- Hirdetés -

Online workshopot tartott az NMHH

|

- Hirdetés -

Mintegy százhúsz szakember gyűlt össze virtuálisan a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság meghívására, hogy tapasztalataival, véleményével hozzájáruljon az NMHH következő fél évtizedre szóló rádióspektrum-stratégiájának megalapozásához.

Mivel az NMHH jelenlegi stratégiája a 2016–2020-os időszakot fogja át, szükségessé vált a 2021–2025-ös intervallumra szóló dokumentum előkészítése. Ennek része volt szeptember 3-án a Gellért szállóba meghirdetett workshop is. Bár kezdetben személyesen tartotta volna meg az eseményt a hatóság, a fokozódó járványhelyzet miatt végül az online megoldást kellett választani. A hatóság hónapok óta gyűjtötte a hazai és nemzetközi piaci szereplők, a felhasználók, a szolgáltatók, a gyártók és az intézmények szakmai véleményeit, vonatkozó dokumentumait a stratégiához, elvégre a hazai infokommunikációs piac fejlődése, támogatása, valamint új technológiák és szolgáltatások bevezetésének lehetővé tétele kiemelt feladata az NMHH-nak.

Az eseményt Aranyosné dr. Börcs Janka, az NMHH főigazgatója nyitotta meg, majd Vári Péter főigazgató-helyettes és Ulelay Emília, a Frekvencia- és Azonosítógazdálkodási Főosztály osztályvezető-helyettese gondolatébresztő felvezető előadásai után elkezdődött a műhelymunka. NMHH-s szakmai moderátorok segítségével öt témakörben tíz kiscsoportban zajlottak beszélgetések, illetve előadások.

A szakmai rendezvény egyik fontos feladata volt, hogy áttekintse és rendezze a formálódó stratégiai célokat. Először a jelenlegi stratégia céljait és azok megvalósulását vizsgálták meg közösen. A növekvő mobil szélessávú igények kielégítése, a földfelszíni audiovizuális műsorterjesztés és a digitalizációhoz való alkalmazkodás, valamint a nem polgári célú rádiótávközlés értékeinek megtartása mind a stratégiai célok közé tartoznak. Ezekhez a korszerű, innovatív technológiák korai bevezetésének támogatása, valamint a hatékony, magas színvonalú gazdálkodás biztosítása szükséges egy rugalmas, nyitott intézményrendszer kialakítása mellett, amely ki tudja elégíteni a különféle igényeket.

Az előző stratégia része volt, hogy a növekvő mobil szélessávú igények kielégítéséhez újabb 160 MHz szükséges, amivel legalább kilencvenkilenc százalékos beltéri lefedettség valósítható meg vezeték nélküli internetszolgáltatás céljára. A programhoz tartozik az 5G ösztönzése is: 2025 második félévéig a vasutakon, közutakon, településeken, turisztikai helyszíneken, valamint az úgynevezett vertikumokon – mint az egészségügy, ipari parkok és felsőoktatás – is elérhetővé kell tenni a technológiát.

A hatékony működés elkerülhetetlen velejárója az átfogó jogi keret, amely az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex implementációjával valósul meg még ebben a stratégiai időszakban, de hatását a következőben fejti majd ki. Magyarország az unióban az elsők között ültette át az év végén hatályba lépő EU-s irányelvet július közepén.

Az NMHH háromszáz oldalt meghaladó tanulmányon alapuló spektrumstratégája nemzetközi együttműködést is megkövetel, és – többek között – egybeesik a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) 2020–2023-as stratégiai tervével, a Postai és Távközlési Igazgatások Európai Értekezletének (CEPT) 5G-s menetrendjével, valamint az Európai Unió 5G cselekvési tervével és Európai Digitális Stratégiájával is. Itthon a kormány Nemzeti Infokommunikációs Stratégiája, a Digitális Nemzeti Fejlesztési Program és a Digitális Jólét Program rendelkezései is egybevágnak a jelenlegi és a tervezett stratégiával. Jelenleg nemzetközi színtéren formálódnak számos, az ágazatra hatást gyakorló programok, cselekvési tervek, intézkedések, eljárások, ezek pedig mind számottevő tényezők a stratégia megvalósításában – ilyen szempontok például a klímavédelem, a kiberbiztonság, valamint az 5G egészségre gyakorolt hatása.

A workshopon a virtuális asztaltársaságok párhuzamosan vitathatták meg egy órán keresztül témáikat, majd a szóvivők egymás után, tíz-tíz percben közvetítették üzenetüket a stratégiaalkotók felé. A fő témák a felhasználói és szolgáltatói igények, társadalmi-gazdasági vonatkozások; a spektrumhoz való hozzáférés, új spektrumhasználati esetek, piaci verseny; a hatékony frekvenciahasználat, frekvenciagazdálkodás és szabályozás; a spektrumstratégiához kapcsolódó elvárások és várakozások; valamint a technológiai trendek és kihívások voltak. A vélemények nagyban segítik a stratégiaalkotásban a súlyok alakítását, a részcélok véglegesítését.

Stratégiai terveit a hatóság 2025-ig valósítaná meg, összhangban a kormányzati célkitűzésekkel, kihasználva a szabályozási környezet adta lehetőségeket. A cél a legnagyobb társadalmi és gazdasági haszon elérése a legkorszerűbb digitalizációs eszközök alkalmazásával, rugalmasan, aktívan és proaktívan részt véve a nemzetközi együttműködésben. Az NMHH felé megfogalmazott egyik fontos üzenet volt, hogy a stratégiát véglegesítése előtt az érdekeltek szeretnék véleményezni: erre az év hátralevő részében lesz lehetőség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA