- Hirdetés -

Olyan erővel bír egy marketingesnek a kommunikációs fegyvertára, ami tömegeket tud megmozgatni

|

- Hirdetés -

Szeptember közepén gyűlik össze a hazai marketingszakma, idén is a Várkert Bazár ad otthont a Marketing Summitnek. Az eseményre a Lounge Grouppal közösen készített WarmUp Talks sorozattal is lehet készülni. A legfontosabb hazai marketingszakemberek sorából természetesen nem hiányozhatott Bujáki Zsolt, a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatója sem, aki az autópiac jelenlegi befékezésén túl többek között a marketing átalakulásáról beszélt.

A ’legrózsaszínűbb’ témát boncolgatva, ám kevésbé ’rózsás’ hangulatban kezdte meg a beszélgetést a Warm Up Talks podcastsorozat legutóbbi vendége, Bujáki Zsolt, akit alaposan elgondolkodtatott a nyár közepén a mozikban debütáló Barbie-film, a Barbie brand újrapoziciónálása, a film köré épített kommunikációs kampánynak tűpontos megtervezése és kivitelezése. A szakember szerint az ilyen típusú rebranding esetén ez a fajta csatornaválasztás marketing szempontból akár fontos tananyag is lehet a következő időkben.

Bujáki Zsolt bevallotta, hogy „sok-sok szorongással” éli meg az újabb gazdasági kihívásokat. Az autóipar - amelynek képviselője, hiszen a Porsche Hungaria kommunikációs igazgatójaként tevékenykedik – hagyományosan az a szegmens, ami sokkal érzékenyebben reagál a válságok kezdeti időszakaira, mint bármely más iparág, hiszen az autó egy tartós fogyasztási eszköz, amelynek megvásárlásához nagyon komoly szándékra és döntésre van szükség, mert ilyenkor sok-sok évre előre tervezünk. A jelenlegi inflációs helyzetben azonban mindenki kétszer meggondolja, hogy bevállalja-e a kamatkörnyezet és további kockázatok által meghatározott döntési helyzetet. A többség inkább elhalasztja ezt az elhatározást, egy marketingesnek pedig érzékenyen kell reagálnia az ilyen és ehhez hasonló helyzetekre.

Talán nem túlzás, ez az eddigi legkomplexebb válság, amit átélünk: a Covid, az ellátási láncok akadozása, a szomszédban zajló háború, az ebből kialakult energiaválság, valamint az elszálló inflációs helyzet egyszerre már szinte mélyütés a szektornak. A marketingben mindez a szemléletváltás és újratervezés szükségességét húzza alá. Néhány évvel ezelőtt a belső kommunikációra, employer brandingre, storytellingre és a purpose alapú aktivitásokra nem sokan helyeztek még hangsúlyt, mára azonban kiemelten fontossá váltak ezek a területek. Az autós marketinges szakma új szintre lép: ma már nem elég, hogy egy molinóval legyünk jelen egy eseményen, valamilyen attrakcióra, vonzó aktivitásra van szükség, hogy megjelenjen a márkaüzenet, és hiteles is legyen. Bujáki Zsolt példaként említi az Audi Kékszalag, vagy Dining Guide rendezvényeit, vagy a Paloznaki Jazzpiknik Audi shuttle megjelenését, de együttműködtek a Volkswagen révén a Szépművészeti Múzeum Csontváry-kiállításával, ahova 1000 egyetemistát hívtak vendégül a kulturális támogatás jegyében. Ebbe a kategóriába tartozik művészeti együttműködésük Vágó Réka/Batz cipőtervezővel és a Volkswagen ID. Buzz branddel. Az értékes kollaborációk aktívan segítik és építik a márkák értékeit is.

Azt is elárulta, mi motiválja a jelenlegi viharos környezetben. „Mindig az jut eszembe, hogy egy marketingvezetőnek nagyon nagy felelőssége van. Egyrészt a saját csapatával szemben, hogy azokat a kollégákat, akikkel az év háromszázhatvanöt napján szinte folyamatosan együtt dolgozik, motiválja. Másrészt hatalmas fegyver van a kezében. Olyan erővel bír egy marketingesnek a kommunikációs fegyvertára, ami tömegeket tud megmozgatni. És ez a fajta felelősség, hit tud engem folyamatosan újrabootolni” – magyarázta a szakember, aki mindemellett az állandóan megújuló mobilitásról, a fiatal generáció új fogyasztási szokásairól, az autópiacra dömping stratégiával érkező kínai autógyártókról, a szolgáltatásalapú jövőről és a hamarosan debütáló Marketing Trendbook szerkesztői feladatairól is szót ejtett a Warm Up Talks adásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...

A Jazzy összehozta Pachmann Pétert és Gundel Takács Gábort

Először fordul elő, hogy a két ismert műsorvezető ugyanabban a műsorban köszönti reggel - ezúttal - a hallgatókat. Pachmann Péter ugyanis hat év után visszatér a Jazzy-re és csatlakozik a Business Class műsorvezetői gárdájához:...

Sokallja a fűtésszámlát? – Így tehet ellene

A magyarországi ingatlanok nagy része energiahatékonysági szempontból még mindig elavult. A háztartásokban felhasznált energiának akár 80 százalékát is felemésztheti az elavult fűtésrendszer. A teljes fűtéskorszerűsítés azonban akár 20-30 százalékkal is csökkentheti a családi házak...

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...