- Hirdetés -

Online platformokra váltanak a magyar kkv-k

|

- Hirdetés -

Lassan két éve, hogy globális szinten teret hódított a home office, a helytől független munkavégzést ma már sok cég alapvetésként kezeli. A magyar vállalkozások között azonban óriási különbségek vannak ezen a téren: sokaknál még mindig „tűzoltásszerű”, a problémákat ideig-óráig áthidaló megoldások maradtak meg, ez azonban hosszútávon egyáltalán nem célravezető, és jelentősen rontja a teljesítményt, a munka élményét.

„A tapasztalat azt mutatja, hogy a magyar cégeknek is alapjaiban kell átgondolni a digitális projektmenedzsmentet, és a vállalkozásukra szabni ezeket a megoldásokat, hogy azok hosszútávon az üzletmenet alapját adhassák” – mondta Juhász Viktor, a felhőmegoldásokkal foglalkozó iSolutions ügyvezetője.

A hatékony digitalizáció felé tett első lépés, hogy a vállalkozásoknak tudomásul kell venniük azt, hogy nem lehet a hagyományos munkamenetet egy az egyben lemásolni az online térben. A megfelelő szisztémák körültekintő megválasztásával azonban egyszerűen kiválthatók a korábban használt hagyományos eszközök. „A cégek esetében azzal szoktam kezdeni, hogy a munkatársaknak először egyéni szinten kell digitálisan hatékonnyá válniuk. Minden kollégának kell egy olyan online feladatkezelő rendszer, ami helyettesíti a naptárát, füzetét, határidőnaplóját, tehát azokat az analóg eszközöket, amiket eddig használt.” – világított rá Juhász Viktor a hatékony digitalizáció első lépésére.

Az egyéni felzárkózás után a csapatok összehangolása következik a digitális térben. A feladatmegosztás, információ átadás, állapotjelentés és prioritások kijelölése akkor válhat mindenki számára egyértelművé, ha az online feladatkezelőkben egy előre meghatározott szabályrendszer alapján dolgozik minden felhasználó. Ez nem megy egyik napról a másikra: a folyamat során kell egy olyan naprakész és szakértő támogatás, ami segíthet magasabb szintre emelni az átálló vállalkozást.

Egy cég sem kerülheti ki az online feladatkezelő rendszer bevezetését

Mielőtt bármilyen rendszer mellett elköteleződnek, minden vállalkozásnak házon belül kell felmérnie, hogy melyik a cég munkatársaihoz és munkamenetéhez leginkább passzoló megoldás. „Tipikus hibás gondolkodás, hogy a cégek nem azt a rendszert veszik meg, amire adott esetben szükségük van, hanem megkeresik a legösszetettebbet, legjobbat. Ez nem jó hozzáállás: először meg kell nézni, jelenleg digitálisan mennyire érett adott cég és az érettségi szintnek megfelelő rendszert kell használnia. Azt használhatja fél, vagy egy évig, és ha már megtanulta kezelni, átállhat egy bonyolultabbra, mert ezek között a felhős rendszerek között könnyen, jelentős anyagi elköteleződés nélkül lehet válogatni.” – magyarázza Juhász Viktor a felhőtechnológia szakértője.

A piacon jelenleg számtalan felhő alapú feladatkezelő program kínál erre megoldásokat. A kiválasztás során azonban mindenképp figyelembe kell venni azt, ha egy rendszer túl bonyolult, a munkatársak nem fogják használni, vagy ha használják is, rengeteg időt vesztenek a körülményes kezeléssel. A magyar piacon is elterjedt Google rendszer egy átfogó, de egyszerű, belépő szintű megoldásokat kínál az online együttműködésre, a széleskörű program integrációival pedig maximális szintre emeli a nagyszerű felhasználói élményt. „A Google egy olyan ökoszisztéma, amibe integrálható mindegyik rendszer, és láthatjuk, hogy például a gmail-ben, vagy a drive-ban, tényleg szépen együtt tudnak működni ezek a különböző rendszerek.” – osztotta meg eddigi tapasztalatait Juhász Viktor a rendszerintegrációkkal kapcsolatban.

A felhő alapú feladatkezelő rendszerek közt nincs olyan, hogy „rossz”, vagy „legjobb”. Minden rendszert más céges működésre fejlesztenek, így a piacon mérettől és tevékenységtől függetlenül minden vállalat megtalálhatja a hozzá legjobban illő megoldást.

Todoist: Ez egy alap feladatkezelő rendszer, remek választás olyan cégek számára, akik eddig még nem használtak más szisztémát. Nagyon hasonlít a Google Task-hoz, azzal a különbséggel, hogy megosztható más felhasználókkal is.

Trello: Jelenleg nagyon elterjedt feladatkezelő. Egy magasabb összeszervezési szintet kínál a felhasználóknak és rengeteg kiegészítő (plug-in) van hozzá, így könnyen integrálható más rendszerekkel. A felépítése kicsit bonyolultabb, a feladatok táblákon és kártyákon kezelhetők benne. Asztali gépen és applikáción is remekül használható.

Asana: Egy haladó szintű, gazdag funkciókészlettel rendelkező rendszer, ami az árán is tükröződik. Egyszerűen hozzáadhatók külsősök is a belső szervezeti élethez. Azoknak ideális, akik digitálisan érett csapattal rendelkeznek.

Monday: Rendkívül összetett rendszer, olyan cégek számára ideális, akik már dolgoztak valamilyen összetettebb rendszeren. Az ára alapján a drágább árkategóriába tartozik.

„Ha valaki feladatkezelő rendszer bevezetésén gondolkodik és szeretne ezzel megbízni egy szakértőt, aki a feladatkezelői hátterét felépíti a cégen belül, akkor mindenképp figyelni kell a partner kiválasztására is. Ennek a legegyszerűbb megoldása, hogy utána kell járni, kinek milyen rendszert vezetett eddig be. Referenciákat kell kérni és bizonyosságot szerezni róla, hogy más cégnél mennyire volt sikeres az általa kiépített megoldás. Tehát nem kell addig hinni senkinek, amíg nem mutatott be jól működő referenciát” – zárta Juhász Viktor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...

Ötszáznál is több csomagautomatába rendelhetünk egységes áron az eMAG-tól

A dunaharasztin épülő automatizált raktárbázis bejelentése mellett egy másik fontos mérföldkövet ért el az eMAG-Extreme Digital: a vállalat easybox csomag automatáinak száma elérte az 529-et, és néhány napja már jutányos, egységesen 690 forintos áron...

Csoportos leépítés a Life TV-nél, Vaszily tanácsadója lesz Hajdú Péter

Csoportos leépítést hajtanak végre a Life TV-t és az Ozone TV-t működtető Media Vivantis Zrt.-nél a Blikk információi szerint, a lap beszámolójára reagálva a társaság közleményt adott ki, amelyben megerősítették a létszámcsökkentés tényét. A...

Új, fiataloknak szóló márkát hoz a magyar piacra a Central

Megszerezte a Szlovákiában és Csehországban már évek óta sikeresen működő Refresher brand licencét a Central Médacsoport, amely jelentős tulajdonrészt is vásárolt a márkát üzemeltető Refresher S. A.-ben. A fiatalokat megcélzó online márka bevezetését egy,...

Még az idén meglehet az egymilliárd 5G előfizetés

2022 végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma, elsősorban Észak-Amerika és Északkelet-Ázsia gyors növekedésének köszönhetően, miközben az öreg kontinensen lassabban terjed a kommunikációt és gazdaságot átformáló technológia - derül ki az Ericsson tanulmányából....

Hogyan alakítható ki a munka és a magánélet egészséges egyensúlya? (x)

Valljuk be: a rohanó XXI. században nem egyszerű feladat megtalálni egy egészséges munka-magánélet egyensúlyt. Reggeltől estig rohanunk, intézzük az intézendőket, hazavisszük a munkát, a reggeliről általában megfeledkezünk, valahol bedobunk egy gyors ebédet, miközben igyekszünk...

Új videósorozatot indít a WMN

A WMN vadonatúj videósorozatot indít, amellyel egy új korosztály felé nyitnak: a huszonéveseket célozza meg a Korszak című videós podcastszériával. A sorozat koncepcióját a két műsorvezető, a fiatal kora ellenére már veterán WMN-szerzőnek számító...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így készül a fesztiválokra a Dreher

Két éves kihagyás után nyitnak újra Magyarország legnagyobb fesztiváljai. A tizedik jubileumát ünneplő Balaton Sound és a több mint félmillió látogatót váró Sziget hivatalos söre idén is a Dreher lesz. A márka a legkedveltebb...

Kiderült, mire használják a legtöbben a mobiljukat

2018-ban még több mint egymilliárd darab SMS-t írtunk meg és küldtünk el a mobilunkkal, de 2021-re 30 százalékos visszaesés történt: tavaly már csak 714 millió SMS-t küldtek ki a lakossági előfizetők. Ugyanakkor a rövid...

Bevásárolt a Siemens

A német vállalat felvásárolta megelőző karbantartási megoldásokat fejlesztő Senseye-t.Tovább erősíti digitális portfólióját a Siemens. A Senseye felvásárlásával a német technológiai vállalat tovább bővíti az innovatív megelőző karbantartáshoz és intelligens eszközkezeléshez kötődő megoldáskínálatát.A brit Senseye...

Kínából kapott elismerést Magyarország

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a járványidőszak alatt sem hagyott fel a turisztikai piacépítéssel. Ennek sikerét igazolja, hogy hazánk idén négy díjat is kapott a kínai turisztikai szakma meghatározó éves eseményén, a National Tourism...

Világhírű festményeken jelenik meg a balatoni szörpmárka

A Folly Arborétum szörpcsaládjának legújabb tagját, a Spring fantázianevet viselő tavaszias, fűszeres ízvilágú szörpöt az egyik legizgalmasabb művészeti forradalom alkotásaival vezették be.A Folly legújabb szörpje, a Spring – palackba zárt tavasz az évszak ízvilágát...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....