- Hirdetés -

Ők a legsikeresebb marketingesek

|

- Hirdetés -

A Marketing&Media magazin idén harmadik alkalommal állította össze a legsikeresebb hazai marketingesek toplistáját. Az idén a rangsorban szereplők közel negyede cserélődött, tipikusan távozások és kinevezések miatt. Továbbra is igaz, hogy a marketinges Top 50 szereplőinél többet számít a szakmai presztízs, mint a kezelt médiabüdzsé nagysága.

A múlt évhez hasonlóan idén is Horváth Magyary Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója végzett a TOP50 marketinges rangsor élén. Őt Szabó Béla, a Magyar Telekom márka és lakossági kommunikációs igazgatója és Németh Ottó, a Henkel Beauty Care üzletágának általános és marketingigazgatója követte.

Az immár harmadik alkalommal elkészített marketinges Top 50 viszont ismét megmutatta, hogy a reklámbüdzsé nem minden, messze nem azokat tartják a legsikeresebb marketingvezetőknek, akik a legtöbbet költenek. Nyilván számít a büdzsé nagysága is, de a pénznek messze nincs akkora jelentősége, mint például a múlt hónapban bemutatott médiapiaci Top 50-nél. Utóbbi sokkal inkább a vállalatokról szól, a mostani toplista pedig a szakemberekről. Mindezt jól mutatja a tavalyi és az idei összeállításunkban is első helyen végzett Horváth Magyary Nóra.

Komoly hirdető a K&H, de azért nincs ott az élbolyban, még a pénzintézeti szektorban is akad náluk nagyobb büdzséjű versenytárs. Viszont Horváth Magyary az általa elért szakmai sikerek miatt mégiscsak a marketingpiac legelismertebb szereplői közé tartozik. Rendszeresen szerepel konferenciákon, előadásokon, szakkönyvet publikál. Nyilván ösztönösen is jól kommunikál, amivel előnyben van az introvertáltabb kollégáihoz képest. Valószínűleg, akkor is bekerülne egy ilyen 50-es összeállításba, ha átigazolna egy másik vállalathoz, mert vinné magával a reputációját. Összességében tehát a sikeres marketingesnek nemcsak az általa képviselt cég kommunikációját kell profin kezelnie, hanem a saját személyes imázsát is.

Az immár tízéves múltra visszatekintő médiapiaci 50-es rangsornál az a tapasztalat, hogy egyik évről a másikra nagyságrendileg a lista szereplőinek a negyede szokott kicserélődni. Érdekes módon a marketinges TOP50-nél is egészen hasonló az arány. Tavaly a legelső listához képest 28, az idén pedig 22 százalékot tett ki a cserélődés. Ez utóbbi azt jelenti, hogy 11-11 szakember került ki, illetve jutott be az összeállításba. A változások mögött tipikusan személycserék állnak. A tavalyi TOP50-ben még a második helyen végzett Grósz Judit, aki akkor a Microsoft Magyarország marketing- és operatív igazgatójaként került be a listára. Időközben azonban átigazolt az RTL Magyarországhoz digitális és üzletfejlesztési igazgatónak, azaz kissé más területre. Bánhegyi Zsófia az elmúlt évben még az összeállítás ötödik helyén kapott helyet, viszont tavaly év végén távozott a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, s egyelőre nem tűnt fel más vállalatnál.

2017-ben még az UNICEF akkori magyarországi ügyvezetője, Danks Emese is szerepelt a listán, egész jó helyen, hiszen a tizedik volt. Viszont már a lapunk megjelenésekor lehetett tudni, hogy távozik a szervezettől. Még tavaly nyáron egy érdekes váltással a Vasas SC marketing- és kommunikációs elnökhelyettesi székébe igazolt át. Tavaly Zab Gábor is szerepelt az összeállításban, aki akkor még a Heineken Hungária marketingigazgatójaként dolgozott, de az elmúlt egy évben távozott a cégtől. Viszont az utódja, Palkó András egyből bekerült a Top 50-be. Egészen hasonló váltás történt az eMAG-nál, ahonnan távozott a 2017-es 50-ben még szereplő Hunyady László, aki már az Euronicsnál tölt be hasonló pozíciót. Az idei toplistára viszont nem ő, hanem az emagos utódja, Györke Ádám került be. Szintén távozás miatt került ki az ötvenből Oláh Alexandra, aki egy éve ilyentájt még a Schibsted marketingigazgatójaként dolgozott. Akad azért arra is példa, hogy valaki egy váltás után is a listán maradt. Juhász Péter Tibor egy éve még a Magyar Telekom lakossági kommunikációs vezetőjeként szerepelt a listán, a mostaniba viszont már a Borsodi Sörgyár marketingigazgatójaként került be, ugyanúgy a 19. helyen, ahogy tavaly.

Miután a marketingvezetők jelentős hirdetési büdzsék felett őrködnek, ezért a médiapiacon is befolyással rendelkeznek. Ennek ellenére a médiás TOP50-ben soha nem képviseltették túl nagy arányban magukat. A két idei TOP50 között kilencfős átfedés van, ami növekedés az elmúlt évhez képest, amikor hat olyan marketingvezető akadt, aki a médiapiaci 50-ben is helyet kapott.

A médiás összeállításban hagyományosan erősek a telekommunikációs cégek képviselői, így abban is szerepelt a Telekom részéről Szabó Béla, a Vodafonetól pedig érdekes módon ugyanúgy ketten – Baráth Péter és Carra Anita – kerültek be mindkét listára. Szintén a párhuzamos befolyásosok között található Horváth Magyary Nóra, a Mol csoport kommunikációs igazgatójaként dolgozó Szollár Domokos, a henkeles Németh Ottó, a Richter Gedeon részéről Beke Zsuzsa, valamint az Unilever regionális médiaigazgatója, Bányász Lívia.

A tíz legsikeresebb hazai marketinges

Forrás: Marketing&Media magazin

Horváth Magyary Nóra K&H Csoport

Szabó Béla Magyar Telekom

Németh Ottó Henkel

Nagy Zoltán Péter OTP Bank

Baráth Péter Vodafone

Beke Zsuzsa Richter Gedeon

Carra Anita Vodafone

Szollár Domokos Mol

Dudás Krisztina Provident

Pantl Péter Hell

A teljes lista, illetve a rangsorban szereplők portréja és további elemzések a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatók el.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...

Különleges kisfilmmel kampányol a Pfizer

Verset szavalni sokaknak egyáltalán nem okoz gondot, kivéve, ha van a dologban egy kis csavar. Adott egy vers, és egy igen nehéz feladat: egyetlen levegővel kell végig mondani a strófákat. A Pfizer egy nem...

Izgalmas hajsza a NatGeo új sorozatában

Az amerikai lépfenetámadások 20. évfordulója alkalmából a National Geographic 2021 decemberében műsorára tűzi a biológiai terrorcselekmény és az azt követő izgalmas nyomozás történetét feldolgozó Halálzóna: Antrax című filmsorozatot. A hatrészes széria a Halálzóna című...

Új megoldásokat keresnek a munkavállalók

A dolgozók megéléseiből táplálkozó „nagy felismerés" jelenség következményeként újabb jelentős mozgás indulhat be világszerte a munkaerőpiacokon – mutat rá a Randstad Workmonitor 2021-es második felmérése. A több mint 27,000 dolgozó megkérdezésével 34 piacon, köztük...

Zenélő növényekkel kampányol az E.ON és az ACG

Az ACG Reklámügynökség és az E.ON zenélő mikrooázisokat hozott létre a vállalat klímaváltozás elleni küzdelem fontosságáról szóló kampányának részeként. A különleges installációknak köszönhetően a budapesti Széna- és Szent Gellért téren várakozó utasok nemcsak a...

Erős negyedévet zárt az Allianz

2021-ben az Allianz Csoport a harmadik negyedévben is erős működési teljesítményt mutatott fel az összes üzletágában. Ez azt bizonyítja, hogy az üzleti modellünk jól működik, segítségével ki tudjuk használni a globális gazdasági környezet és...

Eldőlt, viszi a 4iG a DIGI-t

Végleges megállapodást kötött a 4iG Nyrt. a román RCS & RDS csoporttal a médiakonszern magyarországi érdekeltségeinek megvásárlásáról. A tranzakció lezárásával, illetve az elmúlt egy évben az infokommunikációs szektorban végrehajtott akvizícióival a 4iG a legnagyobb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Digitális lízinggel újít a Péntech

A digitális faktoring úttörője, a Péntech novembertől új szolgáltatással bővíti portfólióját, amelynek köszönhetően most még könnyebb lehet a vállalkozások növekedésének finanszírozása. A digitális lízing megoldásnak köszönhetően a Péntech weboldalán keresztül a piacon egyedülállóan gyorsan...

Kiderült, mennyit költünk kütyükre karácsonykor

Átlagosan 51 500 Ft-ot költünk karácsonyi ajándékokra, általában 4-7 főnek vásárolunk – derült ki a Dell Technologies Magyarország friss, nem reprezentatív felméréséből1. Minden negyedik válaszadónál elektronikai cikk is kerül a fa alá, átlagosan 44...

Korábbi kollégáikra vadásznak a cégek

A volt alkalmazottak nagyszerű, ám korábban méltatlanul hanyagolt lehetőséget jelentenek a cégek toborzási erőfeszítései számára – mondja Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója. A vállalat 15 éve működő technológiai és analitikai...

Így védekezhetnek a kkv-k a kibertámadások ellen

Az elmúlt két évben felgyorsult digitális átalakulás miatt fokozódó kockázat miatt ma már szinte minden vezetőnek van legalább egy olyan cég az ismeretségi körében, ahol már történt támadás és ellopták a cég adatait vagy...

Jól fogyott a Samsung luxustévéje

A Samsung idén több mint egymillió darab The Frame televíziót értékesített világszinten, ez az első Lifestyle TV modell, amely milliós eladást ért el egy éven belül. A 2017-es bemutatkozása óta Észak-Amerikában és Európában is...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA