- Hirdetés -

Oltások mellékhatása, vakcinamárkák – ezt keresik a magyarok a neten

|

A legtöbben a Szputnyik V oltás esetleges mellékhatásaira kerestek rá az utóbbi hetekben az interneten, a kínai vakcina iránti általános érdeklődés viszont lanyhult a februári hullám után. A márkák közül a Pfizer-BioNTech pedig hónapok óta tartja az abszolút befutó helyét a lakosság érdeklődését tekintve – ez derült ki az Avantgarde Digital internethasználati szokásokról készült elemzéséből. A kereséseket jelentősen befolyásolják a napi hírek, illetve az, hogy éppen melyik oltást kínálják fel a legtöbb embernek az adott időszakban.

Egy évvel az első regisztrált eset után, túl a 3 millió beoltotton megállapítható, hogy egyre tudatosabban használják a magyarok a közkedvelt keresőmotort. Ez abból is látszik, hogy már nem az általános „covid” vagy „vakcina” szavakra keresnek rá, hanem a konkrét vakcinamárkák után kutakodnak. A keresési szempontból legnépszerűbb Pfizerre és azt tartalmazó szókapcsolatokra a vizsgált február 25. és április 9-e közötti időszakban átlagosan napi 100 keresést indítottak. Bár a lezárásokról szóló kormánybejelentés előtt még fej-fej mellett álltak a Sinopharm vakcinával, utóbbira március közepe után már 59%-kal kevesebben voltak kíváncsiak. A dobogó harmadik helyére tört a Szputnyik V 133%-os keresésszám-növekedéssel, ezt követi a Moderna, ennek indexe folyamatosan csökkent. Az AstraZeneca vakcinát egyre többször írják be a keresőbe, érthető módon a mellékhatásokkal kapcsolatos hírek itt is megnövelték az érdeklődést. A Johnson & Johnson cég terméke viszont egyelőre bőven alul marad a többivel szemben a keresések tekintetében.

Óriási, 4100%-os szökést mutat a „koronavírus friss” téma iránti érdeklődés, azon belül is elsősorban a mellékhatásokra kíváncsiak a felhasználók: itt a listát az AstraZeneca vezeti, de 600%-kal nőtt az orosz, és 50%-kal a Moderna oltás esetleges következményei után kutatók száma. Az adatok alapján, ha mellékhatásokról van szó, a Pfizer és a kínai vakcinák nem kívánt hatásaira keresnek rá mostanság a legkevesebben az interneten.

Az eredmények hamar és nagymértékben változnak, az elemző Avantgarde Digital is többször frissítette az adatokat, és várhatóan a Johnson & Johnson vakcina érkezésével ismét felbolydulnak a számok. Érdekesség, hogy bár az Európai Gyógyszerügynökség ezt a terméket is vizsgálja, idehaza ez a hír nem mozgatta meg a lakosság internetes kereséseit. A trendek szerint ez meg fog változni, ha már azzal is megkezdik az oltásokat Magyarországon.

Az elemzés a koronavírus, a vakcina és a hozzájuk köthető szókapcsolatokról készült a Google Trends segítségével. Február 25. és április 9. között vizsgálták ezekre a kulcsszavakra az átlagos napi keresettségeket, a változás mértékét és az általános trendet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Országos szintre lépett a PENNY és a foodora együttműködése

November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagy bevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül. Az ünnepi időszak közeledtével tényleges segítséget jelenthet a családok számára, hogy a diszkontlánc összes termékkategóriája kényelmesen és...

Változás a SPAR üzleteiben

A SPAR Magyarország összesen 736 millió forintot fordított egy-egy miskolci, soproni és tatabányai üzletének modernizálására. A vállalat saját erőből megvalósult fejlesztései révén megújultak a szupermarketek belső terei, és az áruházak a korábbinál kevesebb energiát...

Lukas Graham is érkezik a Paloznaki Jazzpiknikre

7 Years, Love Someone, Mama Said, Share That Love és még sorolhatnánk a Lukas Graham világsikereket, amelyektől előre borítékolható a libabőr a 2025-ös Jazzpiknik pénteki napján. Szombaton a Piknik közönségkedvencei térnek vissza a színpadra,...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

Extrém mentőakciókkal érkezik a Spektrum új műsora

A Spektrum legújabb szemléletformáló, saját gyártású produkciója az ember és az állatvilág különleges együttélését, az állatorvosi munka rejtelmeit, a nem mindennapi veszélyekkel járó fajmentést, valamint a fajok megóvását mutatja be. A Dr. S.O.S. –...

Az online térben is hódítanak a digitális tárcák

Forradalmian berobbant a digitális tárcák alkalmazása az idei évben. Az online fizetési megoldásokat nyújtó magyar Barion felületén 2024 elején még csak a forint tranzakciók 10 százalékát, október végére viszont már 25 százalékát bonyolították Apple...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tíz Cápával tér vissza jövőre az RTL üzleti showműsora

Jövőre a 8. évaddal tér vissza az RTL egyik sikerműsora, a Cápák között, amelyben ezúttal már tíz befektető keresi majd a kreatív, gyümölcsöző vállalkozásokat, amelyek befektetésük által tovább fejlődhetnek, növekedhetnek. A műsorvezető személye nem...

Fontos a szabad nyilvánosság – interjú Gulyás Mártonnal

Még több helyre eljutni az országhatárokon belül és azon kívül – ez lesz a legfontosabb feladat a Partizán számára 2025-ben Gulyás Márton szerint. A csatorna alapítója - aki idén az első lett a hazai...

Naponta jön a Fort Boyard az RTL-en

December 16-tól minden hétköznap este látható lesz az RTL-en a Fort Boyard – Az erőd játéka című műsor. Két új csapat száll majd harcba Gaccio Nagyúr kincseiért, hogy végül a győztes játékos a megszerzett...

OOH piac: időben kell lépni a hirdetőknek

Az óriásplakát- és citylight-felületek iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan növekedett, ami a piaci szereplők és az ügyfelek számára egyaránt új kihívásokat jelent. A MAKSZ Méida Szekciójának ajánlása a hirdetőknek.Ezt a tendenciát tovább erősíti,...

Radics Gigivel indul az UTAZÓK Podcast

Rendhagyó podcastot indított Mahó Andrea, aki meghívott vendégeivel egy-egy számukra meghatározó film kapcsán beszélget az életükről, tapasztalataikról és karrierjükről.Az első epizódban Radics Gigi tárja fel a gondolatait és érzéseit azzal kapcsolatban, hogy hogyan indult...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...