Online duplázott az Euronics

Jelentős, 20 százalék feletti bővüléssel zárta a 2020-as Black Friday-t az Euronics a tavalyi évhez viszonyítva. Az online rendelések száma duplázódott, az összesített novemberi vásárlásszám 70 százalékkal emelkedett az előző évhez képest. Az idei év slágertermékei az állóporszívók voltak, illetve a COVID-helyzet eredményeként az egészségmegőrzéshez kapcsolódó termékek forgalma is jelentősen megugrott. Ugyanakkor az ebben az időszakban hagyományosan jól teljesítő kategóriák, mint a számítástechnikai termékek és háztartási nagygépek is nagyon népszerűek voltak.

„Jól látható a vásárlói igények változása, amit a vírushelyzet okozott az idei évben. A hagyományosan jól teljesítő termékkategóriákban is tapasztalhatóan felfokozott érdeklődés, a klasszikus Black Friday terméknek számító telefonok iránti kereslet például közel 40 százalékos növekedést mutatott, de új slágertermékek is jelentek meg ugyanilyen arányban a COVID hatására. Azt tapasztaljuk, hogy többen vásárolnak idén online. Kevesebb a 69 üzletünkbe nem konkrét vásárlási szándékkal, csak nézelődni betérők száma. Ennek ellenére az értékesítési árbevételünk kétszámjegyű növekedést mutat az áruházakban is, a tudatosabb, célirányosabb vásárlói magatartás következtében. Mivel boltjaink többsége nem plázában, hanem különálló egységként, vagy kevésbé zsúfolt bevásárló lokációban üzemel, így a vírusfertőzéshez kapcsolódó potenciális kockázatokat könnyebb csökkentenünk – értékelt Fazekas Bálint, az Euronics igazgatósági tagja.

A 2020-as Black Friday időszakban a vezeték nélkül használható állóporszívók letarolták a piacot, elsősorban a hagyományos, porzsákos változatok kárára, a teljes kategória ennek megfelelően másfélszeres forgalmat generált az Euronics-nál a tavalyi évhez viszonyítva.

A korábbi évekhez képest újdonság, hogy mennyit költöttünk egészségmegőrző termékekre: az Euronics Black Friday keretében idén két és félszer akkora összeget fordítottak a vásárlók elsősorban szájápolási, illetve vízminőség-javító berendezésekre, mint tavaly ilyenkor.

Az Euronics-nál hagyományos jól teljesítő kategóriák közül mosógépre és mosogatógépre idén közel 30%-kal többet költöttek az emberek a Black Friday ideje alatt, míg az élelmiszerek hosszabb idejű tárolásához köthető fagyasztók forgalma 84 százalékkal bővült a tavalyi évhez képest.

A számítástechnikai, illetve hálózati eszközök forgalma is tovább erősödött. A várakozásoknak megfelelően az ügyfelek továbbra is nagy számban keresik az otthoni munkavégzéshez, távoktatáshoz szükséges eszközöket, így a monitorok, laptopok (ezek közül a Windows és Microsoft Office csomaggal ellátott ajánlatok a legnépszerűbbek), illetve a Wi-Fi routerek fogytak a legnagyobb számban. Számítástechnikai eszközökre is közel kétszer annyit költöttek idén a magyarok az Euronics-nál.

A rendelések feldolgozása és kiszállítása sem okozott fennakadást: „Saját, több mint 34 ezer négyzetméretes logisztikai központtal dolgozunk, tehát a termékek fizikailag raktári készletről kerülnek értékesítésre, így a vásárlók bizonyosak lehetnek benne, hogy a kiválasztott termék időben megérkezik, akár futáros házhozszállítással akár ingyenes bolti átvételi lehetőséggel rendelik 69 üzletünk valamelyikébe. Elmondható tehát, hogy összesen több mint 60 ezer négyzetméteren raktározzuk és mutatjuk be termékkínálatunkat.” – osztotta meg a siker receptjét Fazekas Bálint.