- Hirdetés -

Online ruhavásárlás? Így könnyebb lesz

|

- Hirdetés -

A ruházat az online kereskedelem egyik legnépszerűbb termékkategóriája, azonban sokan még mindig félnek az interneten történő vásárlástól, elsősorban attól tartva, hogy rossz méretet választanak. Az online áruházak termékválasztéka ugyanakkor összehasonlíthatatlanul nagyobb mint a környékbeli bevásárlóközpontoké és gyakran az árak tekintetében is előnyösebb ajánlatokat találhatunk a kínálatban. Az PayPal online fizetési platform szakértője, Mary Elyutin a következőkben foglalta össze, miként választhatjuk ki a tökéletes méretű ruhadarabot az interneten.

 

Először is mérje meg és jegyezze fel a pontos méreteit! A mérések akkor a legpontosabbak, ha ügyelünk rá, hogy ne húzzuk túl szorosra, de ne is engedjük túl lazára a mérőszalagot. Amikor a csípő-, vagy derékkerületet mérünk, ügyeljünk rá, hogy a hurkot a földdel párhuzamosan tartsuk. Ha nincs kéznél mérőszalagot, akkor sincs gond! Használhatunk bármilyen zsinórt, cérnát, madzagot, amit később egy vonalzóval megmérünk. A megfelelő méretű ruhadarab kiválasztásához a következő adatokra kell megmérnünk:

1) Magasság: Nem szorul különösebb magyarázatra.

2) Mellbőség: A férfiak a mérést hónalj alatt végzik, a nőknél a mellkas legszélesebb részén.

3) Derékbőség: A mérőszalagot a test legkeskenyebb pontjára kell helyezni.

4) Csípőbőség: A mérőszalagot a csípő legszélesebb pontja köré kell tekerni.

5) Ujjhossz: Tartsa függőlegesen kezét a teste mellett és mérje meg a távolságot nyak közepe, és a csukló között.

6) A nadrág hossza: Keresse meg a legjobban passzoló nadrágját és mérje le. Női ruha vásárlás esetére hasznos lehet feljegyezni a legkényelmesebb szoknya hosszát.

7) A férfiaknak tanácsos megmérni a nyakukat is, jól jöhet, ha inget akarnak vásárolni.

8) A ideális méretű melltartó: A megfelelő méretű fehérnemű kiválasztásához a legjobb megoldás, ha egyszer elmegyünk egy jó üzletbe és kiválasztjuk az ideális darabot az eladó segítségével. Amennyiben az Egyesült Államokból rendel, a hüvelyk és centiméter közötti átváltást könnyedén elvégezheti az interneten.

 

 

Az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek lehetnek!

 

Az egyes országokban különböző méretrendszereket használhatnak, vásárlás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a különbségekről. Ha az XS és XL közötti méretrendszer ismerősnek is tűnik, az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek is lehetnek. A méretrendszerek hasonlóak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban, Japánban és Oroszországban. Ugyanakkor az egyes rendszerek eltérhetnek a férfiak, a nők és gyermekruhák méretezései tekintetében is. A legtöbb online bolt weboldalán találunk a különböző méretezéseket összehasonlító táblázatot, de ha ez nem áll rendelkezésre érdemes keresni egyet bárhol az interneten.

 

 

Gyártótól függően is nagy különbségek lehetnek!

 

A méretezés természetesen a márkáktól függően is eltérhet. A méretek közötti különbségek egyik oka a “vanity sizing”, amit magyarul „hiúsági méretezésnek” fordíthatunk. A cégek tudják, hogy a vásárlók nem szívesen vásárolnak nagy méretű termékeket, ezért inkább kisebb méretet írnak a ruhákra. Emiatt gyakran a címkéken azonos méretűnek feltüntetett darabok között is nagy eltérés lehet gyártótól függően.

 

Segítségünkre lehet az eligazodásban, hogy a legtöbb online áruházban találunk egy táblázatot, amely tartalmazza a centiméterben megadott méreteket is. Ezt minden vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, előfordulhat ugyanis, hogy az általában M-es méretű ruhát viselő vásárlóknak, egyes márkák esetében az S méret is megfelelő lesz.

 

Bizonyos általánosítások további segítségünkre lehetnek a ruhák kiválasztásában. Az ifjúsági márkák (H&M, TopShop stb.) ruhadarabjai általában kisebbek, mint az idősebb korosztályt célzó gyártók darabjai. Az amerikai ruházat jellemzően mindig kicsit nagyobb. Az ázsiai (japán, kínai, koreai) termékeket a lakosság jellemzően alacsonyabb testmagassághoz tervezték, ezért érdemes a vásárláskor néhány mérettel nagyobbat rendelni. Kézműves termékek esetében, vagy használt árucikkeknél gyakran használják az eladók a más ruhadarabokkal való összehasonlítás módszerét.

 

 

Olvassa az értékeléseket!

 

Sok online áruház lehetőséget kínál, hogy a vásárók értékeljék a termékeket. Ezeket mindenképp érdemes elolvasni, számtalan hasznos apróságot meg lehet tudni belőlük! Az értékelések gyakran tartalmaznak vásárlók által készített fotókat is a termékről, ami további hasznos segítség lehet a döntés meghozatalában. Végül, de nem utolsó sorban ne habozzon kérdéseket feltenni az eladónak!

 

 

Rendeljen több méretet, tartsa meg a megfelelőt

 

Ha még mindig nem teljesen biztos a dolgában, az is egy lehetőség, hogy több különböző méretű terméket rendel, majd a felesleges darabokat visszaküldi. A legtöbb webshopba a kiszállítástól számított meghatározott időtartamon belül – amely jogszabály szerint a kiszállítástól maximum 14 nap – visszaküldhető az árucikk, vásárlás előtt azonban ellenőrizze az értékesítési szabályzatot. Továbbá, ha a PayPal fizetési opciót választja vásárláskor, a vállalat megtéríti visszaküldés postai költségeit.

 

 

Használjon virtuális próbafülkét!

 

Mivel az online értékesített ruházati termékek értékesítése világszerte nő, a márkák folyamatosan dolgoznak rajta, hogy új megoldásokat találjanak a megfelelő méret kiválasztására. A Virtusize.com például virtuális próbafülkét kínál a kereskedőknek, amelyet egyre több oldalon használhatunk, úgyhogy bízhatunk benne, hogy hamarosan beköszönt a tökéletesen illeszkedő méretek kora!

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....