- Hirdetés -

Őket emlegették legtöbbet a hírekben

|

- Hirdetés -

A legtöbbször Orbán Viktort emlegették a hírekben a múlt évben, de Soros György neve is sűrűn szerepelt a beszámolókban. A „férfi” szó másfélszer olyan gyakran jelent meg a hírekben, mint a „nő”, tavaly tavasszal pedig a CEU és a „tüntetés” is sűrűn előfordult – derül ki a Clementine elemzéséből.

A szöveganalitikai megoldásokkal és adatbányászattal foglalkozó Clementine feldolgozta a belföldi híreket, így a hírelemző modell 7150 újsághírt olvasott el és értelmezett pillanatok alatt és tárta fel 2017 valóságát. Az előforduló szavak gyakorisága tekintetében holtverseny alakult ki az első helyen: több mint 500 alkalommal fordult elő a férfi és a rendőr szó a hírekben, őket jelentős lemaradással követi Budapest, az ember, a Fidesz, a nő és a kormány. Érdekes, hogy a férfi szót másfélszer olyan gyakran említik a hírek, mint a nő szót, annak ellenére, hogy a nő főnévként és igeként is megjelenhet.

A legtöbbször előforduló személy Orbán Viktor volt, akit Soros György követett az említések számában. Utánuk Szél Bernadett és Mészáros Lőrinc következik, igaz, őket alig fele olyan sokszor említették, mint Orbánt és Sorost. A nem politikusok között Hosszú Katinka és Marton László neve tűnt fel több ízben, említéseik száma azonban összegezve sem közelíti meg például Mészáros Lőrincét – derül ki a Clementine közleményéből.

Vannak olyan témák, események, személyek, amelyek hónapról hónapra visszatérnek a hírekben. A közúti balesetek nagy számára enged következtetni, hogy minden hónapban előfordultak a cikkekben az alábbi szavak: autó, vonat, sérült, rendőr, mentő, súlyos, áldozat, tragédia, halál. A kapott adatok alapján egyértelmű, hogy a hazai politikai közbeszédet leginkább meghatározó téma a menekült-kérdés volt: nem telt el hónap anélkül, hogy ne születtek volna hírek az alábbi szavakat tartalmazva: menekült, migráns, Soros György, ismeretlen, kerítés. Az örökzöld szavakból a bűn és bűnhődés folyamata is rekonstruálható: durva, brutális, nyomozás, ügyészség, bíróság, ítélet, börtön.

Időszakos trendek

A rendszeresen előforduló témák mellett természetesen az egy időszakot meghatározó rendkívüli események és a róluk szóló hírek is végig kisérték az évet. 2017 első felében például a leggyakrabban az olimpiáról beszéltünk: közel tízszer olyan gyakran szerepel a hírekben a szó, mint az átlagos gyakorisága.

Az évszakok tekintetében a téli hónapokban a szmog, a jég és Donald Trump körül forogtak a tartalmak, míg tavasszal már Szentendre vitte a prímet: nyolcszor többet szerepelve a hírekben, mint egyébként. Emellett a sztrájk, a BKV és a Borsod szavak gyakorisága nőtt meg jelentősen. Legmozgalmasabban viszont az évszak közepe telt, amikor Gulyás Márton és Áder János említése uralta a közdiskurzust, melléjük a CEU, bezárás, tüntetés, demonstráció, nagykövetség, tárgyalás és Dózsa György út szavak sorakoztak még fel.

Nyáron a sportok és a melegre utaló szavak említéseinek száma magasodott ki az átlagból. Átlagosan öt-hatszor gyakrabban találkozhattunk a Veszprém, a világbajnokság, és a vizes szavakkal, de kétszer olyan gyakran említették a Balatont is. A forróság és kánikula szavakat pedig közel tízszer annyi alkalommal írták le a cikkírók, mint egyébként.

Az ősszel született cikkben az átlagosnál jóval gyakrabban említik Kínát és Őcsényt, a tanár, az áldozat és a kérdőív szavakat, személyek közül Sárosdi Lillát, Marton Lászlót és Kerényi Miklós Gábort. Az év végéhez közeledve szinte egyeduralkodóvá vált a karácsony, amit nagy lemaradással a jutalom és posta szavak követnek, emellett Hosszú Katinka és Cseh László nevét a szokásosnál ismét gyakrabban olvashattuk.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...

A HR-ben is jönnek a robotok

Az elmúlt időszak – főként a koronavírus-járvány hatásai miatt – évekkel gyorsította fel a digitalizációt. A HR terület is érintett, ahol a digitális asszisztensek, az automatizált erőforrás-kezelő programok, az algoritmuson alapuló projektmenedzsment eszközök használata...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén 23. éve osztották ki az üzleti élet egyik legrangosabb elismerését az arra érdemes vállalatoknak. Minden év novemberében újabb 10 vállalat veheti át az Üzleti Etikai Díjat.Az idei díjazottakkal együtt már 130 élő, működő...

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Vadkeleti állapotok a service design piacon

A piacon jelenleg vadkeleti állapotok uralkodnak és „mindent is” megpróbálnak a szolgáltatócégek a Service Design címkével ellátni a kutatástól kezdve, a product design, ux-en át egészen a vállalati folyamatfejlesztésekig – mutatott rá Klenovszki János,...

Új kategóriák a Marketing Diamond Awards-on

Idén ismét meghirdeti a Marketing Diamond Awards versenyt a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyre ezúttal már tizennégy - köztük két vadonatúj - kategóriában várják a pályázatokat. Az érdeklődők január 09-ig adhatják le anyagaikat a...

Saját termékcsaláddal rukkolt elő Lilu

Lilut az egész ország műsorvezetőként ismerhette meg, de az utóbbi években a hazai szépségápolási trendeket diktáló véleményvezérek körében is feltűnt. Most saját termékcsaládjával jelentkezik, amely a magyar hölgyeket is bevezeti a tudatos testápolás világába. Kovalcsik...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Téli varázsvilággal csábít a Westend

Az ajándékvásárlás mellett egy igazi téli kikapcsolódásért is érdemes elmenni a Westendbe. A Tetőkertben kialakított Winter Wonderland különleges elhelyezkedéséből adódó hangulatával és színes programjaival egészen az év végéig várja az érdeklődőket. Állandó elemként lesz...

Kiderült, mennyit költünk diétás termékekre

Nemrég elkészült hazánk első átfogó kutatása arról, hogy az étkezésekkel összefüggő érzékenységek milyen mértékben és módon érintik a lakosságot. A Szafi – online, névtelen - kérdőívét több mint tízezren töltötték ki. A felmérésből kiderült, hogy...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Több globális támadás várható jövőre

2023-ban a hacktivizmus, a deepfake-ek, a vállalati együttműködési eszközök elleni támadások, az új szabályozási rendelkezések és az informatikai rendszerek egyszerűsítése vezeti majd a szervezetek biztonsággal kapcsolatos feladatainak listáját – derül ki a Check Point...

Borús jövőre számítanak a magyarok

Az üzleti bizalmi index az októberi nagy zuhanás után novemberben némileg tovább csökkent. A fogyasztói hangulat viszont kissé javult, bár így is borúlátóbb maradt szeptemberi, rettenetes pesszimizmusánál. A GKI Gazdaságkutató által – az EU...
- Hirdetés -

Don't Miss

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...

Visszük tovább, amit eddig építettünk

Minden idők legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Szallas Group, de 2022 valószínűleg mégsem emiatt lesz a legemlékezetesebb a cég számára, hanem a tulajdonosváltás miatt. Szigetvári József, a vállalat vezérigazgatója beszélt arról, hogy mit...

Van tér a fejlődésre – interjú Bíró Pállal

Részben a vezetői kultúra miatt is nagyon kishitűek a hazai cégek, nem mernek exportálni, és ezen a helyzeten a szemléletmód átalakítása segíthetne sokat – állítja Bíró Pál, aki első lett idén a legmeghatározóbb hazai...

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Nagyon sok e-autót ad el a Toyota

A Toyota európai eladásainak már most több, mint 70 százalékát teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus 99 százalékban értékesít elektrifikált modelleket a kontinensen. A két...

Ezért veszünk e-autót

Nem a környezettudatosság, hanem az állami támogatások ösztönzik leginkább a villanyautózást – derült ki az Allianz Hungária elektromosautó-vásárlási szokásokkal kapcsolatos online, nem reprezentatív kutatásából. Átlagosan csupán 27 százalékunk tájékozódik alaposan az e-autókról a vásárlást...

A biogazdálkodást támogatja a dm

A dm vásárlói már megszokhatták, hogy a Black Friday napon árzuhanás helyett a jótékonyságra hívja fel a figyelmet a drogéria. Nem lesz ez másként idén sem, újra átszínezik ezt a napot, és a november...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....