- Hirdetés -

Óriási különbséget kell eltüntetni

|

Bár sikerült előrelépni az elmúlt egy évben a nemek közötti egyenlőség megteremtése felé, a gazdaságban például még mindig 257 évnyi szakadék tátong a két nem lehetőségei között a Világgazdasági Fórum elemzése szerint. A Schneider Electricnél kiemelt figyelmet fordítanak az egyenlő feltételek biztosítására, aminek elismeréseként a társaság harmadik éve szerepel a Bloomberg Nemi Egyenlőségi Indexében (Gender-Equality Index).

A Világgazdasági Fórum elemzése szerint globális szinten a jelenlegi ütemben haladva 99,5 évre lenne szükség ahhoz, hogy megvalósuljon a teljes egyenjogúság a nők és a férfiak között. Ez kismértékű javulást jelent az előző, 2018 végén bemutatott felméréshez képest, amikor még 108 évre becsülték az ehhez szükséges időszakot – derül ki a Schneider Electric közleményéből.

Sőt, vannak olyan területek, ahol sokkal kedvezőbb a helyzet, így például az oktatás esetében mindössze 12 év alatt megvalósulhat a nemek közötti egyenlőség, ráadásul a vizsgált 153 ország közül 40-ben ez már most így van. A skála másik végén viszont ott van a gazdaság, ahol a szakértők becslése szerint 257 év alatt lehetne elérni az egyensúlyt a jelenlegi feltételek mellett, vagyis most 50 évvel távolabbinak tűnik ez a pillanat, mint egy évvel ezelőtt volt.

A Világgazdasági Fórum elemzése szerint, a gazdaságban jelenleg tapasztalható, nemek közötti hatalmas egyenlőtlenség három fő tényezőre vezethető vissza: a nők nagyobb számban dolgoznak olyan munkakörökben, amelyeket automatizálnak, kevés nő lép olyan pályára, ahol jelenleg a leggyorsabban nőnek a fizetések (jellemzően a technológiai szektorban), illetve nem jutnak kellő támogatáshoz a karrierépítésben és a tőkéhez való hozzáférésben.

Az elmúlt években a felelősen gondolkodó vállalatok körében kiemelt figyelmet kapott a nemek közötti egyenlőség biztosítása, amit mutat többek között az is, hogy a Bloomberg legfrissebb Nemi Egyenlőségi Indexében már 42 országból 325 társaság szerepel, míg 2019-ben még csak 36 országból 230 cég volt a felsorolásban. Idén sorban a harmadik évben a Schneider Electric ismét ott van ezen vállalkozások között, többek között a befogadó kultúrának és a nők előrelépését támogató megközelítésének köszönhetően. A cég többek között olyan programokat működtet, mint a 2018-ban indult „Global Family Leave” kezdeményezés, ami különleges élethelyzetekben támogatja a család és a munka közötti egyensúly megteremtését, illetve a „Pay Equity Framework”, ami biztosítja, hogy az azonos pozíciókban ugyanakkora fizetést kapjanak a férfiak és a nők.

„Ha valaki jól végzi a munkáját, bevállal plusz feladatokat és képes fejleszteni magát, arra a megfelelő vezetőknek fel kell figyelniük és még több lehetőséget kell adniuk neki. Úgy gondolom, a Schneider Electricnél megvan az a lehetőség, hogy a nők is előrébb lépjenek, a vezetőink támogatják ezt” – mondta el Holló Ágnes, a Schneider Electric Zrt. vevőelégedettségi és minőségügyi igazgatója.

A társaság Magyarországon mintegy 2000 főt foglalkoztat, a budapesti központ mellett egy régiós szintű logisztikai központja és négy üzeme is van. A „Global Family Leave Policy” valamennyi hazai munkavállalójuk számára elérhető, a gyermeket vállaló nőket a terhesség alatt és a szülés után is bevonják a közösségi programokba – például céges családi nap, Mikulás napi ünnepség -, illetve a visszatérés megkönnyítése érdekében részmunkaidős foglalkoztatásra is lehetőség van.

A nők karrierépítésének támogatását jól mutatja, hogy például a szigetszentmiklósi logisztikai központban a közép- és felsővezetők 40 százaléka, míg a gyöngyösi üzemben közel fele kerül ki közülük. A nemzetközi karrierre is van példa, a gyöngyösi gyár korábbi HR-vezetője jelenleg a Schneider Electric Energy Management üzletágának HR feladatokért felelős alelnöke.

„Azt tapasztaltam, hogy a magyar piacon, a mi iparágunkban ahhoz, hogy egy nő felsővezető legyen, nagyon komoly elszántság kell, hiszen a női szerep tekintetében áldozatokat kell hozni. Emellett egy jó adag egészséges önbizalomra is szükség van – ez főként azon múlik, hogy illeszkedek-e az adott céges kultúrába, képes vagyok-e olyan szakmai, emberi tudást letenni az asztalra, ami értéket képvisel a menedzsment számára. Úgy vélem, a konstruktív kommunikációhoz arra van szükség, hogy világosan, tényszerűen fogalmazzunk – hiszen az adott témát egyformán kell értenie egy nőnek és egy férfinek is –, és képesnek kell lennünk arra, hogy elfogadjuk a két nem közötti különbségekből adódó reakciókat” – fűzte hozzá Holló Ágnes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...

A sarki fény is beköltözik a Nyugati téri Mekibe

A látogatók egy varázslatos utazás részesei lehetnek, ahol a rénszarvasszánon utazó Mikulás, angyalkák, mézeskalácsfigurák és karácsonyi fényárban úszó házikók mellett a misztikus és látványos sarki fény is megjelenik.A McDonald’s Nyugati téri egységének egyedi attrakciója,...

Fenntartható magyar márkákat díjaztak

Fenntarthatóságért és környezetvédelemért tett kimagasló erőfeszítésekért díjaztak vállalatokat, kiemelkedő márkákat és személyiségeket december 3-án a GREEN BRANDS regionális Gálán Bécsben, a gyönyörű Niederösterreich Palais-ban, ahol számos magyar márka is elismerésben részesült. Itt derült ki...

Ilyen ajándékokra vágynak a fiatalok

Bár a legújabb AirPodsra vagy egy dizájner táskára sem mondanak nemet, a Mastercard felmérése szerint a Z generáció számára ezek az ajándékok inkább eszközök, amelyek segítségével elérhetik azt, amire igazán vágynak: az életre szóló...

Agymanók-rajongóknak kötelező: új sorozat indul

Az „Agymanók” világában játszódó az „Álom Stúdió” (Dream Productions) 2024. december 11-én, a „Nyerni vagy Veszíteni” (Win or Lose) saját gyártású sorozat 2025. február 19-én érkezik a platformra.Majdnem 40 évvel az indulása után két...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...