- Hirdetés -

Ömlöttek a milliárdok a Hellhez

|

A Hell Energy Magyarország Kft. az elsők között vett részt a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjában (NKP). A cég kötvénykibocsátási aukcióján 28,5 milliárd forint névértékű kötvényt bocsátott ki sikeresen. Az ügylettel a Hell Energy először lépett ki forrásbevonás céljából a tőkepiacra, amelyből alumínium italdoboz gyártókapacitásuk bővítése mellett az idén piacra dobott – jelenleg külföldön bérgyártásban készülő – Hell Energy Coffee termékcsalád gyártását hozzák haza Magyarországra.

A Hell Energy Magyarország Kft. sikeres kötvényaukcióján a jegyzett kötvények által bevont források összértéke 29,057 milliárd forint, az elért átlaghozam a kibocsátó számára igen kedvező 2,45% százalékon alakult. A kötvényekre, rendkívül nagy érdeklődés mellett összesen 43,25 milliárd forint névértékű ajánlat érkezett. A cég a tízéves futamidejű, fix kamatozású kötvényből származó forrást a jövő évre tervezett beruházásaira és a kereskedelmi bankoknál fennálló hosszú lejáratú hiteleinek kiváltására fordítja. Ami az új beruházásokat illeti, a vállalat elkötelezett a teljes mértékben újrahasznosítható csomagolás mellett, ezért is épített saját alumínium italdobozgyárat Szikszón. A kötvényekből befolyt forrás egy részéből ennek kapacitását bővíti, hiszen a közelmúltban tett vállalásuk szerint a következő öt évben 1 százalék alá csökkentik csomagolásaiknál az alumínium italdobozhoz képest minden szempontból nehezebben újrahasznosítható PET palackok arányát. E mellett a pár hónap alatt népszerűvé vált, új, tejalapú italcsaládjuk, a Hell Energy Coffee hazai gyártását fogják megvalósítani.

A NKP-ban való részvétel valamennyi kritériumát teljesítette a vállalat. A Scope Ratings GmbH hitelminősítőtől a kibocsátandó kötvény az elvárt B+ minősítéshez képest két minősítéssel jobb, BB minősítést szerzett meg, a cég stabil piaci kilátásainak előrejelzése mellett. A sikeres kötvénykibocsátási ügyletben befektetési szolgáltatóként az ERSTE Bank Hungary Zrt., pénzügyi és jogi tanácsadóként pedig a Deloitte Üzletviteli és Vezetési Tanácsadó Zrt. és a Deloitte Legal Erdős és Társai Ügyvédi Iroda működtek közre.

„Meggyőződésünk, hogy ezzel az új finanszírozási formával egészen más léptékű növekedési szakaszba ér a már eddig is rendkívül dinamikusan fejlődő Hell Energy. A hosszú lejáratú feltételek és a kedvező hozam meggyorsítja a megtérülési időt, és ezzel hamarabb érhetjük el jövőbeni üzletfejlesztési céljainkat. A Hell Energy ezzel az ügylettel először mérettette meg magát a tőkepiacon, mégpedig igen sikeresen. Ez jó visszaigazolása az eddigi eredményeinknek és az üzleti stratégiánknak” – értékelte az ügyletet Csereklye Barnabás, a cég ügyvezetője.

A prémium minőségű HELL energiaitalokat, a XIXO jegesteákat és szénsavas italokat, valamint a Hell Energy Coffee-t gyártó cég ma már a nemzetközi színtéren is megkerülhetetlen szereplő. A 2006-ban született, és hazánkban rekordgyorsasággal piacvezetővé vált energiaital-márka 5 kontinens több mint 50 országában van jelen. A Hell Energy egyedüliként mondhatja el magáról, hogy Magyarországon kívül további nyolc országban is piacvezető a márkája, a vállalat itthon saját tulajdonú modern töltőüzemmel és alumínium italdobozgyárral rendelkezik, ami páratlan stratégiai pozíciót jelent számára globális szinten is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőtt a mobilfizetések száma

Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok az okoseszközökkel. Ez 58 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, míg 2022 azonos időszakával összevetve 180 százalékos többletről van szó. Az Apple Pay-fizetések...

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...