- Hirdetés -

Online is vennénk autót

|

- Hirdetés -

A koronavírus járvány okozta gazdasági változások egyik legnagyobb vesztese az autóipar. Európa-szerte – így hazánkban is – a gyárak egy időre leálltak, a potenciális vevők pedig elhalasztották vásárlásaikat vagy elálltak ügyleteiktől. Az ország legszélesebb márkakínálatát egy helyen forgalmazó cég szakemberei azonban nem aggódnak a magyar autópiac zsugorodása miatt. Tapasztalataik alapján ugyanis a magyarok nyitottak az online, kontaktusmentes autóvásárlásra.

Az erős, két első hónap miatt 2020 első negyedéves statisztikái még nem mutatnak komoly visszaesést: 2020. január-márciusban összesen 32.670 db új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 2019 azonos időszakához képest 4,9% (-1.669 db) csökkenést jelent. Ugyanakkor a DataHouse legfrissebb, áprilisra vonatkozó előrejelzései már sokkal borúlátóbbak voltak: míg személygépkocsi esetén 50%-os, addig kishaszon-gépjárműveknél is 37%-os kereslet-visszaesést becsültek a szakemberek.

A Duna Autó Zrt. áprilisi adatai alapján a valóság is a prognosztizált 50%-os visszaesést mutatta a második negyedév elejére. „Azt tapasztaljuk, hogy a kialakult egészségügyi helyzet hatására a magánvásárlók szinte eltűntek, a cégek pedig inkább kivárnak az autóvásárlással” – kezdte Markó Zoltán, kereskedelmi és marketingigazgató. „Azért így is vannak olyan márkakereskedéseink, ahol szinte egymásnak adják át az érdeklődők a kilincset – természetesen kizárólag csak a szó átvitt értelmében, a megfelelő elővigyázatossági intézkedések mellett. Ilyenek például azok a szalonok, ahol megtalálhatók a népszerű, legalább hétszemélyes modellek – a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása ugyanis továbbra is igényelhető.”

Az autóvásárlás nagy részben egy emocionális folyamat, és ehhez szükség van arra, hogy az érdeklődő saját tapasztalatokat gyűjthessen a szimpatikus modellekről. Ám most bölcsen még azok is otthon maradnak – csökkentve a személyes kontaktusok számát, és így a fertőzés terjedésének kockázatát –, akik amúgy a jelenlegi helyzetben sem tettek le az új gépkocsi beszerzéséről. Markó Zoltán azonban kiemelte, hogy a kijárási korlátozás és vírusveszély ellenére is van megoldás az érintésmentes autóvásárlásra. „A #MaradjOtthon szolgáltatáscsomagunkkal mind értékesítési, mind szerviz oldalon rugalmasan alkalmazkodunk a megváltozott feltételekhez. Korábban elérhetővé tettük ügyfeleink számára az ózonos beltéri fertőtlenítéssel egybekötött, hozom-viszem szervizszolgáltatást, most pedig kontaktusmentessé tettük az autóvásárlást, mind a 19 márkánkra vonatkozóan.”

A Duna Autó új szolgáltatásának köszönhetően az autóvásárlás teljes folyamata az otthon biztonságából intézhető, személyes érintkezés nélkül. A készleten lévő autók közül online lefoglalhatjuk kiszemeltünket, ami így 48 órán keresztül biztosan nem áll más rendelkezésére, az értékesítővel való tárgyalást pedig telefonon, videochat-en és e-mailen keresztül is megejthetjük. A szerződéskötés és a vételár kiegyenlítése szintén az online felületen keresztül történik. Sőt, még az átvétel miatt sem kell kimozdulnunk otthonról, ha igényeljük, a cég munkatársai az adásvétel után a megadott helyszínen – a higiéniai előírásokat betartva – adják át új autónkat.

A koronavírus miatti, 50%-os visszaesés ellenére sem aggódik a 19 márkát forgalmazó óbudai vállalat szakembere: „Közel 500 autónk van készleten, amelyeket kedvező áron, azonnali átvétellel tudunk kínálni ügyfeleinknek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy alig egy hete élesítettük #MaradjOtthon Autóvásárlás platformunkat, de már közel egy tucat ügyletet is kezelnek értékesítőink. Az első vásárlás is realizálódott már: egy Seat Arona talált gazdára az online foglalási és vásárlási rendszerünkön keresztül. A méltán népszerű, kisméretű városi terepjárók közé sorolt modell közel 4,5 millió forintért kelt el, olyan extrafelszereltségekkel, mint a könnyűfém keréktárcsa, parkolószenzor és optikai parkolássegítő rendszer, valamint hegymenet elindulás asszisztens. Az Arona újdonsült tulajdonosa egy győri hölgy lett, akinek unokaöccse intézte az autó foglalását, tárgyalását, adminisztrációját. Vevőnknek nemcsak a járványhelyzet, hanem a távolság miatt is nagy előnyt jelentett, hogy kontaktusmentesen tudta lebonyolítani az ügyletet. A tervek szerint pedig már jövő héten, az okmányok megérkezése után át is veszi új szerzeményét.”

„Az online autóértékesítés kialakítása már évek óta tervezés alatt volt, de a járványügyi helyzet most gyors döntést és lépést igényelt tőlünk ennek a vásárlási opciónak a mielőbbi elindítására. Igaz, hogy potenciális vevőink jelentős része most elhalasztotta az autóvásárlást, de sokan pont a fennálló helyzet miatt döntenek úgy, hogy inkább most ruháznak be egy új gépkocsira. A saját autóval utazás ugyanis jóval nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a tömegközlekedési eszközök. Az otthon töltött idő azonban arra is jó alkalmat kínál, hogy az érdeklődők széles körben informálódhassanak a kiszemelt modellekről. Akinek viszont nincs elképzelése arról, milyen autó felelne meg leginkább igényeinek, márkafüggetlen értékesítési tanácsadónk nyújt segítséget az árak, felszereltségek, modellek összehasonlításában, a választásban, valamint a finanszírozás és biztosítás ügyintézésében” – tette hozzá Markó Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA