- Hirdetés -

Okosszemüvegen keresztül mutatja meg a jövőt a Bosch

|

- Hirdetés -

Új videóban mutatja be a Bosch, hogyan láthatjuk a világot a jövő okosszemüvegén keresztül. A vállalat saját fejlesztésű Smartglass Light Drive okosszemüveg-rendszere olyan mindennapi helyzetekben jelenthet teljesen új, kényelmes és biztonságos megoldást, mint az autós vagy biciklis navigáció, a bevásárlás vagy a főzés.

A videóban látható, ahogy a mobileszközökhöz csatlakoztatható okosszemüveg-rendszer a felhasználó szeme elé vetíti ki az információkat – így biciklizés vagy autóvezetés közben viselője letisztult, holografikus formában látja az útvonalat. Ha egy útlezárásba ütközik, az újratervezett útvonal másodpercek alatt megjelenik a szeme előtt, de menet közben nyomon követheti elektromos kerékpárja vagy autója töltöttségi szintjét is. Bevásárlásnál az sem jelent gondot, ha elfelejti a vacsorához szükséges hozzávalókat, mert a szemüveg megjeleníti a bevásárló listát, melyen a már kosárba tett termékeket ki is pipálhatja. Otthon pedig a vacsorához összekészített hozzávalókat recept formájában láthatja maga előtt, így főzés közben nem kell a szakácskönyvet lapozgatnia, mivel a szemüveg lépésenként vezeti végig a folyamaton.

Bármilyen szemüveggel kompatibilis

Ahogy a videóból is kiderül, a Bosch Smartglasses Light Drive megoldása nem egy szemüveget takar, hanem egy olyan eszközt, amely apró mérete és mindössze 10 grammos súlya miatt szinte bármilyen hagyományos szemüveget okosszemüveggé alakíthat. Segítségével megtekinthető gyakorlatilag bármilyen információ egy csatlakoztatott mobileszközről. A rendszer Bluetooth- és vezeték nélküli kapcsolatokra is képes, valamint okoskészülékekkel is szinkronizálható, így a telefon nyomogatása nélkül is gyorsan előhívhatjuk üzeneteinket, leveleinket.

Mivel a Light Drive a látómezőbe vetíti ki az információkat, használójának nem kell állandóan az okostelefonja képernyőjére pillantania. Az útvonal újratervezéséhez vagy a levelek elolvasásához pedig mindössze a szemüveg egyik szárába épített érzékelőt kell megnyomni, ezért lényegesen biztonságosabb és kényelmesebb ez a megoldás például vezetés közben. Ennek köszönhetően a jövőben számos olyan tevékenységet válthat ki a technológia, amelyet mostanáig csak saját képernyővel rendelkező eszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával lehetett végezni.

Holografikus hatás

A Bosch Sensortec a januári Las Vegas-i CES® fogyasztói elektronikai szakkiállításon mutatta be az okosszemüvegek számára fejlesztett technológiát. A Smartglasses Light Drive modulban található mikro-elektromechanikai rendszerre (MEMS) épülő fényszkenner letapogatja az okosszemüveg üvegébe ágyazott holografikus optikai elemet (holographic element, HOE). Ez a HOE a fénysugarat az emberi retina felületére irányítja, és így vetíti ki a mindig fókuszban lévő képet. A kivetített nagy felbontású kép éles és világos, az adaptív fényerőnek köszönhetően pedig még közvetlen napsütésben is tisztán látható. A technológia nagy előnye, hogy kompatibilis az ívelt és a korrekciós lencsékkel is, így a szemüveget hordó felhasználók számára is vonzó megoldás.

A Light Drive rendszer a legkisebb és legvékonyabb eszköz, amely elérhető a felhasználók számára. Az eszköz 47-75 milliméter hosszú, 5-10 milliméter magas és 8 milliméter széles (az ügyfél integrációja függvényében), tömege pedig 10 grammnál is könnyebb. A Light Drive megoldás 2021-től lesz elérhető a nagy volumenű gyártók számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Huszonötödik évadával jön a díjnyertes sorozat

Hosszabb böjt és pár különkiadás után végre teljes évaddal térnek vissza a nyomdafestéket nem tűrő kisiskolások. Februártól a Comedy Central nézői is bekapcsolódhatnak a többszörös Emmy-díjas sorozat, a South Park 25. évadjába, mindjárt az...

Duplázott a Volkswagen az e-járművek kiszállításában

A tavalyi évben a vállalat minden eddiginél több, összesen 369 000 (2020-hoz viszonyítva + 73 %) elektromos járművet adott át ügyfeleinek, ezek közül 106 000 (2020-hoz viszonyítva + 33 %) hálózatról tölthető (plug-in) hibrid...

Új hírközlési szabályokról tájékoztat az NMHH

A hazai hírközlési szabályok legfontosabb módosításait összegezi a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fogyasztói tájékoztató aloldala, az nmhh.hu/hirkozlesiszabalyok. Néhány fontosabb változásról a hatóság már korábban beszámolt, ebben a közleményben pedig további újdonságokat mutat...

Átalakulás vár a legtöbb iparágra

A megosztott főkönyvi megoldások jelenlegi helyzetét leginkább az internet '90-es években betöltött szerepéhez lehetne hasonlítani: a Deloitte szakértői szerint a blokklánc technológia alapvetően változtatja meg a telekommunikáció, média és szórakoztatás, termelés, egészségügy és kereskedelem...

Rekorddal zárta az évet az AutoWallis

Stratégiai terveivel összhangban minden téren rekordot döntött az AutoWallis értékesítése 2021-ben. A régió 14 országában jelenlévő csoport megháromszorozva előző évi számait, több mint 25 ezer gépjárművet adott el tavaly. Ebből több mint duplájára, 8,5...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA