- Hirdetés -

Optimisták maradtak a kisvállalkozások

|

- Hirdetés -

A világ kisvállalkozásainak 67 százaléka, a fogyasztók 78 százaléka változtatott szokásain a COVID-19 miatt. A Visa globális Back to Business tanulmánya szerint a kisvállalkozások tulajdonosainak 75 százaléka optimista az üzleti jövőt illetően.

Miközben a világ kis- és mikrovállalkozásai továbbra is érzik a COVID-19 pénzügyi hatásait, egy dolog nyilvánvalóvá vált: a túléléshez elengedhetetlen az eladáshelyi fizetési élmény átgondolása. A Visa ezért kiadta Back to Business című globális tanulmányát, melyben a pandémia következtében beindult, és a digitális kereskedelem felé mutató drámai elmozdulást vizsgálta.

A nyolc piacon végzett, KKV-kat és fogyasztókat vizsgáló tanulmány szerint világszerte 10-ből közel 8 fogyasztó (78%) változtatott fizetési szokásain, hogy csökkentse a fizikai kontaktusok számát, a KKV-knak pedig több mint kétharmada (67%) próbált ki valamilyen új eszközt – legyen az egy e-kereskedelmi oldal indítása vagy az alkalmazott POS technológia megújítása –, hogy életben tartsa üzletét.

“A fogyasztók a COVID-19-cel kapcsolatos biztonsági intézkedéseket írják a bevásárló listáik tetejére, és azokat a vállalkozásokat jutalmazzák, amelyek hasonlóan cselekszenek” – mondta Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi és értékesítési vezetője. „Az értékesítési helyekhez kapcsolt viselkedési formák az idő múlásával mindig is változtak. A COVID-19 azonban azonnali igényt teremtett a biztonságosabb és hatékonyabb vásárlási élmény iránt mind online, mind az offline térben, amire a fogyasztók a digitális kereskedelemre való rohamos áttéréssel reagálnak. Szeretnénk, ha a kisvállalkozások tudnák, hogy a Visa segít nekik megismerni ezeket az új fogyasztói igényeket és elvárásokat, amelynek segítségével megerősíthetik vállalkozásukat a jelenlegi helyzetben és hosszú távon is.”

Az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben végzett „Visa Back to Business” című tanulmány további megállapításai a következők:

A fogyasztók a digitális kereskedelemet részesítik előnyben

Biztonság = érintéses fizetés: az érintéses fizetés minden vizsgált piacon kardinális tényezővé vált – a fogyasztók közel kétharmada (63%) váltana új üzletre, ha az kínál fizikai érintkezés nélküli fizetési lehetőségeket. A világ fogyasztóinak közel fele (46%) számára az érintéses fizetési módok használata az egyik legfontosabb biztonsági intézkedés, amit az eladási helyektől elvárnak. A fogyasztók közel fele (48%) nem vásárolna olyan üzletben, amely csak olyan fizetési módszereket kínál, amelyek során a pénztárossal vagy egy megosztott eszközzel kontaktust kell teremteni.

KKV optimizmus vs. fogyasztói valóság: A világjárvány kiszámíthatatlan jellege ellenére a KKV-k 75%-a optimista a jövőt illetően. Ezenkívül a globális kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 71%-a állítja azt, hogy kapott támogatást helyi közösségeitől – a legtöbbet üzleti ajánlások (33%) és pozitív vélemények (31%) formájában. Egy fontos fejlesztésre szoruló terület, hogy hol vásárolnak a fogyasztók, hiszen a megkérdezettek mindössze 9%-a mondta azt, hogy kizárólag helyi tulajdonú vállalkozásoknál vásárol, míg 15%-uk csak nagyobb kiskereskedőknél vásárol.

Az új normális új szokásokat jelent: 5-ből 4 (78%) fogyasztó változtatott fizetési szokásain, beleértve az online vásárlást, amikor az lehetséges (49%), az érintéses fizetéseket (48%), és a ritkább készpénzhasználatot (46%). A fogyasztók többsége (70%) először használt egy új vásárlási vagy fizetési módot, köztük 26% volt, akik érintéses módszerrel fizettek bolti vásárlásaik során, 34% vásárolt élelmiszereket és háztartási cikkeket online, 28% vett fel éttermi rendelést az étterem falain kívül és 25% vásárolt online bolti átvétellel.

A kisvállalkozások a legnagyobb kihívások közepette kell, hogy cselekedjenek

Hosszú távú kilátások és a legfontosabb kihívások: A KKV-k tulajdonosai legalább 6-10 nehéz hónapra számítanak még, mielőtt vállalkozásuk visszatérhet a régi kerékvágásba. A legfontosabb közvetlen aggodalmaik a bevételcsökkenés (52%), az új ügyfelek szerzése (46%) és a bérek csökkentésének kényszere (22%).

A digitális megoldásokat preferáló gondolkodásmódra való áttérés: A KKV-k több mint egynegyede (28%) próbált meg célzott hirdetést feladni a közösségi médiában, vagy termékeket és szolgáltatásokat online értékesíteni (27%). További 20%-uk vezetett be érintéses fizetési megoldásokat. A megkérdezett KKV-k egyharmada (33%) mondta azt, hogy kevesebbszer, vagy egyáltalán nem fogad el készpénzt a COVID-19 óta.

Csalás elleni védekezés: A KKV-k több mint fele (53%) tervez csalások kivédésére tervezett megoldást vásárolni, hogy megvédje üzleti tevékenységét a digitális kereskedelemre való áttérés alatt.

A Visa Back to Business tanulmánya a vállalat azon kezdeményezésének legújabb eleme, amely eszközöket kíván nyújtani a KKV-k újjáépítéséhez és az új üzletek megerősítéséhez. A programokról további információ érhető el a KKV-k számára a Visa Small Business Hub és a Visa Small Business COVID-19 relief oldalakon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...

Díjazták Magyarország legbátrabb nőit

„A bátorság nem azt jelenti, hogy nem félünk. Hanem hogy a félelem ellenére megyünk tovább” – mondta D.Tóth Kriszta, a díjat alapító WMN magazin tulajdonosa az ötödik SzuperWMN-gálán, amit a Nemzeti Táncszínházban rendeztek meg...

Milliós kárt okoz a Facebook-letiltás

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a Facebook, ezeknek a cégeknek az 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt – derül ki...

Foci, COVID és Squid Game – ezekre kerestek a magyarok

Ismét kiadta az év keresési trendjeit felsorakoztató listáját a Google, amiből kiderül, hogy idén a foci, a koronavírus, és egy dél-koreai sorozat mozgatta meg leginkább a hazai netezőket, legalábbis ezekre kerestek rá legtöbben. A...

Így vásárolnak a magyarok karácsonyra

A lakosság több mint 61 ezer forintot költ idén karácsonyi ajándékokra – ez derül ki a Magyar Bankholding által készített piackutatásból. 2021-ben a vásárlók csaknem 40 százaléka hitelből finanszírozza a karácsonyi ajándékokat, 38,5 százalékuk...

Így lehet biztonságos a netes vásárlás

Az ünnepi időszak lehetőséget biztosít a zavarosban halászó bűnözőknek, hogy egy kis extra bevételhez jussanak, ezért ilyenkor megszaporodnak az adathalász e-mailek és az átverős oldalak is – figyelmeztet a G DATA.A Black Friday őrület...

Új részekkel jön az UniCredit podcastja

Pénzügyekről, nyakkendő nélkül címmel indított podcastot az UniCredit Bank 2021 első felében, mely most egy második évaddal folytatódik. A sorozat célja, hogy a fenntarthatóság vállalati szempontú megközelítését, az ESG szemléletmódot közelebb hozzák a hallgatókhoz.A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rengeteg karácsonyi film készült idén

Rekordszámú, több mint 200 új karácsonyi mozifilm és televíziós produkció készült idén. Az imdb.com nemzetközi filmes adatbázis szerint 2016-ban csupán ennek fele, 2011-ben pedig negyede született. A rengeteg karácsonyi film jórészt annak köszönhető, hogy...

Jótékony akcióban a Wolt

Milliós értékben vásárolhat a János Kórház gyermeksebészeti osztálya eszközöket abból a felajánlásból, amit a Wolt Magyarország juttatott el számukra. A Wolt közel 200 irodai munkatársa Mikulás napján futárnak állt néhány órára, az általuk kézbesített...

Fákat ültet Budapesten a Főtaxi

A 10 millió Fa Alapítvánnyal együttműködve folytatja több éve futó faültetési programját a Főtaxi, ezúttal kifejezetten Budapest legforgalmasabb területeire koncentrálva. A szervezet szakmai irányításával olyan koros, azaz előnevelt, lombos fák ültetésére kerül sor, amelyek...

Csúcson a családi vállalkozások

Az egészségügyi vészhelyzet ellenére továbbra is a gazdaság kulcsszereplői maradtak a családi vállalkozások – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából. A világ 500 legnagyobb...

Idén sem lesz Kevin nélkül karácsony

Családi filmek a közös tévénézős estékhez, karácsonyi mesék, romantikus és lebilincselő mozik, klasszikusok, akció, szerelem, humor – ez mind-mind megtalálható a TV2 Csoport csatornáin, és persze jön a Reszkessetek betörők a TV2-n.A TV2 -...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A bolygónkért kampányolnak az influenszerek

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag. Egy korábbi felmérés szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan,...

Zöld Bank Díjat nyert az MKB

A Magyar Bankholding csoport tagja, az MKB Bank kapta az MNB 2021-es Zöld Bank Díját. A jegybank a Zöld Pénzügyek Díjakat az ökológiai lábnyom csökkentéséért legtöbbet tevő hitelintézeti, befektetési és biztosítási intézményeknek osztja ki...

Elismerték a Coop energiatudatosságát

A 2018-2019-2020-as évek után idén ismét Energiatudatos Vállalat védjeggyel ismerték el a Coop Gazdasági Csoport fejlesztéseit. A kitüntető címet a köztársasági elnök által fővédnökölt, az Országgyűlés Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanácsa által védnökölt, a Magyar...

DATA