- Hirdetés -

Olcsóbb ajándékok kerülhetnek a fa alá

|

- Hirdetés -

Minden második magyar internetező szeptember eleje és november vége közé hozta előre karácsonyi vásárlásait, és csupán minden ötödik halasztja decemberre. A Black Friday inkább a saját célra történő vásárlások számát dobta meg, mint az ajándékvásárlást. A karácsonyi ajándékok beszerzése során tízből négyen olcsóbb termékekkel spórolnának, de nagy arányban csökkentenék a legolcsóbb árak felkutatásával is költségeiket az ügyfelek - derül ki abból a felmérésből, amelyet az eMAG megbízásából a GKID készített az interneten is vásárló, felnőtt hazai internetezőkre reprezentatív mintán.

Budapest, 2022. december 1. Idén karácsonykor a hazai online vásárlók több mint háromnegyede (76%) tervez ajándékvásárlást - derül ki a GKID piackutató cég által végzett karácsonyi tematikájú reprezentatív felmérésből, amely az eMAG megbízásából készült.

Csupán a válaszadók 24 százaléka nem tervez ajándékozni idén karácsonykor: ezt a döntést a legtöbben (37%) idén hozták meg, mivel jóval kevesebben (15%) vannak azok, akik már tavaly sem vásároltak karácsonyi ajándékokat. A kitöltők 26 százaléka nem elvi okokból, hanem pénzhiány miatt nem szerez be karácsonyi ajándékot, alternatív megoldásként pedig 13 százalék maga készíti ajándékokat, ezért nem vásárol késztermékeket.

A hazai online vásárlók anyagi helyzete egyébként kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál a GKID kutatása szerint, tízből heten közülük (69%) nemcsak kijönnek jövedelmükből, de a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhetnek maguknak.

Így spórolnak karácsonykor az online vásárlók

Tízből négy internetes vásárló (41%) kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésén, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak (ami a szezonban az online kereskedők malmára hajthatja a vizet az árak könnyű összehasonlíthatósága miatt), 28 százalék pedig “jobban meggondolja, hol vásárol”. Minden negyedik felhasználó jelezte, hogy az idei ünnepi szezonban fontosabbá váltak számára az akciók és leárazások.

A hazai internetes vásárlókra reprezentatív minta nyomán nem meglepő, hogy idén a válaszadók 76 százaléka tervez hazai online áruházban karácsonyi ajándékot rendelni, külföldi shopból viszont mindössze 8 százalékuk tervez rendelni hasonló célból vásárolni - míg a plázák, bevásárlóközpontok (43%) és a hagyományos üzletek és, szupermarketek (33%) továbbra is népszerűek.

Sokan hozták előbbre az ajándékvásárlást

A karácsonyi ajándékozást tervező válaszadók 55 százaléka idén már szeptember eleje és november vége között beszerezte a karácsonyi ajándékokat - e felhasználók 27 százaléka november második felében, a Black Friday akciós időszakban intézte a bevásárlást, 28 százaléka pedig valamikor szeptember eleje és november eleje között. Csupán az online vásárlók 18 százaléka tervezi decemberre halasztani az ajándékvásárlást.

A Black Friday akciók idején vásárló kitöltők 25 százaléka saját célra vett terméket, 17 százaléka pedig másnak vett karácsonyi ajándékot. A fekete pénteken vásárlók legtöbbje (73 százalék) az internetről rendelt, 20 százalék online és offline is vásárolt, és csupán 7 százalék ragaszkodott a hagyományos üzletekhez.

Érdekesség, hogy az inflációt vagy az emelkedő árakat mindössze a válaszadók 14 százaléka jelölte meg az előrehozott vásárlások okaként. 39 százalék az ünnepi kapkodás elkerülése végett vásárolt korábban, 30 százalék pedig valamilyen kedvező árú akciós ajánlat láttán döntött emellett.

A legjobban és legkevésbé vágyott ajándékok

A válaszadók legnagyobb hányada (28%) valamilyen ruházati cikket vett már meg karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, és ugyanekkora hányaduk hagyományos játékot (pl. társasjáték, puzzle) tett a kosarába, 17-17 százalék pedig élelmiszert vagy kozmetikumot, szépségápolási cikket szerzett be.

Papírforma szerinti eredmények születtek a leginkább vágyott karácsonyi ajándékokat illetően az eMAG megbízásából készült reprezentatív felmérésen: a felhasználók 24 százalékának nincs ilyen preferenciája, a leginkább vágyott ajándéknak pedig a könyv (18%), a ruha (12%) és az utazás (szintén 12%) számítanak.

Tízből három válaszadó (34%) úgy gondolja, hogy nincs olyan ajándéktípus, amelynek nem örülne, ugyanakkor a legtöbben (16%) a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölték meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12%) és a cipő (11%), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11%) követnek a népszerűtlenségi listán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....