- Hirdetés -

Ömlik a tőke Európába

|

- Hirdetés -

A vállalatok közel fele növelné európai aktivitását és működőtőke-befektetéseit (FDI) a koronavírus-járvány okozta tavalyi visszaesést követően – derül ki az EY 550 döntéshozó bevonásával készült nemzetközi felméréséből. Kelet-Közép-Európa az egyik legvonzóbb beruházási célpont, ami Magyarország számára is kedvező helyzetet teremt.

A COVID-19 által okozott bizonytalanság 2020-ban 13 százalékos visszaesést eredményezett az európai működőtőke-befektetések tekintetében. Idén azonban már a válaszadók 40 százaléka erősítené jelenlétét és befektetéseit a kontinensen.

Európában az előző évben összesen 5,578 FDI-projekt valósult meg. Az EY-kutatásának történetében először Franciaország, az Egyesült Királyság és Németország szinte azonos számú külföldi beruházással (985, 975, 930) állnak a célországok európai listájának élén. A válaszadók az egész világon Kelet- és Közép-Európát (64%) tartják a legvonzóbb befektetési régiónak Nyugat-Európát (80%) követően. A tavaly 48 projektet jegyző Magyarországot is magába foglaló térség tehát még Észak Amerikát (63%) is megelőzi a felmérésben.

„A célország kiválasztásánál a jövőben kiemelt szemponttá válik a képzett munkaerő, a fenntarthatóságot segítő környezet, a gazdaság helyreállítását ösztönző intézkedések, valamint az átlátható piaci szabályozás megléte” – mondta dr. Vaszari Péter, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője.

Kocsis Zsolt, az EY adópartnere arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország továbbra is Európa egyik legvonzóbb befektetési célpontja, amely nagymértékben köszönhető a kedvező adózási feltételeknek. „Egy új létesítmény létrehozása esetén például – egyes feltételek teljesítése mellett – a befektetett összeg akár 50 százalékáig igényelhető készpénztámogatás és adókedvezmény. Jövőre, az új uniós fejlesztési ciklussal ráadásul egész Pest megye támogathatóvá válik, az elérhető kedvezmények mértéke bizonyos megyékben pedig elérheti akár a 60 százalékot is.” A szakember hozzátette, hogy kapacitásbővítő beruházások kivitelezése során szintén élhetnek a vállalkozások akár a készpénztámogatás, akár az adókedvezmények lehetőségével.

A felmérés arra is rámutat, hogy több kockázati tényező is befolyásolja Európa tőkevonzó képességét. Rövid távon a gazdasági fellendülés megtorpanhat egy olyan vírusmutáció megjelenésével, amely újra szükségessé teszi a távolságtartó intézkedések bevezetését. Hosszú távon a vállalkozások a protekcionista lépésektől és a vámügyi-kereskedelmi bizonytalanságoktól tartanak leginkább. Az Egyesült Államokban bejelentett hatalmas gazdasági ösztönző program további befektetői forrásokat vonhat el Európától. Mindeközben az Európai Unió Helyreállítási és Ellenállóképességi Eszközének (Recovery and Resilience Facility – RRF) hatásai még váratnak magukra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...

Csúcsot döntött a műszaki cikkek piaca

A műszaki elektronikai cikkek (TCG) globális piacának értéke - Észak-Amerika nélkül - rekordot jelentő 26 százalékkal, 433 milliárd dollárra nőtt 2021 első félévében az előző év azonos időszakához képest. A 2020 második félévében elért...

Csatlakozott a Mastercard programjához az OTP

A magyar bankok közül elsőként az OTP Bank csatlakozott a Mastercard Priceless Planet Koalícióhoz, egy olyan globális kezdeményezéshez, melynek célja, hogy öt év alatt 100 millió fa ültetésével járuljon hozzá a klímaváltozás elleni küzdelemhez....

Példátlan helyzetet hozott az átigazolási szezon

A futballtörténelem során még sosem történt olyan, mint az idei nyári átigazolási szezonban, hogy a világ két legjobb és legértékesebb játékosa, Messi és Cristiano Ronaldo egyszerre váltson klubot. Ráadásul az argentin világsztár ingyen költözött...

Többezer program lesz a Kutatók éjszakáján

Országszerte csaknem 50 városban 112 intézmény több mint 2100 programot - mások mellett szórakoztató előadásokat, kísérleteket, bemutatókat, laborbejárásokat - kínál pénteken és szombaton a Kutatók éjszakáján. A Kutatók éjszakája idén először nem nyert EU-s támogatást,...

A Republic Grouppal kampányol a Blikk

A Blikk új őszi kampányában, amit a Republic Group készített, milliókat nyerhetünk, ha a megfelelő pénzfürtöt kaparjuk le. Az ügynökség feladata a kreatív koncepció megtervezése és egy különleges kollázsfilm elkészítése volt, melyben valós fotókból...

Tovább nőtt az Oracle bevétele

A teljes negyedéves bevétel az előző évhez képest 4 százalékkal, 9,7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevételek 6 százalékkal 7,4 milliárd dollárra emelkedtek. A felhős és telepített új licenc értékesítés 8...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők is előadnak az idei BrandFestivalon

Gardrób-pszichológus és Afrika-imádó ötletforradalmár is előad majd az idei BrandFestivalon. Az esemény programjának célja bemutatni a Viselkedéstudomány irányait, jelenségeit a nemzetközi szinten jegyzett „sztárelőadók” és a hazai „vállalatvezetők” társaságában, interkulturális közegben. Idén megosztja gondolatait többek...

Szakmai videósorozatot indított az Uniomedia

A kedden és csütörtökönként jelentkező adásokban az ügynökség munkatársai a saját területüket érintő tanácsaikat, tapasztalataikat és tippjeiket osztják meg az érdeklődőkkel. Az Uniomedia első, saját gyártású szakmai videósorozatának első epizódja szeptember 21-én debütált a világ...

A neten is hódítanak az e-autók

Egyre népszerűbbek hazánkban az elektromos autók, köszönhető ez a növekvő környezettudatosságnak, állami támogatásoknak és az egyre nagyobb töltő hálózatnak is. A SentiOne e-autó Social Indexe szerint idén eddig 114 000 alkalommal beszélgettek az internetezők...

Idén újra megrendezik a közösségi média fesztivált

Az év közösségi média eseményén és díjátadóján idén már YouTubberek, Insta sztárok és Twitch gamerek is képviseltetik magukat a TikTokkerek mellett. A mintegy 60 közönségtalálkozón, valamint a koncerteken és szórakoztató programokon túl az is...

450 milliárd forint tűnt el a marketingágazatból

A koronavírus-járvány a gazdaság egészére, így a marketing- és kreatívszektorra, az ezen a területen működő vállalkozásokra is hatással volt. A szektorban és a kiegészítő területein 2020-ban összesen több mint 13 ezer állás szűnt meg...
- Hirdetés -

CMO

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...