- Hirdetés -

Online roham az európai kiadóknál

|

- Hirdetés -

Duplájára nőtt az átlagoshoz képest az új, online előfizetések száma az európai lapkiadóknál a március 9-én kezdődött héten – derül ki a Piano kutatásából. Egy másik elemzés szerint hiába nő a híroldalak forgalma, ezt nem követi a programmatic bevételek bővülése.

Az európai kiadók az átlagos 2020-as heti adatokkal összehasonlítva a március 9-ei héttől kezdve 102 %-os növekedést láttak az új előfizetések számában. Ugyanezen időtartamban az amerikai kiadóvállalatok csupán 15 %-kal több új előfizetőt regisztrálhattak, mint a szokásos – jelentette Patrick Appel, a Piano kutatási igazgatója. Az ő csapata 295 fizetőfalas híroldal tranzakciós adatait elemezte szerte a világon, és az eredményeikről, illetve egyéb kutatásokról az International News Media Association (INMA) számolt be, amit itthon a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) tett közzé.

A Piano elemzése szerint az előfizetési hullám leginkább Európában látható markánsan, mert a kontinens lapjai nagyrészt megtartják a fizetőfalaikat. Az Egyesült Államokban a legtöbb kiadó a fizetőfalon kívülre helyezi a koronavírussal kapcsolatos tartalmait a köz érdekében.

Emellett a járvány korábban is eszkalálódott Európában, mint az Egyesült Államokban, ami azt jelenti, hogy Amerikában még csak most kezdődik a növekedési folyamat. Március 15-én vasárnap az amerikai híroldalak 58 %-os előfizetési növekedést tapasztaltak az átlagos vasárnaphoz képest, meghaladva egy átlagos hétköznap számadatait is.

Egy másik elemzés arra hívta fel a figyelmet, hogy a híroldalak online forgalmának emelkedése nem jelenti a programmatic hirdetésekből származó bevételek emelkedését. Március első heteiben a híroldalak programmatic hirdetési lehívásai 78 %-kal ugrottak meg az előző hónaphoz képest, de ez nem találkozott a hirdetők igényeivel, aminek következtében az eCPM 14 %-kal csökkent – tájékoztatott Szymon Pruszynski, a Yieldbird globális kommunikációért felelős vezetője. (Az eCPM az az összeg, amit a hirdető egy weboldalnak fizet a hirdetést látó ezer látogatóként.)

Az ő csapata 18 milliárd februári és márciusi hirdetési kérelem monetizációját elemezte Európa, Észak- és Dél-Amerika 273 oldalán. A programmatic terület a tartalmakat kínáló oldalakon, beleértve a nem hírekkel foglalkozókat is, 29 %-kal nőtt, míg a programmatic eCPM 20 %-kal csökkent.

Néhány hirdető a kiadások csökkentésébe kezdett, mint pl. az autóipar, az éttermek, az utazási szektor és a vendéglátás is, méghozzá akár 30-100 %-os mértékben is. Összességében ennek ellenére egyelőre stabilak maradtak a kiadói bevételek.

Vannak olyan hirdetők, akik a járvány megjelenése óta növelték a költésüket – pl. élelmiszerboltok, egyéb e-kereskedelmi tevékenységet folytatók, mint pl. online ruhaboltok, videó-letöltő oldalak, játékfejlesztők.

A márkabiztonság érdekében néhány kiadó kikapcsoltatta a programmatic hirdetéseit a koronavírus áldozatairól szóló híradások mellett és korlátozásokat vezettek be az ellenőrizetlen tesztek vagy takarítóeszközök és -szerek hirdetései mellett.

A Chartbeat elemzése szerint a március 18-ai héten a világ hírszervezetei 121 %-kal több cikket jelentettek meg a koronavírus témájában, mint az azt megelőző héten. A híradások mértéke március 9-e körül kezdett exponenciálisan nőni – jelentette Bonnie Ray a Chartbeat adatokkal foglalkozó vezetője.

Az ő csapata 25 millió cikk 78 milliárd megtekintését elemezte, beleértve 1 millió cikket a koronavírusról több, mint 700 kiadó híroldalain, hat kontinensen és 70 országban. Ennek az elemzésnek az adatait osztották meg az INMA tagjaival.

A március 18-ai héten a járványról szóló hírek tették ki az összes oldalmegtekintések mintegy harmadát és az idő 35 %-át a vizsgált híroldalakon. A megtekintések 44 %-kal nőttek az előző hetihez képest, míg a cikkek olvasásával töltött idő 118 %-kal növekedett. A Chartbeat azt az időt méri ebben az esetben, amit az olvasók aktívan töltenek az oldalon – olvasással, írással, görgetéssel, megtekintéssel.

A Chartbeat adatai szerint a látogatók a koronavírusról szóló cikkekkel 40 másodpercet töltenek, azaz öt másodperccel többet, mint egy más témájú cikkel. Az olvasók járvánnyal kapcsolatos érdeklődésének növekedése több forráson is érzékelhető volt, mint pl. Google News, Google Chrome Suggestions, Twitter, Bing vagy akár a Smart News, a Flipboard és a Yahoo.

Érdekes módon a közösségi hálózatok és az alkalmazások valamivel több forgalmat generáltak a koronavírussal kapcsolatosan, mint a keresőmotorok. Ezzel szemben jellemzően a közösségi média által generált forgalom jóval alacsonyabb, mint a keresőmotorok általi.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre jobb üzlet a lakáskiadás

Az elmúlt években egyre jelentősebb összegeket hozott havonta a lakástulajdonosok számára ingatlanuk bérleményként való kiadása, a trendek pedig még tovább segítik a magasabb hozamok elérését. A bérlemények iránti kereslet növekedése, valamint a bérleti díjak...

Erre kell figyelni a karácsonyi levél- és csomagfeladásnál

Az ünnepek előtti néhány hét kiemelten nagy küldeményforgalommal járó időszak a postai szolgáltatók számára. Ha szeretnénk, hogy a képeslapok és a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes időben feladni a küldeményeket. Amennyiben a csomagfeladásnál a leggazdaságosabb...

Humoros karácsonyi reklámfilmmel rukkolt elő a MediaMarkt

A digitális kor generációk közti feszültsége szolgáltatja a témáját a MediaMarkt karácsonyi filmjének. A történet főszereplője egy fiatal lány, aki hazaérkezik karácsonyra, de ahelyett, hogy élvezné az ünnepi hangulatot és a szeretteivel töltött időt,...

Tovább drágulhatnak az élelmiszerek

November végéig kell a Kormánynak kihirdetnie az élelmiszercsomagolások után a gyártók által a koncessziós társaságnak fizetendő, 2024-re érvényes díjak mértékét. Az új hulladékgazdálkodási rendszer idén nyári bevezetésekor hidegzuhanyként érte az élelmiszergyártó vállalkozásokat a díjak...

Díjnyertes magyar film érkezik az HBO Maxra

Idén áprilisban meghódította a mozikat, december 15-től pedig az HBO MAX kínálatában is látható lesz a számos nemzetközi filmfesztiválon díjnyertes Az első kettő című magyar romantikus film, melyben a rég látott, legendás színésznő, Drahota...

Csodás képek a Balatonról

Szabadtéri kiállítás nyílt a Káli-medence szívében, a Theodora ásványvíz kékkúti forrásánál. A tavalyi, Varázslatos Magyarországgal közösen megvalósított Sokszínű Balaton-felvidék fotópályázat legnívósabb fotóiból álló tárlat célja, hogy valamennyi generációhoz közelebb hozza a térség természeti kincseit,...

Okos termékekkel erősít az IKEA

Az IKEA három új, VALLHORN, PARASOLL és BADRING névre keresztelt, a vízszivárgás- és mozgásérzékeléshez fejlesztett, megfizethető okosérzékelővel bővíti választékát. Az érzékelőket úgy tervezték, hogy a vásárlók számára nagyobb fokú felügyeleti lehetőséget és kényelmet biztosítsanak...

Ide utaznak év végén a magyarok

Budapestre, Egerbe és Szegedre indul a legtöbb hazai utazó az év utolsó hónapjában, szilveszterre pedig sok helyen már teltház van – derül ki a Szallas.hu elemzéséből. A karácsony közeledtével egyre több tematikus városi rendezvény...

Kiderült, mivel készül jövőre a SkyShowtime

Jövőre érkezik a streaming platformra a SkyShowtime legújabb saját készítésű sorozata, Az auschwitzi tetováló, ami Heather Morris világszerte népszerű bestseller-regénye alapján készült, de lesz egy svéd krimisorozat, illetve jön majd a Halo széria második...

Még négy évig biztosan marad a MotoGP a Network4-nél

Újabb négy évre, azaz 2028-ig szóló megállapodást kötött a MotoGP és Network4 Media Group, így a következő szezonokban is a luxemburgi központú médiacég hozza el a magyar szurkolóknak a motorversenyzés legnépszerűbb sorozatát. A Network4...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az ételpazarlás ellen kampányol az Auchan

Az Auchan Magyarország már több mint egy évtizede aktívan fellép az élelmiszerpazarlás ellen, ezért az idei karácsonyi kampányával a maradékmentésre hívja fel a figyelmet. November 27-től a készlet erejéig minden áruházban megtalálható a ”Maradtmég...

Egyre jobb üzlet a lakáskiadás

Az elmúlt években egyre jelentősebb összegeket hozott havonta a lakástulajdonosok számára ingatlanuk bérleményként való kiadása, a trendek pedig még tovább segítik a magasabb hozamok elérését. A bérlemények iránti kereslet növekedése, valamint a bérleti díjak...

Erre kell figyelni a karácsonyi levél- és csomagfeladásnál

Az ünnepek előtti néhány hét kiemelten nagy küldeményforgalommal járó időszak a postai szolgáltatók számára. Ha szeretnénk, hogy a képeslapok és a csomagok rendben megérkezzenek, érdemes időben feladni a küldeményeket. Amennyiben a csomagfeladásnál a leggazdaságosabb...

Humoros karácsonyi reklámfilmmel rukkolt elő a MediaMarkt

A digitális kor generációk közti feszültsége szolgáltatja a témáját a MediaMarkt karácsonyi filmjének. A történet főszereplője egy fiatal lány, aki hazaérkezik karácsonyra, de ahelyett, hogy élvezné az ünnepi hangulatot és a szeretteivel töltött időt,...

Tovább drágulhatnak az élelmiszerek

November végéig kell a Kormánynak kihirdetnie az élelmiszercsomagolások után a gyártók által a koncessziós társaságnak fizetendő, 2024-re érvényes díjak mértékét. Az új hulladékgazdálkodási rendszer idén nyári bevezetésekor hidegzuhanyként érte az élelmiszergyártó vállalkozásokat a díjak...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Ha kétszer ennyien olvasnának minket, az egész ország gazdagabb volna

Mindenkinek azt javaslom, hogy olvasson több Portfoliót. Biztos kevésbé vagyunk szórakoztatók, mint a TikTok, de vannak értelmes gondolatok és információk, amelyek segítenek ezekben a bizonytalan időkben – mondja Bán Zoltán, a gazdasági portált működtető...

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....