- Hirdetés -

Okosszekrénnyel újított a Duna autó

|

- Hirdetés -

Több hónapos előkészítést követően, a napokban élesedett a 24 márkaszervizt egy helyen üzemeltető óbudai autós vállalat okosszekrény-szolgáltatása. Az újonnan kiépített rendszer országos szinten egyedülálló az iparágban. Egyszerű, gyors, biztonságos és környezettudatos szervizügyintézést tesz lehetővé automatizált folyamatokkal – a kényelmesebb és rugalmasabb kiszolgálás érdekében.

A Duna Autó olyan gépjármű átadás-átvételi pontot hozott létre, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek a szervizben dolgozó kollégák munkaidejétől függetlenül, a nap bármely szakában leadhassák, illetve átvehessék autójukat. Mindezt extraköltség nélkül, ráadásul kontaktusmentesen.

„Az okosszekrény ötletét még a koronavírus elterjedése előtt megfogalmaztuk, a jelenlegi egészségügyi helyzet kialakulása pedig egyértelművé tette, hogy minél előbb meg is valósítsuk” – árulta el Ormos Péter, az óbudai vállalat tulajdonos-igazgatója. „Szolgáltatás-portfóliónk bővítésének elsődleges és legfőbb célja az volt, hogy ügyfeleink a szervizeink nyitva tartási idejétől függetlenül adhassák le, illetve vehessék fel autójukat. Így ha valaki sokáig dolgozik, mi akkor sem szorítjuk egy szűk időintervallumba, amikor meg kellene jelennie személyesen a szervizben. Az okosszekrény szolgáltatásunk megoldja, hogy ne legyen késés a munkából, várakozás a szervizben, vagy forgalom miatti csúszás a szervizzel előre megbeszélt időpontról. Sőt, emiatt szabadságot sem kell kivennie ügyfelünknek. Az okosszekrény-pont a főportánál található ügyfélparkolóban kapott helyet, így bármelyik márkaszervizünkbe is van időpontja, a szolgáltatást a nap 24 órájában, bármikor igénybe tudja venni. Nekünk az autó bizalmi kérdés, így az ügyfél teljesen biztos lehet abban, hogy gépkocsija jó kezekben van, mintha csak egy családtagnál hagyná az autóját.”

Praktikus szempontból a rendszer főként a kötelező szervizre érkezők kényelmét szolgálja, hiszen ebben az esetben nem igazán kell specifikus kérdéseket tisztázni – szemben egy ad hoc műszaki problémával. Az okosszekrény-szolgáltatás mellett természetesen továbbra is elérhető a hagyományos munkafelvétel, így lehetőség lesz például arra is, hogy a szervizre érkezők a gépjárművet az okosszekrény-pontnál hagyják, de a fizetést és az átvételt már a helyszínen intézzék.

Hogyan működik?

Autóleadás esetén a következő lépésekből áll a folyamat:

Foglaljunk időpontot telefonon vagy online.

Adjuk le autónkat az okosszekrény-pontnál a nap bármely szakában, a nekünk megfelelő időpontban.

Adjuk meg autónk rendszámát és jelöljük meg a leadni szándékozott tárgyakat (pl. kocsikulcs, forgalmi engedély) az okosszekrény képernyőjén.

Helyezzük el ezeket a tárgyakat a rendszer által megadott sorszámú kazettában.

A szerviz rendszerüzenetet kap az autó leadásáról.

Addig is, amíg a munkafelvevők el tudják kezdeni a szervizfolyamatok ügyintézését, irataink és indítókulcsunk is teljes biztonságban vannak, hiszen a szekrényt csak a rendszer által generált és a szerviznek elküldött kóddal lehet kinyitni és a leadott tárgyakat átvenni. Arról nem is beszélve, hogy a Duna Autó egy 0-24 órában őrzött telephely, ahol autónk is végig biztonságban van.

A munkafelvevő fényképeket és állapotfelmérést készít a leadott gépjárműről, amit e-mailben elküld nekünk jóváhagyásra. Amennyiben a kötelező szervizen kívül egyéb, extra költséggel járó munkát is el kellene végezni az autón, úgy azt csak az ügyfél beleegyezésével kezdi meg a szerviz.

Az autó javítási folyamatainak elindítása.

Autóátvétel esetén a következő lépésekből áll a folyamat:

Miután a szükséges javításokat a szerviz elvégezte gépkocsinkon, autónkat ugyanígy, az okosszekrény igénybevételével, vagy akár személyesen is átvehetjük. Előbbi esetben a munkafelvevő visszahelyezi kocsikulcsunkat és iratainkat az egyik üres okosszekrény-kazettába.

Az e-számlát e-mailben kapjuk meg, vagy személyes átvétel esetén kézhez kapjuk a szervizben.

A számlát e-bankon vagy mobilbankon keresztül, a helyszínen, a szervizpénztárakban pedig bankkártyával vagy készpénzzel is kiegyenlíthetjük.

Sikeres fizetést követően egy 8 jegyű PIN kódot kapunk e-mailben és SMS-ben, amivel kinyitható az okosszekrény adott kazettája, benne a korábban leadott tárgyainkkal.

A nekünk megfelelő nap bármely szakában, a nyitókód megadásával a szekrényből átvehetjük kocsikulcsunkat és dokumentumainkat.

A képernyőn megjelenik a parkolóhely azonosítója, ahol szervizelt, lemosott, ismét útra kész autónkat megtaláljuk.

„A fejlesztés megtervezésekor elsősorban ügyfeleink kényelmét tartottuk szem előtt” – kezdte Simon Péter, akinek kezdeményezése alapján valósult meg az okosszekrény projekt. „Néhány évvel ezelőtt, a svájci Volvo központban láttam egy ugyanezen logika mentén működő rendszert – ám ott, egy bizalomra épülő társadalomban, a szekrény szerepét csak egy sima leveles láda töltötte be. Az ötleten alapuló technikai rendszerekkel azóta a különböző csomagküldő cégek is egyre nagyobb teret nyernek, nem csak Európában, de itthon is, amivel jócskán megkönnyítik az életünket.”

„Ezt a fajta rugalmasságot szerettük volna mi is átültetni az autópiaci gyakorlatba” – folytatta a szakember. „Az okosszekrény használata nem csak ügyfeleink kényelmét szolgálja, de munkatársaink hatékonyabb munkavégzését is támogatja, amivel szervizszolgáltatásaink minősége egyaránt tovább növelhető. Arról nem is beszélve, hogy készletgazdálkodási és logisztikai szempontból is sokkal pontosabb előrejelzéseket kapunk, hiszen az előzetes egyeztetések alapján, kötelező szervizre érkezőknél könnyebben kielégíthető az alkatrészigény.”

Tóth Tamás, vállalatirányítási projektmenedzser szerint a munka legérdekesebb része az okosszekrény szoftverkialakítása és felépítése volt. „Egy teljesen új irányt követtünk a fejlesztés során, mivel jelen esetben a hardver komponensek összetételét is mi határozhattuk meg. Ezzel párhuzamosan pedig teljesen nulláról kellett felépíteni a folyamatokat: az ügyfél helyzetébe kellett gondolnunk magunkat, ő hogyan tudja leadni az autóját, illetve a dolgozóink hogyan kapnak értesítést arról, hogy az ügyfél „megérkezett”, vagyis a szervizre behozott autó már a parkolóban van. A fantáziavilágunkban elképzelt ötletek, álmok megvalósításában nagy segítségünkre volt szoftverfejlesztő partnerünk. Ugyanis egyszerűnek tűnhet, de nagyon sok elágazásra és lehetőségre kellett figyelni a fejlesztés során. Így az összes variációs lehetőséget – még azt is, aminek előfordulása 1% – le kellett futtatni, és fel kellett készíteni rá a rendszert.”

Az új kapcsolati lehetőség meglévő folyamatokba való integrálása is igazi kihívás volt. A Duna Autó okosszekrénye azonban teljes harmonizációban működik a cég saját vállalatirányítási rendszerével. Így például a fizetés akkor is teljesítetté válik, ha az ügyfél a helyszínen, közvetlenül az átvétel előtt egyenlíti ki számláját. Az online ügyintézésre való áttéréssel pedig a papírfelhasználás mennyisége is csökken.

Jelenleg egy 16 kazettás okosszekrény és 35 ügyfélparkoló áll az új, kényelmi szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek rendelkezésére az óbudai vállalat telephelyén. Bízva az innováció sikerében, a Duna Autó 2021-es tervei között szerepel az okosszekrény-pont további bővítése, valamint az is, hogy egy külön platformot, applikációt fejlesztessen le az előjegyzések és a befizetések kezelésére, ezzel tovább növelve az ügyfélélményt, a kiszolgálás minőségét.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA