- Hirdetés -

Okosotthonra vágynak a magyarok

|

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég kutatása szerint az alacsonyabb rezsiköltség, nagyobb biztonság és a „zöldebb” életvitel segítése egyaránt elvárás egy okosotthon felé. A Schneider Electric kérdőíve alapján arra is számítani lehet, hogy a jövőben kelendőbbek lesznek a piacon a felokosított ingatlanok.

 

A Schneider Electric online kutatásában résztvevők több mint 90 százaléka hallott már az okosotthonról, azonban kevesebb mint egynegyedük használ jelenleg valamilyen okosotthon-megoldást. A válaszadók harmada ugyanakkor tervezi, hogy a közeljövőben felokosítja otthonát. A beruházás emelheti az ingatlan piaci értékét is, a megkérdezettek majdnem 60 százaléka ugyanis azt jelezte, hogy vásárlás esetén két hasonló adottságú ingatlan közül az okosotthont választaná.

Az okosotthon tulajdonképpen olyan technológiai megoldások összessége, amelyek révén automatizálhatók, illetve akár távolról is irányíthatóak különböző funkciók az otthonunkban. Azon túl, hogy távolról működtethetjük a villanykapcsolókat, szabályozhatjuk a fényerőt, vagy beállíthatjuk a redőny pozícióját, különböző érzékelőkkel (pl. vízszivárgás, hőmérséklet vagy páraérzékelő), illetve külső-belső kamerarendszerrel a biztonságot is növelhetjük. Emellett csökkenthetjük a rezsiköltségeinket, a hangvezérléssel pedig még kényelmesebbé tehetjük mindennapjainkat.

Magas elvárások

A Schneider Electric kutatása során minden második megkérdezett szerint egy okosotthonnak egyszerre számos elvárásnak kell megfelelnie. Azon túl, hogy kényelmesebbé teszi az életünket, alacsonyabb rezsiköltséget, nagyobb biztonságot kell, hogy eredményezzen egy ilyen fejlesztés és emellett a fenntarthatósági törekvéseinket is támogatnia kell.

A válaszadók 55 százaléka szerint egy okosotthon kialakítása több százezer forintba kerül, 37 százalék véli úgy, hogy 50 és 100 ezer forint közötti összegből is kijöhet és mindössze 8 százalék szerint oldható meg 20 és 50 ezer forint között egy ilyen fejlesztés. A legtöbben egyébként 50 és 100 ezer forint közötti összeget szánnának saját okosotthonuk kialakítására, a megkérdezettek fele jelezte ezt.

Azok közül, akik egyelőre nem gondolkoznak okosotthon kialakításán a legnagyobb visszatartó erő az, hogy túl drágának gondolják az ezzel járó beruházást, majdnem felük jelölte meg ezt indokként, további 40 százalék számára pedig az jelenti a problémát, hogy nem ismeri eléggé a kínálatot ahhoz, hogy választani tudjon. Kicsit több mint 6 százalék nem talál az igényeinek megfelelő megoldást.

„Ahogyan a felmérésünkből is látszik, ma már nagyon sokan gondolkodnak azon, hogy okosabbá teszik otthonukat és erre hajlandóak is áldozni. A legtöbben körülbelül 50-100 ezer forint körüli összeget fordítanának erre, és a helyzet az, hogy ekkora összegből már megvalósítható egy központi egységből és egy-két érzékelőből, illetve okoskapcsolóból álló rendszer Az igények változásával pedig könnyedén újabb elemekkel bővíthető a rendszer” - mutatott rá Benkó Csaba, a Schneider Electric lakossági termékmenedzsere.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...