- Hirdetés -

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

|

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre, ma pedig már az európai marketingkommunikációért felelő stratégiai csapat vezére, mint Consumer & Shopper Connection Director. Vállalati kultúrától, márkastratégiáról, a kreátorok térnyeréséről és hitelességéről, valamint a legnagyobb márkák értékteremtő együttműködéséről beszélgettünk vele a Warm Up Talksban.

Hogyan lesz valaki európai szintű vezető? Kitartással, lelkesedéssel és szakértelemmel. Ez a hármas Mérő Ádámban egyaránt megvan: annyi "behind the scenes”-t talán megengedhetünk magunknak, hogy a podcast utáni nemzetközi meetingjét az egyik stúdióba "bekuckózva” tartotta meg csupa energiával, a Coca-Cola annyira az identitása részét képezi, hogy ide is brandelt táskával és pólóval érkezett, tudásával és felkészültségével kapcsolatban pedig az egész csapat álla a földön landolt, ittuk a szavait, mint a cukros kólát.

Beszélgetésünk első felében a cégkultúráról esett szó: bár korábban is multinál dolgozott, a Coca-Cola még így is nagy váltásnak számít. Ugyan fúziója a nagy globális FMCG infrastruktúrájának, hátterének, folyamatainak, ahol mindenre van megoldás, de mégis előtérbe kerül az enterpreneur spirit, mint vállalkozói szellem. Minden a munkavállalón múlik: hogy mennyit tesz bele, mennyi értéket teremt, mennyit hoz ki belőle, mennyi innovációt és újítást tesz hozzá, annyival változik a világ.

Ha valaki egy nemzetközi cégben magasabb pozícióra vágyik, Ádám a következőt tanácsolja neki:

„Az ember ebben a pozícióban, ebben a régióban, nagyon-nagyon sokat tárgyal nála sokkal seniorabb, sokkal magasabb, akár globális pozícióban lévő döntéshozókkal. És azt kell legjobban megtanulni, velük hogyan kommunikálj. Az, ami nekik fontos, és amit ők ki akarnak venni, akár egy preziből, akár egy meetingből, akár egy projectből, azt úgy tudd átadni, hogy a nekik releváns és fontos részeket domborítsd ki, és ezt nagyon profin csináld. Nekik nagyon kevés idejük van arra, hogy foglalkozzanak azzal a dologgal, amit mutatni szeretnél.”

A beszélgetésben érintettük a következő nagy dobást: érkezik a Coca-Cola karácsonyi kampánya, mely alapvetően egy globális stratégiára épül, mindig kiválasztanak egy régiót, aki a nemzetközi csapattal együtt dolgozik az aktuális éven. 2023-ban az európai lett a nyerő, így az ő ötleteik valósulnak meg mindenhol, ezt láthatjuk majd mi is november közepétől.

A szakember szerint, noha ismert márkáról van szó, és azt gondolnánk természetes, hogy a fiatal generáció egyértelműen őket választja, a valóságban ezért küzdeni kell. Ezért kell folyamatosan érdekesnek maradni, remek példa erre a Fanta, hiszen a narancs 'belépő', izgalmas íznek számít. Miképp lehet egy üdítőital izgalmas? Például azzal, hogy az ízei titkosak, vagy olyanná változik amilyenné a fogyasztó szeretné. Vagy éppen ő dönt arról, mi legyen a limitált íz, kikeverheti magának. Játékot szerveznek rá, a fogyasztó bevonása teheti érdekessé a márkát. A lényeg itt az, hogy ne legyen "fake” a Z generáció szemében, a cég ne úgy nyilvánuljon meg, ahogy ő gondolja, hanem olyan szókészlettel, vizuális készlettel, GIF-fel, ahogy a generáció tagjai. Elég nagy a kockázat, nem véletlen ennyire tudatos és átgondolt minden globális márkastratégia.

A fiatalok kapcsán Ádám kitért arra is, hogy radikálisan átalakult a médiamix, a digitális részarány nagymértékben megnőtt, az influencerek szerepe megkérdőjelezhetetlen, a Coca-Cola külön dedikált influencerstratégiai-divízióval létezik, régiós együttműködésekkel. Legutóbb olyan nevekkel dolgoztak, mint Gigi Hadid, vagy Zendaya, ezeket a kampányokat részben átveszik az országok, részben pedig melléteszik a helyi releváns hírességeket is. Fontos, hogy az alkotók az elejétől fogva be vannak vonva a folyamatokba, a brief-et is megkapják. Az egész csak akkor működik, ha az influencer büszkén vállalja, hogy azonosul a márkával, vagyis önazonos tud lenni. Pár évvel ezelőtt erre a felismerésre még nem jutottak el a globális márkák, de mára ez kristálytiszta. Ez mind globálisan, mind lokálisan igaz.

Mi történik akkor, ha a nagy cégek összeállnak és összebútoroznak? Siker. A Fuzetea tekintetében egy olyan globális együttműködés született a Tripadvisor-ral, melyben közös tartalmakat hoztak létre. Az utazásra épült a kampány, kitalálták, hogy melyik márkához hogyan tesz hozzá ez az egész. Fúziós kirándulásokat hoztak létre a világ különböző pontjaira “térj le az útról” típusú túrák ajánlásával a kalandvágyóknak, plusz rengeteg ajándékot. A két márka azt tanulja meg egymástól, hogy az 1+1 az több lesz, mint kettő.

„A fogyasztó számára egy hiteles, egy autentikus, sokkal relevánsabb, sokkal inkább rezonáló kommunikációt vagy tartalmat tudtunk létrehozni, mintha simán csak azt mondtuk volna, hogy figyelj, itt a nyári promóció, napfény, tengerpart, Fuze Tea, idd meg. Biztos az is tök jó lett volna, de úgy gondoltuk, hogy ezt egy sokkal komolyabb szintre kell vinni, és egyébként ennek a kampánynak egészen döbbenetesen jó eredményei vannak, annyira jók, hogy nem is számítottunk rá, ez egy nagyon komoly dobás volt” - vallja Ádám.

Hogy miképp fér bele az egészségtudatosságba a kóla, hogyan lehet egy európai vállalatnál jól prezentálni, mit tanulhatunk a márkastratégiák írásáról, és mikor jöhet el a saját kedvünkre való Coca-Cola ízt kikeverő AI-al ellátott automata, az mind kiderül a legújabb Warm Up Talks adásban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...