- Hirdetés -

Őket érintették leginkább a pandémia hatásai

|

A fiatalok, a nők és az irodai dolgozók mentális és fizikai állapotára volt a legnagyobb hatással a pandémia és a korlátozások – derült ki a Huawei Technologies és az IPSOS által végzett online felmérésből. Majd minden második nő tapasztalt magán szorongásos tüneteket, az irodai dolgozók közel fele levertségről, fáradékonyságról számolt be, a 18 és 24 év közöttiek 49 százaléka pedig egyre kevésbé lelte örömét a mindennapi dolgokban.

A Huawei Technologies és az IPSOS tíz európai országban, köztük Magyarországon végzett, reprezentatív online felmérésében arra kereste a választ, hogy az elmúlt egy év, különösen a koronavírus-járvány és az azzal járó korlátozások milyen egészségügyi, mentális és szociális hatással volt az emberekre. Arról is kérdezték a felhasználókat, mit és hogyan terveznek tenni és változtatni fizikai és mentális egészségük javítása érdekében.

Nem csak fizikálisan, de mentálisan is megterhelő volt az elmúlt egy év a magyarok számára. A válaszadók szerint a járvány időszaka negatív hatással volt életük különböző aspektusaira – nem csak fizikálisan, hanem mentálisan is. Az emberek 39 százaléka nem elégedett a stressz szintjével, 37 százalékuk küzd alvászavarral és 30 százalékuk azt állítja, hogy a járvány negatív hatással volt testalkatukra az elmúlt évben.

A pandémia és a lezárások legrosszabbul a nőket és bizonyos mértékig a legfiatalabbakat érintették. Előbbiek életének különböző aspektusai rosszabbodtak, ráadásul egészségügyi problémákat is tapasztaltak magukon. Míg a legfiatalabbak több, mentális egészséget érintő kérdésben kimagaslóan negatív válaszokat adtak.

Minden harmadik nő érzete, hogy a lezárások a mentális egészségükre, testalkatukra és alvásminőségükre volt a legnagyobb hatással. Mintegy 31 százalékuk gondolja úgy, összességében romlott az életminősége a karantén-időszak alatt. Ugyanakkor beszámoltak arról is, hogy szignifikánsan romlott az anyagi helyzetük (41%) és nőtt a stressz-szintjük (44%) is.

Az elmúlt év hatásai a fiatal felnőtteket (18-24 év közöttiek) sem kímélték. Minden második válaszadónak csökkent az érdeklődése és egyre kevésbé lelte örömét a hétköznapi tevékenységek iránt. 46 százalékuk számolt be csökkenő koncentrációkészségről és figyelemzavarról, 39 százalékuknak pedig csökkent az önbizalma és romlott az önértékelése.

Hisznek az okoseszközökben

A 25-34 évesek és az irodai dolgozók közel kétharmada (64% és 62%) érzi leginkább szükségét annak, hogy változtasson mentális és fizikai egészségén. Míg a fiatalabb korosztály ezt új hobbik keresésével érné el, addig az irodai dolgozók leginkább környezetváltozásra vágynak: ők utazással, kirándulással, és családi, baráti találkozókkal töltődnének. Egy valamiben azonban egyetértenek: úgy gondolják, hogy az okosórák és egyéb viselhető okoseszközök segíthetnek terveik megvalósításában.

Sok magyar szerint a viselhető okoseszközök és az új egészségtámogató és fitneszalkalmazások segíthetnek különböző körülmények között. Minden második honfitársunk egyetért azzal, hogy összességében javíthatja az egészségi állapotát egy ilyen készülék, sőt, 51 százalék úgy véli, hatásos a stressz elleni küzdelemben is.

Különösen a 25-34 éves korosztály az, akik leginkább hisznek az alkalmazásokban és azok lehetséges pozitív hatásaiban. Ami a viselhető okoseszközök funkcióit illeti, a legfiatalabbak azok, akik ezeket nagyra értékelik: az akkumulátor élettartama és a vízállóság a két legfontosabb szempont a vásárlásnál.

Ha összességében vizsgáljuk, a lépésszámláló, a pulzusmérő, az alvásfigyelő alkalmazások, valamint a vérnyomás- és stressz-szintmérők mellett a véroxigén-szint mérő és a vérnyomásmérő funkció is meglehetősen népszerűek az okosóra-felhasználók körében.

Ezek a funkciók azonban nem csak hétköznapi helyzetekben segítik a felhasználókat, hanem akár extrém, nem mindennapi körülmények között is. A Huawei Technologies idén nyáron két népszerű vloggert arra kért, hogy utazzák körbe Európát és ellenőrizzék, a HUAWEI Watch 3 Pro akkumulátora bírja-e rendkívül hosszú ideig egyetlen feltöltéssel. Kiderült, hogy igen. A 21 napos út végén az akkumulátorban még 3,5 óra volt tartalékban.

„Azért készítettük ezt a felmérést, hogy képet adjunk arról, milyen komoly hatást gyakorolt életünkre a járvány. Örömmel látjuk, hogy egyre többen ismerik fel az okoseszközökben – többek között okosórákban és okoskarkötőkben – rejlő lehetőségeket és számítanak rájuk hasznos eszközként, hogy saját fizikai és mentális egészségüket fejlesszék. Ebben nagy segítségükre lehet a Huawei új zászlóshajó okosóra-családja, a Watch 3, melyek profi fitnesz- és egészségfunkciói akár százféle edzésmódot támogatnak és legújabb funkcióként már a testhőmérsékletet is mérik” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary fogyasztói üzletágának marketing igazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

No-code és low-code eszközök hatása a marketingre

A mai digitális környezetben, ahol létfontosságú, hogy lépést tartsunk az innováció sebességével, óriási nyomás alatt állunk, hogy gyorsan és hatékonyan indítsunk kampányokat és digitális élményeket, amelyek rezonálnak a vevőinkkel. A mesterséges intelligencia (MI) és a...

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

Don't Miss

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...