- Hirdetés -

Olaszországban terjeszkedik a a Duna House

|

- Hirdetés -

A Duna House Group 2021. december 10-én írta alá az akvizíciós megállapodást, amelynek értelmében 70 százalékos tulajdonrészt szerzett az olasz HGroup cégcsoportból és jövőbeli opciós lehetőségekkel (Put/Call) akár 100 százalékra nőhet a Duna House részesedése az olasz cégcsoportban.

 

Az országos lefedettségű, Bergamo központú HGroup, a cégcsoport leányvállalatán, a Credipass-on keresztül közel 1.000 pénzügyi szakértővel Olaszország második legnagyobb hitelközvetítője hálózati méret alapján, azzal a jövőbeli céllal, hogy a 2022-es év során eléri az első helyezést. Az olasz cégcsoport továbbá rendelkezik egy jelentős biztosításközvetítési tevékenységgel, valamint elkezdte felépíteni ingatlanközvetítői üzletágát is.

A HGroup cégértéke elérheti a 40-45 millió eurót, köszönhetően annak a korrigált árképzésnek, amelynek alapját az ez évi, tényleges pénzügyi eredmények, a 2022-2024-es időszak eredményalapú kifizetései, valamint a Put/Call opciók adják. A vételár első részletfizetésének összege 11,3 millió euró lesz az akvizíció lezárásakor.

A HGroup 2021-re becsült EBITDA-ja 4,5 millió euró (1,6 milliárd forint), a Duna House Group pénzügyi mutatószámával proforma konszolidálva pedig ez az érték elérheti a 11 millió eurót (4 milliárd forintot). A bővülő cégcsoport által közvetített hitelállomány együttesen meghaladhatja a 2 milliárd eurót (726 milliárd forintot), összesen pedig közel 5.000 hitel- és ingatlanközvetítő fog a cégcsoportnál tevékenykedni.

Az akvizícióhoz kapcsolódóan a Duna House Group további, legfeljebb 6 milliárd forint értékű NKP-kötvény kibocsátását fontolja meg pénzügyi helyzetének megerősítése céljából, a HGroup meglévő adósságának refinanszírozását, egyéb lehetséges akvizíciókat és a cégcsoport osztalékpolitikáját figyelembe véve. A tranzakciót azonban az újabb kötvénykibocsátás nélkül is le tudja zárni a Duna House Group.

„A mostani akvizíció egy rendkívül fontos mérföldkő a Duna House Group történetében, hiszen piaci jelenlétet biztosít számunkra Európa egyik legnagyobb országában, jelentősen növelve ezzel méretünket és profittermelő képességünket, miközben új lehetőségeket nyit meg számunkra a további terjeszkedésre a nyugat-európai piacokon. Egy lépéssel pedig közelebb kerülünk célunkhoz, hogy cégcsoportunk piacvezetővé váljon az európai lakossági ingatlan- és pénzügyi szolgáltatások területén” – nyilatkozta Guy Dymschiz, a Duna House Group társalapítója és társvezérigazgatója. „Miután szignifikáns növekedést értünk el a bevételünk és EBITDA mutatónk 2021-es szintjében, valamint az akvizíciók és az organikus növekedés révén már lengyelországi jelenlétünk is számottevően hozzájárult pénzügyi eredményességünkhöz, úgy éreztük, készen állunk a következő lépés megtételére célunk felé.”

„Az elmúlt hónapok tárgyalásai és az átvilágítási folyamat során közelebbről is megismerhettük a HGroupot, aminek élén a felső szinttől a középszintekig innovatív gondolkodású, elkötelezett és erős vezetők állnak. Bízunk a közös munka sikerében és további növekedési potenciált látunk a HGroupban, beleértve ingatlanközvetítői tevékenységének erősítését is. Ennek céljából más kiegészítő akvizíciókat is számításba veszünk az olasz ingatlanpiacon.”

Guy Dymschiz hozzátette: „Hiszünk abban, hogy a két cégcsoport együttes ereje, know-how-ja és képességei megteremtik azt a helyzetet, amikor az egy plusz egy felállás hárommal lesz egyenlő.”

„Az elmúlt pár hónapban cégcsoportunk felé több magántőke-alaptól is érkezett érdeklődés, de a választásunk azonnal a Duna House Groupra esett, hiszen ajánlatuk inkább volt iparági, gazdasági megközelítésű, semmint spekulatív. Együttműködésünk alapja, hogy közös fejlődési stratégiáink van, és átfogó víziónk azokról a piacokról, amelyeken jelen vagyunk. Biztos vagyok benne, hogy ennek az egyesülésnek köszönhetően egy sokkal erősebb, versenyképesebb csoport fog alakulni, amely készen áll arra, hogy felfedezze a piacban rejlő lehetőségeket. Mindezt annak fényében, hogy az elsőszámú európai cégcsoporttá váljunk az általunk képviselt szolgáltatói szektorokban” – emelte ki Diego Locatelli, a HGroup elnöke.

Az akvizíció létrejöttében a KPMG Italy volt a Duna House Group jogi és pénzügyi tanácsadója. Az eladók oldalán a Global Strategy s.r.l. M&A szakértőként, a Gianni & Origoni nemzetközi ügyvédi iroda pedig jogi tanácsadóként működött közre a tranzakcióban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...

Több mint 250 film az idei Berlinalén

Több mint 250 filmet mutatnak be februárban a 72. Berlini Nemzetközi Filmfesztiválon (Berlinale), amelyet egy év kihagyás után ismét a hagyományos formátumban rendeznek meg. A legjobb filmnek járó Arany Medvéért és a főbb alkotói kategóriákban...

Hazai BMW-vezér: a jövő elektromos lesz

Az első negyedévben megkezdődik az építkezés a BMW Group debreceni gyárában – jelezték a cég hazai képviselői az mmonline.hu érdeklődésére a társaság mai sajtótájékoztatóján. A múlt évben világszinten több mint 100 ezer elektromos autót...

Átalakítja a játékpiaci erőviszonyokat a gigaüzlet

Az Activision Blizzard megvásárlásával a Microsoft egyetlen lépéssel alaposan átrajzolja az erőviszonyokat a videójáték piacon. A közel 70 milliárd dolláros ügylet híre nem jött jól a nagy rivális Sony-nak, a cég részvényeinek értéke 13...

Döntött a bíróság, maradhatnak a reklámblokkolók

Újabb fontos csatát nyert meg az eyeo a HTML-kód és a szerzői jogok kapcsán, a hamburgi bíróság döntése alapján továbbra is jogszerű az olyan böngészőfunkciók használata, mint a reklámblokkolók, vagy a nyomon követés elleni...

Keresik a Jövő vezetőit

Első alkalommal ítélik oda a digitális HR megoldásokat kínáló CX-Ray által alapított Jövő vezetője díjat, mellyel azoknak a hazai közép-, és felsővezetők munkáját kívánják elismerni, akik kimagasló szakmai helytállásuk mellett emberi oldalukat is fejlesztik...

Így állunk az újévi fogadalmakkal

A magyarok 16 százaléka tett valamilyen fogadalmat újévkor, ám ezek nem kevesebb mint 41 százalékát már január első hete után rögtön megszegték – derült ki a MediaMarkt megbízásából készült friss reprezentatív kutatásból. A legtöbben...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Újra magyar kézben a Prohuman

Végérvényesen lezárult az a tranzakció, melynek során a Prohuman HR szolgáltató magyar alapítói visszavásárolták a lengyel Gi Group Poland S.A. (korábban Work Service) birtokában lévő tulajdonrészt.Az utóbbi évek egyik legjelentősebb hazai HR piaci tranzakciója...

Felpörgött a munkaerőtoborzás 2021-ben

Az utolsó negyedév lezárultával elmondható, hogy 2021 a munkaerőpiac szempontjából példa nélküli év volt. A tizenkét hónap alatt jól látható, intenzív toborzási hullám ment végig az országon, a vállalatok erőteljes munkaerő-felvételbe kezdtek, és bár...

Rekordárbevétel az Euronicsnél

A kihívások – a pandémia, chiphiány, akadozó ellátási láncok – ellenére markáns forgalomnövekedést könyvelhetett el 2021-ben az Euronics. Összességében a 71 milliárd forintos árbevétel a vállalat történetének eddigi legnagyobb forgalmát jelenti. Külön figyelemre méltó,...

A vállalatokat is elérte az infláció

Bár a nagyvállalatok jellemzően már beépítették áraikba a pénzromlás hatását, a cégek több mint felének okoz nehézséget a magas infláció. A K&H nagyvállalati növekedési index szerint a szektorok közül magasan a mezőgazdasági cégeknek jelenti...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

DATA