- Hirdetés -

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

|

- Hirdetés -

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre, ma pedig már az európai marketingkommunikációért felelő stratégiai csapat vezére, mint Consumer & Shopper Connection Director. Vállalati kultúrától, márkastratégiáról, a kreátorok térnyeréséről és hitelességéről, valamint a legnagyobb márkák értékteremtő együttműködéséről beszélgettünk vele a Warm Up Talksban.

Hogyan lesz valaki európai szintű vezető? Kitartással, lelkesedéssel és szakértelemmel. Ez a hármas Mérő Ádámban egyaránt megvan: annyi "behind the scenes”-t talán megengedhetünk magunknak, hogy a podcast utáni nemzetközi meetingjét az egyik stúdióba "bekuckózva” tartotta meg csupa energiával, a Coca-Cola annyira az identitása részét képezi, hogy ide is brandelt táskával és pólóval érkezett, tudásával és felkészültségével kapcsolatban pedig az egész csapat álla a földön landolt, ittuk a szavait, mint a cukros kólát.

Beszélgetésünk első felében a cégkultúráról esett szó: bár korábban is multinál dolgozott, a Coca-Cola még így is nagy váltásnak számít. Ugyan fúziója a nagy globális FMCG infrastruktúrájának, hátterének, folyamatainak, ahol mindenre van megoldás, de mégis előtérbe kerül az enterpreneur spirit, mint vállalkozói szellem. Minden a munkavállalón múlik: hogy mennyit tesz bele, mennyi értéket teremt, mennyit hoz ki belőle, mennyi innovációt és újítást tesz hozzá, annyival változik a világ.

Ha valaki egy nemzetközi cégben magasabb pozícióra vágyik, Ádám a következőt tanácsolja neki:

„Az ember ebben a pozícióban, ebben a régióban, nagyon-nagyon sokat tárgyal nála sokkal seniorabb, sokkal magasabb, akár globális pozícióban lévő döntéshozókkal. És azt kell legjobban megtanulni, velük hogyan kommunikálj. Az, ami nekik fontos, és amit ők ki akarnak venni, akár egy preziből, akár egy meetingből, akár egy projectből, azt úgy tudd átadni, hogy a nekik releváns és fontos részeket domborítsd ki, és ezt nagyon profin csináld. Nekik nagyon kevés idejük van arra, hogy foglalkozzanak azzal a dologgal, amit mutatni szeretnél.”

A beszélgetésben érintettük a következő nagy dobást: érkezik a Coca-Cola karácsonyi kampánya, mely alapvetően egy globális stratégiára épül, mindig kiválasztanak egy régiót, aki a nemzetközi csapattal együtt dolgozik az aktuális éven. 2023-ban az európai lett a nyerő, így az ő ötleteik valósulnak meg mindenhol, ezt láthatjuk majd mi is november közepétől.

A szakember szerint, noha ismert márkáról van szó, és azt gondolnánk természetes, hogy a fiatal generáció egyértelműen őket választja, a valóságban ezért küzdeni kell. Ezért kell folyamatosan érdekesnek maradni, remek példa erre a Fanta, hiszen a narancs 'belépő', izgalmas íznek számít. Miképp lehet egy üdítőital izgalmas? Például azzal, hogy az ízei titkosak, vagy olyanná változik amilyenné a fogyasztó szeretné. Vagy éppen ő dönt arról, mi legyen a limitált íz, kikeverheti magának. Játékot szerveznek rá, a fogyasztó bevonása teheti érdekessé a márkát. A lényeg itt az, hogy ne legyen "fake” a Z generáció szemében, a cég ne úgy nyilvánuljon meg, ahogy ő gondolja, hanem olyan szókészlettel, vizuális készlettel, GIF-fel, ahogy a generáció tagjai. Elég nagy a kockázat, nem véletlen ennyire tudatos és átgondolt minden globális márkastratégia.

A fiatalok kapcsán Ádám kitért arra is, hogy radikálisan átalakult a médiamix, a digitális részarány nagymértékben megnőtt, az influencerek szerepe megkérdőjelezhetetlen, a Coca-Cola külön dedikált influencerstratégiai-divízióval létezik, régiós együttműködésekkel. Legutóbb olyan nevekkel dolgoztak, mint Gigi Hadid, vagy Zendaya, ezeket a kampányokat részben átveszik az országok, részben pedig melléteszik a helyi releváns hírességeket is. Fontos, hogy az alkotók az elejétől fogva be vannak vonva a folyamatokba, a brief-et is megkapják. Az egész csak akkor működik, ha az influencer büszkén vállalja, hogy azonosul a márkával, vagyis önazonos tud lenni. Pár évvel ezelőtt erre a felismerésre még nem jutottak el a globális márkák, de mára ez kristálytiszta. Ez mind globálisan, mind lokálisan igaz.

Mi történik akkor, ha a nagy cégek összeállnak és összebútoroznak? Siker. A Fuzetea tekintetében egy olyan globális együttműködés született a Tripadvisor-ral, melyben közös tartalmakat hoztak létre. Az utazásra épült a kampány, kitalálták, hogy melyik márkához hogyan tesz hozzá ez az egész. Fúziós kirándulásokat hoztak létre a világ különböző pontjaira “térj le az útról” típusú túrák ajánlásával a kalandvágyóknak, plusz rengeteg ajándékot. A két márka azt tanulja meg egymástól, hogy az 1+1 az több lesz, mint kettő.

„A fogyasztó számára egy hiteles, egy autentikus, sokkal relevánsabb, sokkal inkább rezonáló kommunikációt vagy tartalmat tudtunk létrehozni, mintha simán csak azt mondtuk volna, hogy figyelj, itt a nyári promóció, napfény, tengerpart, Fuze Tea, idd meg. Biztos az is tök jó lett volna, de úgy gondoltuk, hogy ezt egy sokkal komolyabb szintre kell vinni, és egyébként ennek a kampánynak egészen döbbenetesen jó eredményei vannak, annyira jók, hogy nem is számítottunk rá, ez egy nagyon komoly dobás volt” - vallja Ádám.

Hogy miképp fér bele az egészségtudatosságba a kóla, hogyan lehet egy európai vállalatnál jól prezentálni, mit tanulhatunk a márkastratégiák írásáról, és mikor jöhet el a saját kedvünkre való Coca-Cola ízt kikeverő AI-al ellátott automata, az mind kiderül a legújabb Warm Up Talks adásban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Kevesebbet költünk, de azért még reménykedünk

Az elmúlt évben tapasztalható kedvezőtlen gazdasági fejlemények egyre több háztartás mindennapjaira és terveire vannak hatással: 10-ből 9 magyar jelentősen visszavett a költekezéseiből és ugyanennyien gondolják úgy, hogy a gazdaság egyhamar nem áll helyre. A...

Hatalmas felmondási hullám jöhet

A válaszadók 62 százaléka tervezi elhagyni munkahelyét a közeljövőben, legtöbben magasabb fizetésért váltanának – derül ki a Work Force HR szolgáltató legfrissebb felméréséből. A cég nem csupán munkavállalói oldalról, de üzleti partnerei között is...

Összefogtak az amerikai streaming szolgáltatók

Streaming Innovation Alliance néven új szervezetet hoztak létre a vezető amerikai streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, a Disney, a Comcast, a Warner Bros. Discovery és a Paramount. Az összefogás célja, hogy eredményesebben lobbizzanak a...

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Újabb műsorvezetők csatlakoztak a társkereső show-hoz

Hétfőn 20 órakor indul a taktikai társkereső reality, amit egy élő kibeszélőshow, később pedig egy filter nélküli különkiadás követ.Október 2-án, hétfőn 20 órától indul a VIASAT3 taktikai párkereső műsora, a Szingli vagy svindli. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...

Mesterséges intelligencia a hazai magánegészségügyben

Technológiai innovációt vezet be a Doktor24 a betegellátás területén. A magyar-osztrák egészségdigitalizációs startuppal, a XUND-dal közösen fejlesztett egészségügyi asszisztens egy platformon képes tüneteket elemezni és konkrét megbetegedések gyanúját ellenőrizni. Ezzel a megoldással a páciensek...

A magyar vállalkozások háromnegyede megbukna

Az informatika az életünk alapvető eszköze, amely a mindennapjainkban és az üzleti világban is meghatározó szerepet játszik. Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy az IT menedzsment jelenleg minden vállalkozás életében az egyik legfontosabb prioritás. Ennek...

Fontos ügyért futhatunk a hétvégén

Idén harmadik alkalommal rendezi meg az iRUNmore Futóegyesület és az AVON a Fuss MELLettünk! elnevezésű közösségi futását, amely célja, hogy minél több nő figyelmét felhívja a mellrákszűrések és az önvizsgálat fontosságára. Az ingyenes programon...

Magához tért a használtautó-piac

A DataHouse előzetes adatai szerint a hazai használtautó-piacon 72 500 személygépkocsi cserélt gazdát augusztusban, ami 2,9 százalékkal haladja meg a tavaly augusztusi szintet. Míg 2023 első félévében az adásvételek száma gyakorlatilag végig elmaradt az...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...

A felelős márka szerepe soha nem volt olyan fontos, mint ma

Ha a saját tevékenységünkre gondolunk, kulcsfontosságú lett, hogy felhívjuk a figyelmet a tudatosságra és a digitális és kiberbiztonságra ezeknek a technológiáknak a használata kapcsán, amiben a teljes piacnak óriási felelőssége van – mondta el...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....