- Hirdetés -

Öngólt lő az a cég, amelyik leáll a termékfejlesztéssel

|

Nyakunkon a válság, az élet viszont megy tovább: azok a cégek jöhetnek ki ebből a periódusból nyertesen, akik a vihar hullámait meglovagolva innovációra költenek. Olajos László, a Valorem Stúdió vezető tervezője és ügyvezetője arról beszélt, a vállalatok a termékük optimalizálásával, fejlesztésével hatalmas lépéselőnybe kerülhetnek a konkurenciával szemben. Kiemelte, most van itt az ideje a fejlesztésnek, a jól megtervezett termékek azonnal piacvezető pozícióba repíthetik a leleményes cégeket a válság végén

Az elszálló energiaárak, a történelmi infláció és a recessziótól való félelmek Magyarországon is számos céget sarkallnak arra, hogy visszavegyenek a költségekből, amit legtöbb esetben termékük fejlesztésétől vonnak el elsőnek Ugyan közhelynek hangozhat, hogy válságban sem szabad behúzni a kéziféket, de hosszú távon csak úgy lehet talpon maradni, ha a legnehezebb időszakokban sem takaréklángon működik egy vállalat.

Olajos László, a Valorem Stúdió vezető tervezője és ügyvezetője szerint irdatlan nagy gödröt ás magának, aki most nincs jelen a piacon, nem fejleszti a termékét és adott esetben még a gyártási mennyiséget is visszaszorítja.

„Ahogy a koronavírus-járvány idején, úgy a jelenlegi válság után is szakaszosan újraindulnak majd a különböző szegmensek, akár robbanásszerűen visszaállhat a kereslet, sokan pedig ott állnak egy teljesen leépített vállalkozással. Így nem fogják tudni kiszolgálni az ügyfeleket és sokkal több pénzt kell belenyomni az üzletbe, hogy visszajöjjenek arra a volumenre, amivel már ki tudják elégíteni az igényeket” – mutatott rá a szakértő.

A Kármán Tódor Innovációs Piactér Design Tagozatának elnöke kiemelte, az igaz, hogy aki most leépít, annak nem fogy a tartaléka, de rövid és hosszú távon sem keres semmit, vagy töredékét annak, mikor jól ment az üzlet, hisz nincs pénzmozgás a cégen belül, sokkal kisebb lesz így a forgalom, a fejlesztésre és építésre való tőke, mikor arra szükség lesz.

Ez a titka a piacvezető termékeknek

Olajos László úgy fogalmazott, ebben az időszakban a legtanácsosabb fejleszteni. Ez bár első hallásra kényelmetlennek, és anyagilag megterhelőnek látszik, és az is, de így biztosan tovább fejlődik a termékünk és tovább épül a cégünk a válság ellenére is. Így a válság után elsők lehetnek a piaci területükön, meglovagolva a vihar hullámait.

Kérdésre válaszolva közölte, ha egy rutinos csapat végzi a termékfejlesztést, a költségek a nehéz körülmények ellenére is optimalizálhatóak lesznek, a végeredmény pedig egy sokkal magasabb áron értékesíthető, jobban brandingelhető, piacvezető termék lesz.

Példaként említette a Biotech USA shakerét, amit a Valorem Stúdió tervezett meg több mint egy évtizeddel ezelőtt. A terméket azóta is változatlan formában árulja az étrend-kiegészítőket forgalmazó cég, hiszen sokkal nagyobb profitot tudnak rajta realizálni, mint az elődjén. Íves, lágy vonalú kialakítása sosem megy ki a divatból, éppen ezért ontja is a pénzt magából.

„Ha egy termék önmagáért beszél, akkor jól brandingelhető, egyszerűen és gyorsan piacvezető pozícióba repíthető kicsi marketing büdzsével. Ellenkező esetben, ha valaki minden áron spórolni akar, akkor a marketingre kell majd többet költenie később a válság utáni időszakban, hogy a piacot utolérje. Rengeteg időt és energiát kell majd ráfordítani, hogy eladja a korszerűtlen, a válság előtti piaci állapotnak megfelelő termékét – hívta fel rá a figyelmet.

Mint mondta, a Valorem Stúdiónál leveszik az ügyfelek válláról a termékfejlesztéssel és termékmenedzseléssel kapcsolatos terheket. Az akár hetekig tartó kutatás során feltérképezik a formai karaktereket, ötleteket és formai stílusirányokat, elemzik a piacot és a versenytársakat. A cég garanciát vállal arra, hogy a termék pontosan olyan legyen, mint amilyet a piac és a megrendelő kíván, mindezt úgy, hogy a legoptimálisabb módon van felépítve, megtervezve a termék gyártási háttere is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Átalakulóban a munkaerőpiac

A Process Solutions (PS) friss kutatása jelentős átalakulásokat tárt fel a hazai munkaerőpiacon az elmúlt öt év során a fluktuáció és a munkahelyi létszámok dinamikájáról. A 2019 és 2024 közötti időszakot vizsgálva a felmérésből...

Égetik a pénzt a magyar webshopok

Egy friss kutatás szerint a hazai webshopok jelentős része olyan alapvető online marketing hiányosságokkal küzd, hogy esélyük sincs felvenni a versenyt a nemzetközi piacokon. A webshopoknak több, mint fele nem méri eredményeit, nem gondolkodik...

Erős hónapot zárt az ingatlanpiac

2024 novemberében, országosan 11 277 lakóingatlan cserélt tulajdonost, valamint 100 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott – derül ki a Duna House adataiból.A 2024-es év második legerősebb hónapját zárta novemberben a hazai ingatlanpiac....

Így alakulhat idén az év végi bónusz

Elsősorban a munkaerő-megtartásra, másodsorban jövőbeli motivációra fókuszálnak az év végi bónusz kiszabásakor a vállalatok. Az év végi bónuszok kérdése minden munkavállalót és munkáltatót élénken foglalkoztat, melynek mértéke és formája nemcsak az alkalmazottak elégedettségére, hanem...

Lassabban nőhet jövőre a gazdaság

A magyar gazdaság teljesítménye idén 0,5 százalékkal, jövőre 2 százalékkal nőhet az Erste előrejelzése szerint. Az infláció 2025-ben várhatóan nem lassul tovább, a pénzromlás éves átlagos üteme a 2024-re várt 3,6 százalékhoz hasonló mértékű...

Jótékony akcióban a SPAR

Adománykártyák értékesítésével indult a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország Adni Öröm! karácsonyi akciója. 2024. december 1-17. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR üzletekben, valamint a SPAR online shopban kapható adománykártyák árával élelmiszercsomagok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Agency People of the Year: összeállt a shortlist

Kiderült, hogy kik kerültek shortlistre a brit Campaign magazin egyik legnívósabb díja, az Agency People of the Year hazai versenyén. A díj a média- és non-média ügynökségek legkiválóbb szakembereinek nyújt lehetőséget, hogy kategóriájuk egyedüli...

Új vezetővel folytatja a Coca-Cola HBC

Békefi László nemzetközi kinevezését követően 2024.december 1-től a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC vállalatcsoport kávé üzletágának igazgatójaként folytatja pályafutását. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatói feladatait Kovács Ágnes veszi át. A vállalaton kívülről érkező...

Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés

Az ESG hamarosan a kisebb vállalkozásokra is jelentős kötelezettségeket ró majd, ami sok más mellett a belső kommunikáció terén is új és összetett kihívásokat hoz magával. A feladat nehezen oldható meg átfogó, minden dolgozót...

A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot

A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.A Google "kriptovaluta" szóra vonatkozó kereséseit használta fel a befektetők kriptovaluta-piacra irányuló figyelmének mérésére...

Kiderült, mire vágynak a magyar munkavállalók

A fizetés, a munka „szerethetősége”, valamint az emberi kapcsolatok határozzák meg leginkább, hogy jól érezzük-e magunkat egy munkahelyen – ez is kiderül a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív felmérésből, amelyben arra voltak kíváncsiak, a...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...