- Hirdetés -

Online platformokra váltanak a magyar kkv-k

|

- Hirdetés -

Lassan két éve, hogy globális szinten teret hódított a home office, a helytől független munkavégzést ma már sok cég alapvetésként kezeli. A magyar vállalkozások között azonban óriási különbségek vannak ezen a téren: sokaknál még mindig „tűzoltásszerű”, a problémákat ideig-óráig áthidaló megoldások maradtak meg, ez azonban hosszútávon egyáltalán nem célravezető, és jelentősen rontja a teljesítményt, a munka élményét.

„A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyar cégeknek is alapjaiban kell átgondolni a digitális projektmenedzsmentet, és a vállalkozásukra szabni ezeket a megoldásokat, hogy azok hosszútávon az üzletmenet alapját adhassák” – mondta Juhász Viktor, a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions ügyvezetője.

A hatékony digitalizáció felé tett első lépés, hogy a vállalkozásoknak tudomásul kell venniük azt, hogy nem lehet a hagyományos munkamenetet egy az egyben lemásolni az online térben. A megfelelő szisztémák körültekintő megválasztásával azonban egyszerűen kiválthatók a korábban használt hagyományos eszközök. „A cégek esetében azzal szoktam kezdeni, hogy a munkatársaknak először egyéni szinten kell digitálisan hatékonnyá válniuk. Minden kollégának kell egy olyan online feladatkezelő rendszer, ami helyettesíti a naptárát, füzetét, határidőnaplóját, tehát azokat az analóg eszközöket, amiket eddig használt.” – világított rá Juhász Viktor a hatékony digitalizáció első lépésére.

Az egyéni felzárkózás után a csapatok összehangolása következik a digitális térben. A feladatmegosztás, információ átadás, állapotjelentés és prioritások kijelölése akkor válhat mindenki számára egyértelművé, ha az online feladatkezelőkben egy előre meghatározott szabályrendszer alapján dolgozik minden felhasználó. Ez nem megy egyik napról a másikra: a folyamat során kell egy olyan naprakész és szakértő támogatás, ami segíthet magasabb szintre emelni az átálló vállalkozást.

Egy cég sem kerülheti ki az online feladatkezelő rendszer bevezetését

Mielőtt bármilyen rendszer mellett elköteleződnek, minden vállalkozásnak házon belül kell felmérnie, hogy melyik a cég munkatársaihoz és munkamenetéhez leginkább passzoló megoldás. „Tipikus hibás gondolkodás, hogy a cégek nem azt a rendszert veszik meg, amire adott esetben szükségük van, hanem megkeresik a legösszetettebbet, legjobbat. Ez nem jó hozzáállás: először meg kell nézni, jelenleg digitálisan mennyire érett adott cég és az érettségi szintnek megfelelő rendszert kell használnia. Azt használhatja fél, vagy egy évig, és ha már megtanulta kezelni, átállhat egy bonyolultabbra, mert ezek között a felhős rendszerek között könnyen, jelentős anyagi elköteleződés nélkül lehet válogatni.” – magyarázza Juhász Viktor a felhőtechnológia szakértője.

A piacon jelenleg számtalan felhő alapú feladatkezelő program kínál erre megoldásokat. A kiválasztás során azonban mindenképp figyelembe kell venni azt, ha egy rendszer túl bonyolult, a munkatársak nem fogják használni, vagy ha használják is, rengeteg időt vesztenek a körülményes kezeléssel. A magyar piacon is elterjedt Google rendszer egy átfogó, de egyszerű, belépő szintű megoldásokat kínál az online együttműködésre, a széleskörű program integrációival pedig maximális szintre emeli a nagyszerű felhasználói élményt. „A Google egy olyan ökoszisztéma, amibe integrálható mindegyik rendszer, és láthatjuk, hogy például a gmail-ben, vagy a drive-ban, tényleg szépen együtt tudnak működni ezek a különböző rendszerek.” – osztotta meg eddigi tapasztalatait Juhász Viktor a rendszerintegrációkkal kapcsolatban.

A felhő alapú feladatkezelő rendszerek közt nincs olyan, hogy „rossz”, vagy „legjobb”. Minden rendszert más céges működésre fejlesztenek, így a piacon mérettől és tevékenységtől függetlenül minden vállalat megtalálhatja a hozzá legjobban illő megoldást.

Todoist: Ez egy alap feladatkezelő rendszer, remek választás olyan cégek számára, akik eddig még nem használtak más szisztémát. Nagyon hasonlít a Google Task-hoz, azzal a különbséggel, hogy megosztható más felhasználókkal is.

Trello: Jelenleg nagyon elterjedt feladatkezelő. Egy magasabb összeszervezési szintet kínál a felhasználóknak és rengeteg kiegészítő (plug-in) van hozzá, így könnyen integrálható más rendszerekkel. A felépítése kicsit bonyolultabb, a feladatok táblákon és kártyákon kezelhetők benne. Asztali gépen és applikáción is remekül használható.

Asana: Egy haladó szintű, gazdag funkciókészlettel rendelkező rendszer, ami az árán is tükröződik. Egyszerűen hozzáadhatók külsősök is a belső szervezeti élethez. Azoknak ideális, akik digitálisan érett csapattal rendelkeznek.

Monday: Rendkívül összetett rendszer, olyan cégek számára ideális, akik már dolgoztak valamilyen összetettebb rendszeren. Az ára alapján a drágább árkategóriába tartozik.

„Ha valaki feladatkezelő rendszer bevezetésén gondolkodik és szeretne ezzel megbízni egy szakértőt, aki a feladatkezelői hátterét felépíti a cégen belül, akkor mindenképp figyelni kell a partner kiválasztására is. Ennek a legegyszerűbb megoldása, hogy utána kell járni, kinek milyen rendszert vezetett eddig be. Referenciákat kell kérni és bizonyosságot szerezni róla, hogy más cégnél mennyire volt sikeres az általa kiépített megoldás. Tehát nem kell addig hinni senkinek, amíg nem mutatott be jól működő referenciát” – zárta Juhász Viktor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...

A hazai termékekre koncentrál az Aldi

Kilenc hazai gyártó részvételével idén augusztusban is megrendezik a hazai termékek hónapját. Ennek legfőbb kommunikációs üzenete, hogy a Magyar Termék védjegyek valódi garanciát jelentenek a hazai eredetre és a megbízhatóságra. Az ALDI a magyar...

Mobillal a tökéletes utazásért

A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a...

Már csak a külföldi munkaerő segíthet a hiányszakmákban

Továbbra is rekordszinten a foglalkoztatás Magyarországon: 2022 júniusában a foglalkoztatottak átlagos létszáma meghaladta a 4,7 millió főt. Ezzel párhuzamosan nagy kihívást jelent a magyarországi cégeknek a munkaerőhiány, ami a gazdaság teljesítőképességét is hátráltatja. A...

Fényűző luxus és vademberek a Spektrum sorozataiban

Néhányan talán még emlékeznek arra az angol párra, akik fényűző életüket hátrahagyva, és az összes megtakarításukat felhasználva egy Somogy megyei településre, Gadácsra költöztek. A pár környezete aggódva szemlélte az eseményeket, Julia és Gareth ugyanis...

Lecsaptak a kandallókra az online vásárlók

Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók iránt, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok népszerűek. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória forgalma is...

Ismét előrébb lépett a Xiaomi

A Xiaomi Group a 266. helyen végzett a 2022-es Fortune Global 500 listán. A globális technológiai vállalat, amely mostanra a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójává nőtte ki magát, sorozatban a negyedik éve lép egyre előrébb...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hackathont szervez a Kiwi.com

A Kiwi.com utazás-technológiai vállalat UX hackatont szervez Global Travel Jam néven, amelynek célja, hogy javítsa az utazók élményét a foglalás során és az utazás minden szakaszában. Az ügyfélközpontú termék megalkotása során a Kiwi.com és...

Liluval nyitott új üzletet a Rossmann

Budaörsön nyitott új üzletet a Rossmann. A drogériahálózatnak ez már a harmadik, teljes egészében az új német standard alapján berendezett boltja, amelyben nagyobb teret kapnak a reformélelmiszerek és a dekortermékek, és amelyben szinte a...

Nyári tippek a Google-től

A nyári utazások során gyakran a Google-t hívjuk segítségül. A vállalat szakemberei hasznos tanácsokkal segítenek a nyaralni vágyóknak.Úti célod új szemszögbőlA nyári utazások során nem ritka, hogy a Google-t hívjuk segítségül utazásaink tervezésekor. A...

Tanszergyűjtéssel segít az Auchan

Már elkezdődött kezdődik a Nagycsaládosok Országos Egyesülete (NOE) és az Auchan közös tanszergyűjtési akciója. A már hagyománynak számító gyűjtéssel azoknak a családoknak szeretnének segíteni, akikre a tanévkezdés különösen nagy terhet ró, mivel több gyermeket...

Lelassult a kiskereskedelem

A kiskereskedelem tekintetében havi szinten ismét csökkent a forgalom júniusban, 0,5 százalékkal. Éves összehasonlításban pedig a kiskereskedelem forgalmának volumene naptárhatástól megtisztítva 4,5 százalékkal emelkedett, ami jelentősen elmaradt a 8% körüli elemzői konszenzustól. Az élelmiszer-...
- Hirdetés -

Don't Miss

Együtt erősebbek vagyunk

A marketing szakemberek, vezetők szerepe jelentősen megnövekedett a vállalaton belül és az üzleti értékteremtés folyamatában is – mutatott rá Bánhegyi Zsófia. A Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatója a szeptember 15-i Marketing Summitot felvezető...

Rekordok éve

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb hazai reklámügynökségek listáját a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan értékelik a múlt évet és mit várnak idén, Biró László, a Mediator...

További növekedés lehet

A Marketing&Media magazin idén is összeállította a legnagyobb médiaügynökségek rangsorát a tavalyi üzleti eredmények alapján. Iparági vezetőket is megkérdeztünk arról, hogyan látják a múlt évet és mire számítanak idén, Novák Péter, a Dentsu Hungary...

Az UX az új arany

A járvány hihetetlenül felpörgette a digitalizációt, a szolgáltatóknak pedig önbizalmat adott. Egyre fontosabb a fel használói élmény tervezése, ám a Z generáció a korábbiakhoz képest sokkal „puritánabb” szolgáltatási portfóliót igényel – mondta el Mondovics...

Tovább erősítik a Jófogást

Cégvezetőként az embereket tartja a legfontosabbnak, mert a csapat a teljesítmény motorja, ezért jelenleg a munkatársak elkötelezettségének növelésére fókuszál – mondta el a lapunknak adott interjúban Artsiom Rabtsevich. Az Adevinta Classified Media Hungary Kft....
- Hirdetés -

SzuperZöld

Litkai Gergellyel indított Zöld podcastot a Bookline

Augusztus harmadikán elindult a Bookline havonta jelentkező podcast-sorozata, a Bookline Zöld. A Könyves Magazinon és a nagyobb streamingszolgáltatón elérhető műsorban Litkai Gergely és vendégei nemcsak a fenntarthatósággal és a környezetvédelemmel kapcsolatos tévhiteket igyekeznek helyre...

A hazai startupok is figyelnek a fenntarthatóságra

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során. Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését...

Mobilapp mutatja az ivóvízlelőhelyeket

Augusztus van, a papírforma szerint még egy jó időre visszatér a kánikula, ami végül is rendben van, hiszen nyár van. És bár az egészséges életmódnak nemcsak ilyenkor elengedhetetlen része a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hőség...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....