- Hirdetés -

Óriási beruházásba kezd a Coca-Cola HBC

|

- Hirdetés -

Összesen mintegy 23 millió euró (~8,7 milliárd forint) értékben fejleszti gyártási, illetve logisztikai kapacitásait az ország legnagyobb üdítőitalgyártó vállalata. A Coca-Cola HBC Magyarország az év végéig egy új gyártócsarnokkal bővíti dunaharaszti központját, amelyben egy nagy teljesítményű, modern gyártósort telepít a cég, a megnövekedett termelési kapacitás támogatására pedig fejlesztéseket hajt végre a rakodási, raktározási teljesítményének növelésére. A beruházásoknak köszönhetően a vállalat bizonyítja elköteleződését a magyar piac iránt és egy újabb jelentős lépést tesz afelé, hogy a dunaharaszti üzem a Coca-Cola HBC Csoport közép-európai gyártóbázisává válhasson.

A Coca-Cola HBC Magyarország 1996 óta folyamatosan fejleszti gyártási tevékenységét a hazai és a nemzetközi piac igényeinek megfelelően. A vállalat az elmúlt 27 évben több nagy volumenű beruházást is végrehajtott, melyek eredményeként mára 2 gyártóegységgel, és 8 logisztikai elosztóközponttal – köztük Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárával – rendelkezik, és az ország legnagyobb üdítőitalgyártójaként tekinthetünk rá. A dunaharaszti gyártóegység fejlesztésének, modernizálásának kiemelt figyelmet szentel a vállalat, hiszen nemcsak a teljes magyar piac, de 17 export ország termékekkel történő ellátása is jórészt innen történik. A mostani kapacitásbővítő beruházás a második legjelentősebb fejlesztés Dunaharasztiban a 2007-ben történt második aszeptikus (nem szénsavas termékeket előállító) gyártósor telepítését követően, melynek értéke elérte a 27 millió eurót (~10,2 milliárd forint).

A küszöbön álló fejlesztéseket a növekvő piaci igények hívták életre, így mostanra egyértelművé vált, hogy a jelenlegi két, szénsavas üdítőitalokat előállító gyártósor mellé egy újabbra van szükség. A beruházás tervezése 2020-ban kezdődött, két évvel később pedig jóváhagyást kapott az új gyártósor telepítése és a kapcsolódó üzemcsarnok megépítése, valamint a megnövekedett gyártási volumen támogatására szánt logisztikai és egyéb infrastrukturális fejlesztések megvalósítása. A kivitelezési munkálatok 2023. februárban kezdődtek, az átadás novemberben várható.

Az új sor kis és nagy kiszerelésű Coca-Cola, Fanta, Sprite és Kinley szénsavas üdítőitalokat gyárt majd. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a legmodernebb technológiák alkalmazására, amelyek növelik a termelési hatékonyságot, és a vállalat fenntarthatósági céljait támogatva csökkentik az energia-, illetve vízfelhasználást. A legújabb fejlesztések nyomán a sor kapacitása 50 százalékkal haladja majd meg a korábbi nagy kiszerelésű, szénsavas üdítőitalokat előállító gyártósor teljesítményét és 30 százalékkal növeli meg a vállalat szénsavas üdítőital gyártó kapacitását. A dunaharaszti gyár 100 százalékban megújuló forrásból származó áramot használ, egy liter késztermék előállításához pedig a 2014-es adatokhoz képest jelenleg 30 százalékkal kevesebb energia, és 20 százalékkal kevesebb víz igénybevétele szükséges. Az új gyártósor üzembe állását követően az energia- és vízfelhasználás csökkenésének aránya éves szinten várhatóan ugyanilyen mértékű lesz.

A gyártási teljesítmény növelése magával hozza a logisztikai kapacitások fejlesztését is. Ezért a dunaharaszti telephelyen útfejlesztés, valamint új rakodó területek kialakítása várható az év végéig.

„Büszkék vagyunk rá, hogy egy újabb jelentős beruházással járulhatunk hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez. Elkötelezettek vagyunk a hazai piac iránt és azon dolgozunk, hogy folyamatos fejlesztésekkel támogassuk üzleti tevékenységünket az értéklánc minden területén. Az elmúlt években több olyan beruházást is végrehajtottunk, amelyek közelebb visznek ahhoz, hogy egy minden tekintetben modern, a 21. század elvárásainak megfelelő gyártóbázist alakíthassunk ki Dunaharasztiban. Tavaly 1,5 milliárd forintot meghaladó értékben invesztáltunk az ellátási láncunkba: a vállalatcsoportunkon belül elsőként bevezettük a mesterséges intelligencia által vezérelt robottechnológiát a raktározási folyamatainkba, túraszedő kollégáinkat okosszemüvegek segítik a hatékonyabb és pontosabb munkavégzésben, ezenkívül egy fenntartható csomagolástechnológiai innovációnak köszönhetően alumíniumdobozos multipackjeink másodlagos csomagolását 100%-ban újrahasznosítható kartoncsomagolásra cseréltük, ezzel évente összesen 230 tonnával csökkentjük műanyag felhasználásunkat” – mondta Békefi László, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.

A Coca-Cola HBC Magyarország elkötelezett amellett, hogy a dinamikusan változó gazdasági környezetben is a magyar piac érdekeit szem előtt tartva további beruházásokat hozzon az országba, erősítse jelenlétét, növelje az exportot, új munkahelyeket teremtsen és modern munkakörnyezetet hozzon létre munkavállalói számára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Díjazták a legjobb családi vállalatokat

Kilencedik alkalommal adták át a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a családi tulajdonú magyar cégeknek, amelyek példamutató eredményeket értek el a hosszú távú stratégia, a generációváltás, a környezeti fenntarthatóság vagy az innováció területén....

Nehéz helyzetbe kerültek a lakásvásárlók

A Budapest belvárosának népszerűsége töretlen az ingatlanvásárlók között, azonban a kínálatban és a vásárlók összetételében is voltak változások az elmúlt években – derül ki a Duna House adataiból. A fővárosi ingatlan vásárlását tervezők között...

Itt van minden, amit az építkezésről tudni kell

Otthon trendek építkezéstől felújításig egy helyen! 2024. október 4-5-én a Millenáris B épület Nagycsarnokban várja látogatóit a BAU Budapest Expo lakásfelújítás, építés és design kiállítás.2024-ben immár harmadik alkalommal kerül megrendezésre az átfogó tematikájú kiállítás,...

Hatalmas büntetést kell fizetnie az Apple-nek és a Google-nek

Az EU bírósága helyben hagyta az Google internetes óriásvállalatra kiszabott 2,42 milliárd euró bírságot, amelyet 2017-ben szabtak ki rá amiatt, hogy versenyelőnyével visszaélve a keresőjében saját árösszehasonlító szolgáltatását részesítette előnyben a versenytársak kárára. A...

Ötmilliárd euró fölött az EU zenei piaca

Először készített az Európai Unió zenei piacára fókuszáló jelentést a hangfelvétel-kiadók nemzetközi szervezete, az IFPI. A dokumentum megállapítja: az unió zenei hangfelvételekből származó éves bevétele tavaly meghaladta Japán, az Egyesült Királyság és Kína adatait...

Eldőlt, a Semmelweis lesz a hivatalos magyar nevezés az Oscar-díjra

Döntött az Oscar-díjra nevező bizottság: a Semmelweis című mozifilm képviseli Magyarországot a „nemzetközi film” kategóriában. A Koltai Lajos rendezésben, Vecsei H. Miklós és Nagy Katica főszereplésével, Lajos Tamás producer vezetésével készült filmet mintegy 350...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Édes pihenésre csábít a csokimárka

A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a mindennapi hajtásban, de csak a megkérdezettek 34 százaléka érzi az így eltöltött időt igazán minőséginek. Ezért a KitKat új nemzetközi reklámkampánya arra buzdít, hogy...

Tovább zöldít a DHL

Tovább bővül a DHL Express Magyarország Kft. nulla helyi károsanyag-kibocsátású járműflottája: a vállalat az eddigi 20-ról 39-re növeli Budapesten az elektromos futárautóinak számát, így a fővárost kiszolgáló járművek 70 százaléka már teljesen környezetbarát módon,...

Infláció: kellemes meglepetés

Közzétette a KSH az augusztusi fogyasztói inflációs adatokat. Az idei év nyolcadik hónapjában a fogyasztói árak stagnáltak az előző hónaphoz képest. Az éves inflációs ráta így csökkent: 3,4 százalékra a júliusi 4,1 százalékról. Az...

Befejeződött Nemes Jeles László új filmjének forgatása

Befejeződött az Oscar-, Golden Globe-, Bafta díjas Saul fiát, és a Napszálltát jegyző Nemes Jeles László legújabb filmjének forgatása. Az Árva című alkotást a forgatókönyvet is jegyző Nemes Jeles László rendező családjának története ihlette,...

Hosszú az út az ingatlanszektor karbonsemlegességéhez

Az ingatlanszektor a klímakrízis kezelésének egyik kulcsszereplője lehet, hiszen az új kivitelezések és a meglévő épületek fenntarthatóbbá tétele a teljes ÜHG kibocsátás több mint 40 százalékára kedvező hatást gyakorol. A Gránit Pólus Csoport ESG...

Don't Miss

Ezekre a területekre keresik a legtöbb frissdiplomást

Bár a felsőfokú végzettséggel rendelkező pályakezdők lehetőségei valamelyest szűkültek tavaly augusztushoz képest, mégis számos olyan terület emelkedik ki, ahova tárt karokkal várják a frissdiplomások tömegeit, ráadásul mérnök területen még mindig kiemelkedő bérekkel.A Profession.hu 2022...

Változás a feat. vezetésében

Béky Patrik társ-kreatívigazgatói szerepkörben folytatja pályafutását a feat.-nél 2024. őszétől. A szakember feladata Persely Tamás (kreatívigazgató, tulajdonos) mellett az ügynökség kreatív divíziójának irányítása, projektjeinek teljes körű szakmai vezetése, valamint a csapat munkájának innovációs fejlesztése...

Új vezetővel erősít a K&H

2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át a K&H Vállalati divíziójának irányítását, valamint tagja lett a K&H vezetői bizottságának is. A K&H Vállalati divíziójának vezetését 2024. augusztus 26-tól Bodor Tibor vette át és személyével bővült...

Mészáros Péter a Hello Agency-nél folytatja

A hazai reklámipar egyik meghatározó szakértője és stratégája új ügynökségnél folytatja pályafutását: 2024 augusztusától Kreatív stratégiai koordinátorként erősíti a Hello Agency-t. Péter korábban a Positive Adamsky Creative Head of Copywriting pozíciójából érkezett, ahol számos...

Rangos nemzetközi díjat nyert a magyar borászat

A Red Dot Awards a világ legnagyobb és legtekintélyesebb dizájn és formatervezési díja, amelyre minden évben tízezernél is többen pályáznak a világ több mint 50 országából. Idén a Pátzay Borbirtok címkéi is díjat kaptak,...