (EDIDA) Hungary-n. A nívós szakmai elismerést nemzetközi szinten is a design Oscar díjának tartják,...

A Miele a Mediatort választotta

2022 szeptemberétől a Mediator felel a német prémiumkategóriás háztartásieszköz-gyártó, a Miele teljeskörű magyarországi kommunikációjáért.A határozatlan időre szóló együttműködés során a full service ügynökség feladatai közé tartozik a kreatív tervezés és gyártás, a médiatervezés és...

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Idén négyszer annyit repültek a magyarok, mint 2021-ben

Az idei nyáron a magyarok és a románok repültek a legtöbbet Londonba – derül ki a Kiwi.com adataiból. A csehek és szlovákok szeretnek leginkább előre tervezni, ők több mint egy hónappal az utazás előtt...

Nemzetközi meccsekkel tér vissza az NBA

Utoljára 2020. január 24-én rendeztek NBA-meccset az USA-n és Kanadán kívül, akkor a Milwaukee Bucks és a Charlotte Hornets lépett pályára Párizsban. A COVID megnehezítette az ilyen meccsek szervezését, de több mint 2,5 év...
- Hirdetés -

Don't Miss

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

George Clooney-val kampányol a Nespresso

A George Clooney szereplésével készült The Empty cup kampányban a Nespresso rávilágít a kockázatra, amelyet az éghajlatváltozás jelent a kávétermelő közösségekre, és a márka megerősíti hosszú távú elkötelezettségét a világ legjobb kávéinak megőrzése iránt.A...

Díjat nyert a Danone Műanyag Kisokosa

A bolygónk jövője egyre égetőbb kérdés mindennapjainknak. A zöldebb megoldások kapcsán azonban nem csak a különböző szervezetekre kell számítanunk, hanem önmagunkra is, hiszen immár elengedhetetlen, hogy háztartásonként is lépéseket tegyünk a fenntarthatóságért. A Danone...

Tovább zöldült a SPAR

A SPAR Ausztria csoport országaiban (Magyarország, Észak-Olaszország, Szlovénia, Horvátország) jelentős eredményeket sikerült elérni a vállalatcsoport környezeti fenntarthatósági stratégiájának égisze alatt: az utóbbi egy év során negyedével csökkent az üvegházhatású gázkibocsátás a résztvevő országok összesített...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....