- Hirdetés -

Online piacteret csináltak a gamereknek

|

- Hirdetés -

Soha nem látott népszerűségnek örvendenek napjainkban a videojátékok. A teljes nemzetközi piac értéke 2016-ban megközelítette a 100 milliárd dollárt, 2019-re pedig szakértői előrejelzések szerint elérheti a 120 milliárd dollárt is. Ezzel párhuzamosan a használt videojátékok úgynevezett másodlagos piaca is fejlődik, több milliárd dolláros üzletté nőtte ki magát. Ezt ismerte fel egy magyar startup, mely létrehozta a használt videojátékok adás-vételére és cseréjére biztonságos kereteket kínáló Swappygame nevű online piacteret.

 

Felmérések szerint az egyesült államokbeli háztártatások mintegy kétharmadában legalább egy személy rendszeresen videojátékozik (Entertainment Software Association), míg Magyarországon tíz internetezőből hat hódol ennek a szórakozási módnak (Enet).

 

Nem meglepő, hogy az újkorukban általában méregdrága konzolos és PC-s játékok sok felhasználó számára használtan is értéket képviselnek. Mindeddig azonban a megunt videojátékok cseréjére, adás-vételére nemzetközileg és itthon sem létezett biztonságos, szervezett keretek között működő megoldás. A gamerek általában különböző közösségi média csoportokban próbálják elpasszolni a már nem használt játékaikat, azonban ez a módszer sok szempontból nem kereskedés barát, és biztonságos.

 

Az egyelőre magyar nyelven, hazai felhasználók számára elérhető Swappygame segítségével viszont bárki pofonegyszerűen eladhat, vehet és csereberélhet használt videojátékokat. Továbbá a platform szűri azokat, akik hamisított, vagy kalóz játékokat próbálnak meg értékesíteni – derül ki a cég közleményéből.

 

„A Swappygame egyik fő előnye abban rejlik, hogy vásárláskor azonnal megterheljük a vásárló bankkártyáját, de az összeget csak abban az esetben írjuk jóvá az eladó számláján, ha a vásárló visszaigazolta a tétel megérkezését. Tehát az eladó biztos lehet benne, hogy az eladás pillanatától a pénz rendelkezésre áll, illetve a vásárló is nyugodt lehet, hogy a pénzt csak akkor kapja meg az eladó, ha valóban eljuttatta hozzá a játékot” – fogalmazott Alcser Norbert alapító.

 

A használt videojátékok online piactere nemzetközi szinten is egyedülálló, éppen ezért a cég célja, hogy külföldiek számára is elérhetővé tegyék a szolgáltatást.

 

„Év végéig célunk, hogy Magyarországon elérjük a 30.000 regisztrált felhasználót, majd az angol nyelvű oldal elindításával meg szeretnénk kezdeni a nemzetközi terjeszkedést is. Mivel szolgáltatásunk teljesen hiánypótló, nincsenek versenytársaink, a használt videojátékok globális piacán vezető pozícióra, trendformáló szerepre törünk” – fűzte hozzá az alapító.

 

Könyvek esetében már bevált a modell

 

A videojátékok „Vaterájának” ötlete nem előzmény nélküli, hiszen az alapító csapat a Rukkola nevű, több mint 35 ezer felhasználóval rendelkező, népszerű és sikeres könyvcserélő oldallal már értékes hazai és nemzetközi tapasztalatokat szerzett a műfajban.

 

„A Swappygame teljesen ugyanazt az online platformot használja, mint a Rukkola. Célunk az is, hogy egyéb használtcikkek, termékek adás-vételére, cseréjére specializált online piactereket is létrehozzunk, melyhez jelenleg partnereket keresünk” – mondta el Alcser.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...