- Hirdetés -

Ők a legsikeresebb marketingesek

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén harmadik alkalommal állította össze a legsikeresebb hazai marketingesek toplistáját. Az idén a rangsorban szereplők közel negyede cserélődött, tipikusan távozások és kinevezések miatt. Továbbra is igaz, hogy a marketinges Top 50 szereplőinél többet számít a szakmai presztízs, mint a kezelt médiabüdzsé nagysága.

A múlt évhez hasonlóan idén is Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett a TOP50 marketinges rangsor élén. Őt Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és lakossági kommunikációs igazgatója és Németh Ottó, a Henkel Beauty Care üzletágának általános és marketingigazgatója követte.

Az immár harmadik alkalommal elkészített marketinges Top 50 viszont ismét megmutatta, hogy a reklámbüdzsé nem minden, messze nem azokat tartják a legsikeresebb marketingvezetőknek, akik a legtöbbet költenek. Nyilván számít a büdzsé nagysága is, de a pénznek messze nincs akkora jelentősége, mint például a múlt hónapban bemutatott médiapiaci Top 50-nél. Utóbbi sokkal inkább a vállalatokról szól, a mostani toplista pedig a szakemberekről. Mindezt jól mutatja a tavalyi és az idei összeállításunkban is első helyen végzett Horváth Magyary Nóra.

Komoly hirdető a K&H, de azért nincs ott az élbolyban, még a pénzintézeti szektorban is akad náluk nagyobb büdzséjű versenytárs. Viszont Horváth Magyary az általa elért szakmai sikerek miatt mégiscsak a marketingpiac legelismertebb szereplői közé tartozik. Rendszeresen szerepel konferenciákon, előadásokon, szakkönyvet publikál. Nyilván ösztönösen is jól kommunikál, amivel előnyben van az introvertáltabb kollégáihoz képest. Valószínűleg, akkor is bekerülne egy ilyen 50-es összeállításba, ha átigazolna egy másik vállalathoz, mert vinné magával a reputációját. Összességében tehát a sikeres marketingesnek nemcsak az általa képviselt cég kommunikációját kell profin kezelnie, hanem a saját személyes imázsát is.

Az immár tízéves múltra visszatekintő médiapiaci 50-es rangsornál az a tapasztalat, hogy egyik évről a másikra nagyságrendileg a lista szereplőinek a negyede szokott kicserélődni. Érdekes módon a marketinges TOP50-nél is egészen hasonló az arány. Tavaly a legelső listához képest 28, az idén pedig 22 százalékot tett ki a cserélődés. Ez utóbbi azt jelenti, hogy 11-11 szakember került ki, illetve jutott be az összeállításba. A változások mögött tipikusan személycserék állnak. A tavalyi TOP50-ben még a második helyen végzett Grósz Judit, aki akkor a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatójaként került be a listára. Időközben azonban átigazolt az RTL Magyarországhoz digitális és üzletfejlesztési igazgatónak, azaz kissé más területre. Bánhegyi Zsófia az elmúlt évben még az összeállítás ötödik helyén kapott helyet, viszont tavaly év végén távozott a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, s egyelőre nem tűnt fel más vállalatnál.

2017-ben még az UNICEF akkori magyarországi ügyvezetője, Danks Emese is szerepelt a listán, egész jó helyen, hiszen a tizedik volt. Viszont már a lapunk megjelenésekor lehetett tudni, hogy távozik a szervezettől. Még tavaly nyáron egy érdekes váltással a Vasas SC marketing- és kommunikációs elnökhelyettesi székébe igazolt át. Tavaly Zab Gábor is szerepelt az összeállításban, aki akkor még a Heineken Hungária marketingigazgatójaként dolgozott, de az elmúlt egy évben távozott a cégtől. Viszont az utódja, Palkó András egyből bekerült a Top 50-be. Egészen hasonló váltás történt az eMAG-nál, ahonnan távozott a 2017-es 50-ben még szereplő Hunyady László, aki már az Euronicsnál tölt be hasonló pozíciót. Az idei toplistára viszont nem ő, hanem az emagos utódja, Györke Ádám került be. Szintén távozás miatt került ki az ötvenből Oláh Alexandra, aki egy éve ilyentájt még a Schibsted marketingigazgatójaként dolgozott. Akad azért arra is példa, hogy valaki egy váltás után is a listán maradt. Juhász Péter Tibor egy éve még a Magyar Telekom lakossági kommunikációs vezetőjeként szerepelt a listán, a mostaniba viszont már a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként került be, ugyanúgy a 19. helyen, ahogy tavaly.

Miután a marketingvezetők jelentős hirdetési büdzsék felett őrködnek, ezért a médiapiacon is befolyással rendelkeznek. Ennek ellenére a médiás TOP50-ben soha nem képviseltették túl nagy arányban magukat. A két idei TOP50 között kilencfős átfedés van, ami növekedés az elmúlt évhez képest, amikor hat olyan marketingvezető akadt, aki a médiapiaci 50-ben is helyet kapott.

A médiás összeállításban hagyományosan erősek a telekommunikációs cégek képviselői, így abban is szerepelt a Telekom részéről Szabó Béla, a Vodafonetól pedig érdekes módon ugyanúgy ketten – Baráth Péter és Carra Anita – kerültek be mindkét listára. Szintén a párhuzamos befolyásosok között található Horváth Magyary Nóra, a Mol csoport kommunikációs igazgatójaként dolgozó Szollár Domokos, a henkeles Németh Ottó, a Richter Gedeon részéről Beke Zsuzsa, valamint az Unilever regionális médiaigazgatója, Bányász Lívia.

A tíz legsikeresebb hazai marketinges

Forrás: Marketing&Media magazin

Horváth Magyary Nóra K&H Csoport

Szabó Béla Magyar Telekom

Németh Ottó Henkel

Nagy Zoltán Péter OTP Bank

Baráth Péter Vodafone

Beke Zsuzsa Richter Gedeon

Carra Anita Vodafone

Szollár Domokos Mol

Dudás Krisztina Provident

Pantl Péter Hell

A teljes lista, illetve a rangsorban szereplők portréja és további elemzések a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatók el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...

Új kommunikációs vezetővel erősít az Electrolux

2022. október 1-től Bacskainé Ruska Mónika felel a svéd háztartásigép-gyártó vállalat országos vállalati kommunikációjáért. A szakember 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik kommunikáció, CSR, fenntarthatóság, közkapcsolat és PR területen.Nyíregyházán és Pécsett folytatott tanulmányai után a...

A nők dönthetik el, mely cégek élik túl a válságot

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából....

Újabb fordulat a Twitter-sztoriban

A Twitter elutasította Elon Musk megújított 44 milliárd dolláros vételi ajánlatát a közösségi médiavállalatra - közölték a milliárdos vállalkozó ügyvédei csütörtökön, akik azt kérik, hogy a Delaware állambeli bíróság függessze fel az adásvétel körülményei...

Élen a Femina a női oldalak között

Magabiztosan vezette a női oldalakat rangsorát több mint 3,3 millió havi látogatóval a femina.hu szeptemberben, a második nlc.hu több mint 2,9 millió látogatót vonzott – derül ki a DKT legfrissebb havi elemzéséből. A napi...

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egy fesztivál ami, csak lányoknak szól

Egy fesztivál lányoknak a lányokért és a közös jövőnkért. Képzeljünk el egy hagyományos pályaorientációs napot, és felejtsük is gyorsan el! Milyen lehet egy nap alatt megmenteni a bolygót, robotokat idomítani, tornyot építeni valamelyik érzékszervünk...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az Inspiráló Nőket

Két év kihagyás után idén újra átadta a Femcafé.hu az Inspiráló Nők Díját. A nemrég megújult női portál olvasói soha eddig nem tapasztalt lelkesedéssel nyilvánítottak véleményt, több, mint százezer voksot adtak le a hét...

Jövőre is az ARENA4 és az ARENA4+ közvetíti az IndyCart

Alighogy elkezdődött, szinte véget is ért a pilótakeringő az IndyCarban. Kialakult a 2023-as rajtrács, amely újra parázs küzdelmeket ígér. A magyar nézők a következő szezonban is az ARENA4, valamint az ARENA4+ műsorán követhetik az...

Körzeti rádiót birságolt a Médiatanács

A Prime csatornán vetített Dr. Balthazar című sorozat előzetesét vizsgálta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. Szabálytalanságokat tárt fel a testület a körzeti Forrás Rádió vizsgálata közben.A Prime csatornán futó Dr. Balthazar...

Új évaddal jön a Comedy Club stand-upos műsora

A Fiatal Félőrültek Estje keretében tizenkét ifjú és újonc humorista debütált a Comedy Centralon, ám most itt az idő, hogy a humorcsatorna „nagykutyái” is mikrofont ragadjanak. A Comedy Club október 7-től egészen novemberig érkezik...

Médiaügynökséget választott a BMW

A dentsu médiaügynöksége, az iProspect nyerte meg a BMW és a MINI európai offline médiaügynökségi tenderét azt követően, hogy a BMW Csoport közös ügynökségi megbízás alá vonta a két márka offline médiatevékenységét a stratégiaalkotástól...
- Hirdetés -

Don't Miss

Marics Petivel, Sápi Viviennel és közönségtalálkozóval kampányolt a CCC

Két hazai influencert, Marics Petit és Sápi Vivient kérte fel a CCC 2022-es BTS kampányára. A Game Garage Playoffs kampánnyal az Y és Z generáció tagjait szerették volna megszólítani, ehhez minden médiafelületet felhasználtak. A fiatalok...

A helyzetünk stabil

A csődmegállapodásban foglalt kötelezettségeinek több mint a felét már kifizette, tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált az új tulajdonosi kör által működtetett, megújult Bónusz Brigád – mondta el Banga Györgyi....

Kevesebb a mentalitásában stabil munkavállaló

Csökken a fluktuáció mértéke a munkaszervezetekben. Mielőtt azonban a HR osztályokon pukkanna a pezsgő, fontos látnunk az okokat, mert bár furcsán hangozhat, ez a csökkenés káros is lehet, ennek hátterében pedig a kevéssé őszinte...

Felveszik a versenyt a helyi rádióadók

Mennyien hallgatják a helyi rádiókat, milyen lehetőségeik vannak a reklámpiacon ezeknek az adóknak – többek között erről is beszélt Ürge Dezső, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének (Heroe) elnöke. - Jelenleg a teljes napi rádiós elérésnek...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Felelős forrásból származó kakaóra vált a Mars

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Mars Wrigley a felelős forrásból származó kakaó beszerzésében. A világ egyik legnagyobb édességgyártója bejelentette, hogy 2023-tól az Európában található gyárai számára vásárolt kakaó 100%-a ellenőrzött, felelős forrásból származik majd. A...

Egyre nagyobb problémát jelentenek az elektronikai hulladékok

2019-ben például 53,6 millió tonna keletkezett, amelynek több mint 80 százaléka ismeretlen helyen – nem hivatalos hulladéklerakóhelyeken, hulladéktelepeken, bontókban – végezte, és amelyből csupán 10 millió tonna volt az a mennyiség, amelyet dokumentáltan és...

Így állunk az energiatakarékos eszközökkel

A vásárlók fontosnak tartják, hogy az eszközeik energiatakarékosak legyenek, azonban az energiacímkék jelentésével a többségük nincs tisztában, és nem mindenki hajlandó jelentősen többet fizetni a jobb energiabesorolású gépekért – derült ki az Euronics Műszaki...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....