- Hirdetés -

Online workshopot tartott az NMHH

|

- Hirdetés -

Mintegy százhúsz szakember gyűlt össze virtuálisan a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság meghívására, hogy tapasztalataival, véleményével hozzájáruljon az NMHH következő fél évtizedre szóló rádióspektrum-stratégiájának megalapozásához.

Mivel az NMHH jelenlegi stratégiája a 2016–2020-os időszakot fogja át, szükségessé vált a 2021–2025-ös intervallumra szóló dokumentum előkészítése. Ennek része volt szeptember 3-án a Gellért szállóba meghirdetett workshop is. Bár kezdetben személyesen tartotta volna meg az eseményt a hatóság, a fokozódó járványhelyzet miatt végül az online megoldást kellett választani. A hatóság hónapok óta gyűjtötte a hazai és nemzetközi piaci szereplők, a felhasználók, a szolgáltatók, a gyártók és az intézmények szakmai véleményeit, vonatkozó dokumentumait a stratégiához, elvégre a hazai infokommunikációs piac fejlődése, támogatása, valamint új technológiák és szolgáltatások bevezetésének lehetővé tétele kiemelt feladata az NMHH-nak.

Az eseményt Aranyosné dr. Börcs Janka, az NMHH főigazgatója nyitotta meg, majd Vári Péter főigazgató-helyettes és Ulelay Emília, a Frekvencia- és Azonosítógazdálkodási Főosztály osztályvezető-helyettese gondolatébresztő felvezető előadásai után elkezdődött a műhelymunka. NMHH-s szakmai moderátorok segítségével öt témakörben tíz kiscsoportban zajlottak beszélgetések, illetve előadások.

A szakmai rendezvény egyik fontos feladata volt, hogy áttekintse és rendezze a formálódó stratégiai célokat. Először a jelenlegi stratégia céljait és azok megvalósulását vizsgálták meg közösen. A növekvő mobil szélessávú igények kielégítése, a földfelszíni audiovizuális műsorterjesztés és a digitalizációhoz való alkalmazkodás, valamint a nem polgári célú rádiótávközlés értékeinek megtartása mind a stratégiai célok közé tartoznak. Ezekhez a korszerű, innovatív technológiák korai bevezetésének támogatása, valamint a hatékony, magas színvonalú gazdálkodás biztosítása szükséges egy rugalmas, nyitott intézményrendszer kialakítása mellett, amely ki tudja elégíteni a különféle igényeket.

Az előző stratégia része volt, hogy a növekvő mobil szélessávú igények kielégítéséhez újabb 160 MHz szükséges, amivel legalább kilencvenkilenc százalékos beltéri lefedettség valósítható meg vezeték nélküli internetszolgáltatás céljára. A programhoz tartozik az 5G ösztönzése is: 2025 második félévéig a vasutakon, közutakon, településeken, turisztikai helyszíneken, valamint az úgynevezett vertikumokon – mint az egészségügy, ipari parkok és felsőoktatás – is elérhetővé kell tenni a technológiát.

A hatékony működés elkerülhetetlen velejárója az átfogó jogi keret, amely az Európai Elektronikus Hírközlési Kódex implementációjával valósul meg még ebben a stratégiai időszakban, de hatását a következőben fejti majd ki. Magyarország az unióban az elsők között ültette át az év végén hatályba lépő EU-s irányelvet július közepén.

Az NMHH háromszáz oldalt meghaladó tanulmányon alapuló spektrumstratégája nemzetközi együttműködést is megkövetel, és – többek között – egybeesik a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) 2020–2023-as stratégiai tervével, a Postai és Távközlési Igazgatások Európai Értekezletének (CEPT) 5G-s menetrendjével, valamint az Európai Unió 5G cselekvési tervével és Európai Digitális Stratégiájával is. Itthon a kormány Nemzeti Infokommunikációs Stratégiája, a Digitális Nemzeti Fejlesztési Program és a Digitális Jólét Program rendelkezései is egybevágnak a jelenlegi és a tervezett stratégiával. Jelenleg nemzetközi színtéren formálódnak számos, az ágazatra hatást gyakorló programok, cselekvési tervek, intézkedések, eljárások, ezek pedig mind számottevő tényezők a stratégia megvalósításában – ilyen szempontok például a klímavédelem, a kiberbiztonság, valamint az 5G egészségre gyakorolt hatása.

A workshopon a virtuális asztaltársaságok párhuzamosan vitathatták meg egy órán keresztül témáikat, majd a szóvivők egymás után, tíz-tíz percben közvetítették üzenetüket a stratégiaalkotók felé. A fő témák a felhasználói és szolgáltatói igények, társadalmi-gazdasági vonatkozások; a spektrumhoz való hozzáférés, új spektrumhasználati esetek, piaci verseny; a hatékony frekvenciahasználat, frekvenciagazdálkodás és szabályozás; a spektrumstratégiához kapcsolódó elvárások és várakozások; valamint a technológiai trendek és kihívások voltak. A vélemények nagyban segítik a stratégiaalkotásban a súlyok alakítását, a részcélok véglegesítését.

Stratégiai terveit a hatóság 2025-ig valósítaná meg, összhangban a kormányzati célkitűzésekkel, kihasználva a szabályozási környezet adta lehetőségeket. A cél a legnagyobb társadalmi és gazdasági haszon elérése a legkorszerűbb digitalizációs eszközök alkalmazásával, rugalmasan, aktívan és proaktívan részt véve a nemzetközi együttműködésben. Az NMHH felé megfogalmazott egyik fontos üzenet volt, hogy a stratégiát véglegesítése előtt az érdekeltek szeretnék véleményezni: erre az év hátralevő részében lesz lehetőség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...

Magasra tette a lécet a K&H

Magyarországon az első pénzintézetként idén eléri a karbonsemlegességet a K&H. Mindez összhangban van anyavállalatának, a belga KBC Csoport minden országra kiterjedő, csoportszintű fenntarthatósági stratégiájával. A következő lépés, hogy kialakítsák finanszírozási tevékenységük társadalmi és gazdasági...

Duplázott a lakáspiac

A lakóingatlan-piac számos meglepetést tartogatott az idei évben: míg januárban a legfőbb kérdés az volt, hogy meddig csökkenhetnek az árak, ősszel már ismét azt kellett latolgatni, hogy meddig drágulhatnak még az ingatlanok. A folyamat...

Díjazták a Lidl fenntarthatósági törekvéseit

Fenntarthatóság Szimbóluma díjjal jutalmazták a Lidl Magyarország környezeti és társadalmi fenntarthatósági törekvéseit, valamint fenntartható termékfejlesztéseit. A verseny célja, hogy minden évben bemutassák azokat a programokat, amelyek pozitív példaként állhatnak mind a piaci szereplők, mind...
rádió mikrofon

Újabb rádiós döntéseket hozott a Médiatanács

Székesfehérváron és Kiskőrösön is frekvenciát nyert a Katolikus Rádió, Nyíregyházán és Gyöngyösön pedig újabb pályázatok indulnak. A Médiatanács nyertest hirdetett a Székesfehérvár 96,1 MHz és a Kiskőrös 91,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára...

Idén Nyíregyháza lett a Marketing Fővárosa

Nyíregyháza nyerte el a Marketing Fővárosa 2021 címet a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete által idén már hetedik alkalommal meghirdetett Városmarketing Gyémánt Díj pályázaton, amelynek díjátadóját a Marketing...

Rekordot döntött a Hypewriter

Minden eddiginél többen, 38 országból 450-en jelentkeztek az idén harmadik alkalommal meghirdetett Hypewriter nemzetközi sorozatötlet pályázatra. A nyolc legizgalmasabb pályamű alkotója október 5-én pitchfórumon mutathatja be sorozatötletét, a nyertes 10.000 euróval lesz gazdagabb, pályaművéből...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Reklámozás és korhatáros műsorok jelzése miatt vizsgálódik a Médiatanács

Az RTL Klub és a Duna televízió műsorait kifogásoló bejelentések alaptalannak bizonyultak, a Kölcsey TV, a Somony TV és a hatoscsatorna ellen viszont eljárást indított a Médiatanács. Nem indít eljárást a testület egy júliusban a...

Lokális tartalmakkal bővül a Viber

A Plus Creative Agency a Viber új együttműködő partnere a Viber mintegy 1 millió tagot számláló hivatalos magyar közösségének helyi tartalmakkal való ellátásában. 2021 áprilisában a Viber és a Plus Creative úgy döntött, hogy szoros...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Hetvenmilliós támogatást kapnak a közösségi tévék és rádiók

Tizenkilenc közösségi televízió, rádió és kisközösségi rádió közel 70 millió forintot kap műszaki fejlesztésekre a Médiatanács döntésének köszönhetően. A közösségi médiaszolgáltatók támogatására kiírt műszaki pályázat idei első fordulójában a nyertesek összesen 69,78 millió forintot fordíthatnak...

VR szemüveggel segíti a gyermekek gyógyulását a Vodafone

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Vodafone VR program: immár a Bethesda Gyermekkórház égési és sebészeti osztályain is tesztelik a VR szemüvegeket és az azokon található virtuális kalandjátékot. Ezzel újabb felhasználási területekre terjesztik ki a programot:...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...