- Hirdetés -

Okosdzseki segíti a kerékpárosokat

|

- Hirdetés -

A kerékpárosokat segíti a Ford munkatársainak új fejlesztése, az okosdzsekivel könnyebbé és biztonságosabbá válik számukra a zsúfolt utakon való közlekedés.

A kerékpárosok nehezebben tájékozódnak a zsúfolt utakon, hiszen állandóan a forgalomra kell figyelniük, így nem jut idejük a navigációs alkalmazást nézegetni. Ha mégis a képernyőre pillantanak, az bizony kockázatos a számukra – sőt a többi közlekedő és a gyalogosok számára is.

Ez adta az ötletet néhány kerékpárrajongó Ford-munkatársnak, hogy megalkossák azt a különleges öltözéket, aminek segítségével a bicajosok könnyebben követhetik egy navigációs alkalmazás utasításait, mások pedig jobban láthatják a kerékpárost, és azt is, hogy mire készül éppen.

“A Fordnál arra törekszünk, hogy az emberek és az árucikkek könnyebben, biztonságosabban és szabadabban mozogjanak a nagyvárosokban” – magyarázta el Tom Thompson, a Ford Intelligens Mobilitás csapatának projektvezetője. “Az okosdzseki-tanulmány révén jobban megérhetjük, hogy a közlekedés különféle résztvevői, vagyis a kerékpárosok, az autósok és a gyalogosok hogyan mozoghatnak összehangoltabban az intelligens technológiák alkalmazásával, és hogy hogyan tudjuk felhasználni ezeket a tanulságokat jövőbeli ötleteink kidolgozásához.”

Az okosdzseki egyik ujja világítani kezd, amikor viselője arra készül, hogy balra vagy jobbra kanyarodjon. A dzseki vezeték nélküli kapcsolatban áll a felhasználó okostelefonjával, amelynek kerékpárosbarát navigációs alkalmazása egy-egy fordulóhoz közeledve megrezgeti a megfelelő oldalon lévő kabátujjat, így a bicajos akkor is tudja, melyik irányba kell kanyarodnia, ha éppen egy nagy forgalmú úton vagy kereszteződésben halad.

A kerékpárosnak akkor sem kell elfordítani a tekintetét az útról, vagy elengedni a kormányt, ha okostelefonja képernyőjét szeretné kezelni: a hívásokat, az üzenetek fogadását vagy a navigációs iránymutatás megismétlését hangutasítással vagy tapintófelületen keresztül is elintézheti. A dzsekibe ezenkívül egy villogó féklámpát is beépítettek a mérnökök.

“Az ember mindjárt másként éli meg a kerékpározás élményét, ha többé nem kell lépten-nyomon megállnia, hogy közvetlenül a telefon képernyőjén használja a navigációs alkalmazást, vagy ha nem kell stresszelnie a forgalmas és veszélyes kereszteződésekben” – vélekedett Thompson, aki szabadidejében segédkezett a dzseki elkészítésében.

A dzsekit fejlesztő lelkes kerékpáros csapat tagjai maguk tesztelték az öltözéket, amikor naponta ingáztak munkahelyükre, a Ford Intelligens Mobilitás részleg londoni irodájába. Ugyanezek a Ford-munkatársak dolgoznak mostanában azon is, hogy praktikus megoldásokat találjanak az úgynevezett ‘utolsó mérföldre”, vagyis azokra a rövidebb útszakaszokra, amiket jellemzően már gyalog tesznek meg a munkába járó vagy árucikkeket kiszállító emberek. A közlekedési szakértők egyértelmű vélekedése szerint ez az ‘utolsó mérföld’ a közlekedés legköltségesebb és legbonyolultabb szakasza.

Az okosdzseki koncepciója jól illeszkedik ’Az út mindenkié’ című Ford-kampányba, amelynek célja, hogy nagyobb összhangot és megértést teremtsen az autósok és a kerékpárosok között. A nagyvárosokban egyre népszerűbb a kerékpározás, legyen szó akár a munkába járásról, akár a kikapcsolódásról vagy az áruk és szolgáltatások célba juttatásáról. A reggeli csúcsidőben manapság a kerékpár számít a legnépszerűbb közlekedési eszköznek London belvárosában, ahol napjainkban közel háromszor annyi ember biciklizik, mint 1999-ben.

Az okosdzseki-koncepció kifejlesztésében a városi kerékpáros öltözékek specialistája, a Lumo és a közlekedési szoftverekre szakosodott Tome is részt vett, ami jól példázza a Ford szemléletét, hogy közös munkával törekszik az innovatív megoldásokra. A további tervek közt olyan ötletek is szerepelnek, mint a kerékpáros és motoros futárok számára készülő rendszer, aminek segítségével a felhasználók kézmozdulatokkal és hangutasításokkal kezelhetik hívásaikat és üzeneteiket. Egy másik érdekes elképzelés a csontokon keresztül történő hangtovábbítás, ami az állkapcson keresztül juttatja el a hanghullámokat a külsőfülbe, vagyis – a fülbe dugható fejhallgatókkal ellentétben – nem blokkolja a külvilág és a közlekedés zajait.

Az okosdzseki jelenleg még csupán prototípus, de a Ford már elindította a szabadalmi eljárást, így lehet, hogy a vállalat a jövőben továbbfejleszti az ötletet, vagy az alkalmazással és az eddig gyűjtött tudásanyaggal együtt átadja a licenszt másoknak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...

Díjazták a közösségi média hazai sztárjait

Hatodik alkalommal díjazták a hazai közösségi média legnagyobb sztárjait. A JOY Social Media Award gálán a legismertebb véleményvezérek mellett számos híresség is tiszteletét tette, hogy együtt ünnepeljék meg a közönség kedvenceit. Díjat kapott többek...

Átalakulóban a luxusingatlanok piaca

A prémium ingatlanok szegmensében is elkezdődött a piaci átrendeződés. A járványidőszaktól kezdődően csökkent a külföldi befektetők aránya a fővárosban és az agglomerációban, azonban a balatoni luxusingatlanok még mindig vonzóak a határon túli vásárlók körében....

Marketplace-t indít a Decathlon

Magyarország piacvezető sportszerkereskedője a sportszektorban elsőként marketplace-ként működteti tovább webshopját. A bővülő termékkínálattal a vásárlói elégedettséget szeretnék növelni, céljuk ezenfelül új vásárlók megszólítása és egy új értékesítési csatorna megnyitása. A COVID az elmúlt években...

Nem szabad leírni a rádiózást

A rádió népszerűsége töretlen és a reklámbevételei is folyamatosan növekedtek. Persze nem olyan ütemben, ahogy a teljes piac nőtt, ezért a teljes piaci share összességében csökkent, de a rádió messze nem a haláltusáját vívja...

Megnyílt a World Press Photo kiállítás

Csaknem 140 felvételt mutat be a világ minden tájáról a World Press Photo kiállítás péntektől a Magyar Nemzeti Múzeumban (MNM). Marika Cukrowsky, az idei kiállítás kurátora elmondta: a World Press Photo csaknem hét évtizedes történetének...

Prémium kávémárkával erősít a Coca-Cola

Minden második magyar eszpresszóval kezdi a reggelt – derült ki a Coca-Cola HBC Magyarország és a GKID közös, mintegy 2500 fő megkérdezésével készült kutatásából. A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új vezető a Central Médiacsoportnál

A Central Médiacsoport évek óta nagy hangsúlyt fektet a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázására, illetve a szervezeten belüli digitális kompetenciák erősítésére és összehangolására. Ennek érdekében hazánk egyik vezető médiavállalata egy olyan saját, digitális tudásközpontot hoz...

Újabb témákkal érkezik a Made In Gyetván Csabával

A Made In Gyetván Csabával hetedik évada hoz el izgalmas témákat nézőinek a Discovery Channel képernyőire. A vadonatúj, hetedik évadban – amely szeptember 25-én, 19:00 órakor debütál a csatornán – újabb gyártási titkokra derül...

Dr. Fazekas Ildikó kapta az MMSZ Életműdíját

Az elmúlt esztendők során összesen öten kapták meg a rangos elismerést, amelyet minden évben a Marketing Summit-on, a szakma csúcstalálkozóján adnak át ünnepélyes keretek között. Ebben az évben, a sorban hatodikként Dr. Fazekas Ildikó,...

Új trend a napelemeknél

Az energiaválság hatására a napenergia hasznosítása minden eddiginél kiemelkedőbb figyelmet kap napjainkban. Sokan már ellátási gondoktól is tartanak, ezért érdemes élni a korszerű, jövőbe mutató technológiával és függetleníteni magunkat a szolgáltatótól. Ugyanakkor a fogyasztók...

David Beckhamről készít sorozatot a Disney+

A Disney+ bejelentette, hogy a „Példaképünk, Beckham” (Save Our Squad with David Beckham) című brit originals (saját gyártású) sorozat premierje november 9-én, szerdán lesz a Disney+-on.A sorozat a BAFTA- és RTS-díjas Twenty Twenty produkciós...
- Hirdetés -

Don't Miss

Ha szabad a kezünk, vásárolunk

Most már sehol nem húzzák fel a szemöldöküket a boltosok, ha a telefonomat, netalántán az órámat érintem oda a fizetésnél a terminálhoz – mondta el Mondovics Péter az mmonline.hu-nak adott interjúban. A Mastercard marketing...
Samu Tímea

Az out-of-home-nak van egy szuperereje

A mi területünkön kreativitással és innovációval tudunk úrrá lenni a helyzeten, amelyet edukációs funkciónak is ki kell egészítenie, különösen a digitális felületeken – állítja Samu Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban...

Bátornak, belemenősnek és nyitottnak kell lennünk

Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint...

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az,...

A gazdaság motorjaként is hivatkozhatunk a marketingre

Már nem szabad csak egy jól csengő üzenetként gondolni a fenntarthatóságra, elérkezett az idő, hogy a „green washing” helyét valódi tettek vegyék át – állítja Sándor Gabriella, a Libri-Bookline Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldül a ŠKODA

Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható...

Faültetési akcióban a K&H

A klímaváltozás már nem csak a jövő fenyegetése, egyre többször saját bőrünkön is megtapasztalhatjuk a felmelegedés hatásait, legyen szó forró nyárról vagy a nemrég véget érő aszályról. A globális felmelegedéshez vezető egyik ok a...

Így hat a klímaváltozás a gazdaságra

A klímaváltozás ma már nem kérdés, hanem tény, ami feladatok sokasága elé állítja a gazdasági szereplőket. A vállalatok működésére és teljesítményére már jelenleg is, de a jövőben még inkább hatással lesz az éghajlatváltozás. A...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....