- Hirdetés -

Online sorozat indult HR-vezetőknek

|

- Hirdetés -

Most nagy dózisban kapjuk, hogy milyen lesz a digitális jövő. A vállalatoknál márciusban pár nap alatt kellett levezényelni a teljes digitális átállást, hiszen számos cégnél – ahol megtehetik – otthonról dolgoznak a kollégák. Hogyan ment? Melyek voltak a legnagyobb szervezeti és vezetői kihívások? Erről kérdezi a Kincentric Magyarország ügyvezetője Iparági kihívások és válaszok címmel indított online meetup sorozatában a cég- és HR-vezetőket. A beszélgetés után pedig közös gondolkodásra invitálják a résztvevőket a be-novative platformján, hogy megoldásokat találjanak az új, megváltozott helyzetre. Az online események ingyenesek. A közös gondolkodások témáit a meghívott vendégekkel közösen alakítják.

A VUCA, vagyis változékony, bizonytalan világ egyik napról a másikra vált kézzelfoghatóvá, új kihívások elé állítva a vállalatokat. Számtalan olyan új feladatot kellett gyorsan megoldaniuk, amelyeket korábban elképzelhetetlennek gondoltak, de legalábbis jó néhány hónapot vett volna igénybe. Most azonnal kellett reagálni, hiszen mindenki hatékonyan szeretne működni az online térben is.

A Kincentric Magyarország „Iparági kihívások és válaszok” című online meetup sorozatában hetente két alkalommal beszélget Uzsák Éva Virág, a cég ügyvezetője egy-egy iparágból meghívott HR- és felsővezetőkkel az iparág kihívásairól, a digitális átállás legnagyobb nehézségeiről és a különböző munkavállalói csoportok igényeiről – mert bár a home office lét is felvet kérdéseket és problémákat, de rengeteg munkavállalónak van otthonról nem végezhető munkája. Beszélgetnek a vezetői és szervezeti kihívásokról, valamint a következő időszakhoz kapcsolódó várakozásokról is.

„Hiszünk abban, hogy ebben az időszakban is fontos, hogy tudjunk egymáshoz kapcsolódni, megosztani dilemmákat, tapasztalatokat, és beszéljünk arról is, ki hogyan készül a jövőre” – mondta el Uzsák Éva Virág. „Maga a közös megoldáskereséssel kombinált tapasztalatmegosztó meetup sorozat már korábban indult, az új helyzethez alkalmazkodva csak annyit tettünk, hogy a digitális formátum mellett a tartalmat is illesztettük a jelenlegi kihívásokhoz, a kulcselemeket azonban megtartottuk. Továbbra is az a cél, hogy összekapcsoljuk partnereinket, megosszuk a tapasztalatokat, tanuljunk egymástól, és legfőképp: a megoldásokra fókuszálva közösen gondolkodjunk, inspiráljuk egymást” – tette hozzá a HR és szervezetfejlesztési szolgáltatásokkal foglalkozó cég ügyvezetője.

A sorozat április 15-én vette kezdetét a termelőcégek vezetőinek beszélgetésével, ezt követte a pénzügy/biztosítás, IT/telekommunikáció, SSC, kiskereskedelem, FMCG és egészség/gyógyszeripar területe. A háromnegyedórás beszélgetéseket egy félórás interaktív blokk zárja, ahol a meetup hallgatóságát kérik fel közös ötletelésre a be-novative platformján.

„Most nagy dózisban kapjuk, hogy milyen lehet a digitális jövő, gyakorlatilag a demójában vagyunk. A jelenlegi helyzet egy óriási löketet fog nekünk adni, hogy egy abszolút jövőbe mutató digitális kommunikációs vállalatot hozzunk létre” – vázolta fel Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere. „Emellett a felelősségünk is hatalmas, hiszen most különösen fontos, hogy megbízható telekommunikációs szolgáltatást nyújtsunk, több mint 7 ezer fős munkáltatóként pedig biztonságos körülményeket teremtsünk kollégáinknak” – beszélt a kihívásokról Friedl Zsuzsanna.

A telekommunikációs és informatikai vállalatok szolgáltatásai nélkül most elképzelhetetlen lenne home office-ból dolgozni. Ha ők nem működnek olajozottan, az megkeseríti a mi karanténéletünket is.

„A krízishelyzet elejétől nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az üzletmenet folyamatosságát biztosítsuk és a munkaerőállomány egészségét megőrizzük. Kollégáinkat mentálisan is támogatjuk, hiszen a krízis lelki terhekkel is jár” – vélekedik Mészáros Mariann, az IT Services Hungary HR-vezetője. „Érezzük, hogy a szociális interakció fontos, ahogyan a vállalati kultúra, az összetartozás érzésének erősítése is. Abban azonban már most biztos vagyok, hogy teljes mértékben nem fogunk visszatérni az eredeti, járvány előtti állapotokhoz, a krízishelyzet okozta új megoldások között sok van, ami fenntarthatóbb és hatékonyabb működést garantál hosszú távon” – vonta le a konklúziót a HR igazgató.

A vezetők egyben egyetértenek: bár legtöbbüknél meglepően gyorsan ment az átállás a teljes home office-ra, nagyon oda kell figyelniük az otthonról dolgozó kollégákra. Van, aki a munka mellett több gyermek oktatását is végzi párhuzamosan, és van, akinek a munka kitölti a teljes napját. Vagyis nem tud leállni. Ez pedig mindkét oldalon gyorsan kiégéshez vezethet.

„Nem akarok a gáztörvényben élni! Tudjuk, hogy a gáz kitölti a rendelkezésre álló teret. Most a munkánk és a családunk teszi ugyanezt. Különösen fontos, hogy megtanuljunk nagyon gyorsan fókuszt váltani, és ha nem is egyensúlyt, de arányokat találni” – osztotta meg tapasztalatait az egyik beszélgetés során Pécsi Judit, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. HR-igazgatója. A jövőről pedig ezt mondja: „Szerintem nagy dilemma, hogy mi lesz veled home office, és ami kényszerűség volt, hogy tudjuk észszerűen, jól működtetni a későbbiekben” – tette fel a kérdést a biztosító cég HR-igazgatója.

A vezetők a távmunka során nem egyszer élik át „a hóhért akasztják” érzést. Megpróbálnak tanácsokat adni, irányelveket, elvárásokat megfogalmazni, ám mindez rájuk is ugyanúgy vonatkozik, betartani a tanácsokat pedig nem is olyan egyszerű. Ezentúl nem vehetnek természetesnek olyan elvárásokat, ami az irodai környezetben abszolút működött.

„Miközben a kisiskolás fiaimmal tanulok és a rántást kavargatom, skype-olok a kollégáimmal. Itthon és a munkámban is kell egy struktúra, ami keretet ad a napnak. Nekem két hétre volt szükségem ahhoz, mire beállt egy rendszer” – beszélt a home office kezdeti nehézségeiről Szabó Anita, a Fundamenta Lakáskassza Zrt. HR-igazgatója. „Az új helyzet azonban másfajta, mélyebb kommunikációt igényel a vezetők és kollégák felé egyaránt. Az üzleti működésünket megváltoztatta a home office üzemmódra való teljes átállás. Úgy gondolom, hogy sok egykori folyamat már a múlté, hiszen megtanultunk jóval gyorsabban és hatékonyabban reagálni” – körvonalazta a jövőt a HR-igazgató.

Senki sem marad le az inspiráló beszélgetésekről, ötletelésekről, hiszen minden eseményről készül rövid összefoglaló videó, a Top3 ötleteket pedig megosztja a Kincentric a honlapján és a közösségi médiában is. Így láthatjuk, hogy a cég- és HR-vezetők hogyan küzdenek meg a nap mint nap jelentkező új helyzetekkel, hogyan terveznek újra, milyen eszközöket használnak a „tűzoltáshoz”.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...

Érdemes komolyabban venni a TikTokot

A fiatalok közösségi oldala, ahol csak táncolnak és őrültködnek. Sokan még mindig ezt gondolják, ha felmerül a TikTok neve, pedig ez a social média platform már rég meghaladta ezt. Míg a TikTok korábban csupán 15-30...

Új főszerkesztő az Mfor.hu-nál

A mai naptól Csabai Károly tölti be az Mfor.hu és a Privátbankár.hu főszerkesztői posztját, a felelős szerkesztő pedig Székely Sarolta lett. A lapcsoporthoz tartozik az említett online hírportálok mellett a Piac&Profit online gazdasági portál és...

Közös hírszerkesztőséget hoz létre az EU

Az álhírek elleni küzdelem újabb lépéseként közös hírszerkesztőséget hoz létre Brüsszelben az Európai Unió 16 nemzeti hírügynökség bevonásával – írja beszámolójában a Népszava. Egyelőre két évre tervezik a munkát, amire 1,8 millió eurót biztosítanak....

Felpörgetett sorozatgyártás és dráguló reklámok

Jövőre több új sorozatot is bemutat az RTL Magyarország, és szinte minden olyan műsoruk újabb évaddal tér vissza, ami az idén jó nézettséget hozott. A Big Picture-ön kiderült, hogy 2022-ben új évad jön a...

Díjazták az etikus vállalatokat

Idén novemberben újabb 10 vállalat vette át az alapítók és az előző év nyerteseiből álló zsűritagok által odaítélt Üzleti Etikai Díjat. A 22. Üzleti Etikai Díjátadó Gála ünnepségen szép számmal jelen voltak az előző...

Premierözönnel ünnepel a TV Paprika

Korábban soha nem látott mennyiségű premier-tartalommal készül a TV Paprika az idei adventi és a karácsonyi időszakra. A 40 órányi újdonság december elsejétől folyamatosan képernyőn lesz: az új ünnepi saját gyártású sorozatban hazai mesterszakács,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Nestlé Szerencs városának adja a Szerencsi védjegyet

A Nestlé Hungária Szerencs városnak adományozza a magyar háztartások egyik kedvencének számító Szerencsi kakaópor védjegyének tulajdonjogát – jelentették be a felek az erről szóló megállapodás hivatalos aláírásakor. A szerződés értelmében a több mint 90...

Tovább nőtt a Telenor 5G-hálózata

A Telenor 2019 májusában elsőként indított olyan publikus 5G hálózati tesztet Magyarországon, amelyben több 5G-s rádiós komponens hálózatba kötésével bonyolított videóhívást két 5G-képes okostelefon között. A sikeres teszteket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Robbanás előtt a vállalati aukciók világa

A törlesztési moratórium lejártával sok cég kényszerülhet megválni a hitelre vásárolt korszerű gépeitől, eszközeitől, amelyek így a másodpiacra kerülhetnek. A jó állapotú, használt berendezések újabb lökést adhatnak a felfutóban lévő online árveréseknek. A legnagyobb...

Home office és kiberbiztonság: ezt teszik a vállalatok

A Sophos regionális felmérése szerint a magyarországi alkalmazottak 56 százaléka továbbra is otthonról dolgozik, akár teljesen, akár hibrid modellben. A távmunkára való átálláskor az alkalmazottak egyharmada nem kapott semmilyen informatikai támogatást, nem vettek részt...

Már az UniCreditnél is elérhető a Google Pay

Az UniCredit Bank az Apple Pay októberi bevezetése után november 30-tól a Google Pay-jel való fizetést is lehetővé teszi ügyfelei számára. Az alkalmazás segítségével – mely minden, a bank által kibocsátott lakossági és vállalati...
- Hirdetés -

CMO

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Az élhetőbb bolygóért ötleteltek

A Kék Bolygó Alapítvány és a Design Terminal nagyvállalatokkal, köztük a BMW Group Magyarországgal karöltve összefogott, hogy a körforgásos gazdaság kihívásaira válaszokat adó startupokkal közösen tegyenek lépéseket az élhetőbb bolygóért. A tavalyi, nagysikerű, globális vízválság...

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

DATA