A Marketing&Media magazin idén harmadik alkalommal állította összes a celebes nézettségi toplistát, amin az első három hely megszerzéséhez több mint hétmillió nézőt kellett elérni tavaly, de még a rangsor utolsó pozíciójához is 5,4 milliós nézettségre volt szükség. Nem elég egy műsorban szerepelni a magas eléréshez.
Álláshalmozónak kellett lennie annak a hírességnek, aki szeretett volna felkerülni az idén harmadik alkalommal összeállított celebes nézettségi toplistánkra. Az első 20 helyen ugyanis kizárólag olyanok szerepelnek, akik párhuzamosan legalább két műsorban feltűntek az elmúlt évben, de akad olyan, aki nyolcban is szerepelt a képernyőn – igaz, ebben volt ismétlés is. Ez persze azt is mutatja, hogy viszonylag kevés olyan médiaszereplő van, akit egy-egy műsorban be tudnak vetni a kereskedelmi csatornák, ezért nagyjából ugyanazt a kört cirkuláltatják a saját gyártású tartalmakban.
A celebes nézettségi toplista elkészítéséhez ismét a kumulált, egyperces elérési adatokat vettük figyelembe a 2018-as év egészéből. Ez alapján pedig Király Péter bizonyult a legtöbb, 7,4 millió nézőt elérő hírességnek. Király az RTL Klub két műsorában, az Éjjel-nappal Budapestben és a Konyhafőnök VIP-ban volt látható, s a főzőműsort meg is nyerte. Király Péter első helye egyben azt is jól szemlélteti, hogy miért ér sokat az, ha valaki egyszerre több produkcióban is látható. A tavalyi top 25-ös öszszeállításunkba Király be sem került. Szólóban, az Éjjel-nappal Budapest szereplőjeként most sem jutott volna be, a Konyhafőnök VIP-val pedig legfeljebb a lista végére tudott volna becsúszni.
A sokat emlegetett fragmentálódó nézettségnek egyébként nem sok nyomát látni az elérési adatokban. Tavaly Kiss Ramóna Király Péteréhez hasonló reachcsel végzett az élen, az első három helyezett pedig ugyanúgy hétmillió feletti nézőszámot produkált, mint most. Sőt, amíg tavaly a 25-be való bekerüléshez elég volt 4,3 milliós nézettség, addig az idén már 5,4 millió nézőnél volt a belépési küszöb.
Ismételték Balázst
A celebes nézettségi toplista következő három helyén szintén RTL-es hírességek sorakoznak. A második helyre a 7,3 milliós elérésű Tokár Tamás futott be. Szimpla Fókusz- és Fókusz Plusz műsorvezetőként őt nem soroltuk volna a celebek közé, viszont tavaly szerepelt a Nyerő párosban is, ami nagyot lendített az általa elért nézők számán. Tokár egyébként könnyen első is lehetett volna, ugyanis csak április végén került először képernyőre, akkor váltotta D. Tóth Andrást a Fókusznál.
A harmadik helyre az X-Faktor-fellépőből Barátok közt-szereplővé vált Solti Ádám futott be. A napi sorozat mellett nála is a Nyerő párosban való szereplés pörgette fel az elérését, ami így 7,1 milliót tett ki. Ezzel megelőzte a nyolc műsorban feltűnő Sebestyén Balázst, akivel 6,8 millió néző találkozhatott az elmúlt esztendőben. Balázs nemcsak a Fal és a Nyerő páros révén gyűjtögetett nézőket, hanem több műsorát is ismételte az RTL Gold, így jött össze ez a sokféle produkció.
Sebestyén Balázstól csak 43 ezer nézővel maradt el a TV2 legnézettebb sztárja, Stohl András, aki a Piramissal és a Sztárban sztárral gyűjtött be sok nézőt. 2017-ben Kiss Ramóna esetében mértük a legmagasabb elérést, az idén ő Stohlt követi, igaz, csak 18 ezres lemaradással, 6,8 milliós nézőszámmal. Ez nem rossz eredmény, hiszen Kiss Ramóna két évvel ezelőtt még a Barátok köztben és a Celeb vagyok, ments ki innen!-ben is szerepelt. 2018-ban, a korábbi esztendőhöz hasonlóan a Reggeliben és az X-Faktorban került képernyőre, illetve ezek mellett a Konyhafőnök VIP-ban is láthatták a nézők.
TV2-s különítmény
A toplista hetedik, nyolcadik és kilencedik helyén egy TV2-s különítmény következik. Sorrendben Till Attila, Kasza Tibor és Majka, 6,8 millió, 6,7 millió és 6,4 millió nézővel. A TV2 több saját gyártású műsormárkát pörget, mint az RTL, így az említett műsorvezetők is párhuzamosan több produkcióban szerepeltek. Ez a TV2 „sztahanovistája”, Till Attila esetében öt műsort jelent, Kasza Tibornál és Majkánál pedig négyet-négyet.
Ez a hármas különböző felállásokban párban is feltűnt a Sztárban sztárban, a Ninja Warriorban, a Bezár a bazárban és a Legbátrabb párosban. A TV2-s topcelebek közül még Liptai Claudia is bekerült a toplistára, méghozzá a 14. helyen. Három műsorral, A nagy duettel, a Csak show és más semmivel, valamint a Sztárban sztárral 6,2 millió nézőt ért el. Ördög Nóra nem sokkal maradt el tőle a maga 6,1 milliós elérésével, és a 19. helyen végzett, de ő ezt négy műsorral gyűjtötte össze.
Heszler Róbert
A tévés celeb toplistáról szóló elemzést teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvashatja el.