Ők a közösségi média sztárjai

Ahogy az olimpián a medencében, Hosszú Katinka a legnépszerűbb közösségi médiás hírességek rangsorában is az első helyen végzett a Marketing&Media magazin által összeállított listán. A legnépszerűbb celebek a Facebookon és az Instagramon is jelen vannak, bár van, akinek elég egy platform is az előkelő helyezéshez.

 

Hosszú Katinka lett a legnépszerűbb híresség a közösségi médiában. Az olimpiai bajnok úszó 476 ezer követőt tud magáénak a Facebookon, 224 ezret az Instagramon, és a két platform összesítése alapján ő lett a legjobb a közösségi médiában a Marketing&Media magazin összeállítása szerint. Facebookos követői számával ő a negyedik legtöbb rajongóval büszkélkedő híresség ezen a platformon, ráadásul 2015-höz képest 259 ezerrel növelte rajongói számát, amely a harmadik legtöbb volt tavaly. Az ő esetében érdemes megemlíteni, hogy a rajongói nem csak itthonról kerülnek ki, hiszen bejegyzéseinek nagyon sok külföldi követője is van.

 

Ugyancsak számos határon túli rajongójának köszönheti előkelő helyezését a modell Palvin Barbara, aki a facebookos top 10-es listánkra 296 ezer rajongójával nem fért, ám mivel az Instagramon döbbenetesen sok, 4,9 millió követője van, így megérdemelten végzett összesített táblázatunk második helyén.

 

A Front Page Communication által üzemeltetett Fészbuker.hu segítségével összeállított legnépszerűbb közösségi médiás hírességek huszonötös rangsorban, amely a facebookos és az instagramos rajongószám alapján állt össze, a dobogó harmadik fokát Rubin Réka foglalja el, aki a 2017. január 1-jei adatok szerint a legtöbb, 833 ezer Facebook-rajongóval büszkélkedhet, emellett az Instagramon 107 ezer követőt gyűjtött össze. Schobert Norbi felesége 2015-höz képest az elmúlt évben 105 ezerrel növelte rajongói számát a legnépszerűbb közösségi oldalon. Amint azt Rubint Réka korábban nyilatkozta lapunknak, a bejegyzéseket ő írja személyesen, és ha egy vele együttműködő cég ír meg egy posztot, azt a saját arculatára formálja, hogy illeszkedjen a stílusához.

 

A top 25-ös listából jól látszik, hogy a közösségi média, azon belül is inkább az Instagram elsősorban a fiatalabbak terepe, az idősebb generációt csupán Frei Tamás, Mága Zoltán és Borbás Marcsi képviseli, és mindannyian a Facebooknak köszönhetik a rangsorba kerülésüket. Ők vagy nincsenek jelen az Instagramon, vagy nagyon alacsony az instás követőik száma. Rajtuk kívül Szandi sem igazán használja az Instát, ám a listánkon az előkelő nyolcadik helyen végzett Kasza Tibor lehet a jó példa arra, hogy egy közösségi médiás oldal is elég lehet a népszerűség fenntartásához, hiszen ő az, akinek ugyancsak nincs számottevő aktivitása az Instagramon, ám a Facebookon 823 ezres rajongótáborral büszkélkedhet, amely a második legtöbb a celebek között.

 

A huszonötös listán kilencen vannak azok, akik mind a két platformon több mint százezer követővel büszkélkedhetnek, a többiek vagy az egyik, vagy a másik eszközt favorizálják. Csupán három hölgy, Lévai Adrienn, Hódi Pamela és Dukai Regina az, aki inkább a képek, mint a szöveg erejében hisz, hiszen ők azok, akiknek több rajongójuk van az Instán, mint a Facebookon. Közülük Lévai Adrienn esetében van a legnagyobb a különbség a két platform között, hiszen míg az Instagramon 396 ezren kedvelik, és ezzel ő a második legtöbb követővel büszkélkedő híresség, addig a Facebookon mindössze 12 ezren követik az oldalát.

 

Az összeállítást teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.

 

Baross Gábor