Megdöbbentő növekedésről számolt be az IAB Europe és az IHS Markit a globális mobil hirdetési piac kapcsán, az adataik szerint a múlt évben 60 százalékos volt a bővülés ezen a területen. A „mobile first”, vagyis „első a mobil” fogyasztói megközelítés mellett az egyre kifinomultabb technológiai megoldások is segítik a gyors fejlődést. Észak-Amerika különösen jól teljesített, ott 73 százalékos volt a fejlődés éves összevetésben.
A múlt évben 63 milliárd eurós volt a globális mobil hirdetési piac, ez 60,5 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest – derül ki az IAB Europe közleményében. Az IHS Markit közreműködésével készült felmérés szerint Észak-Amerika a legnagyobb és egyben a leggyorsabban fejlődő piac. Ott a múlt évben 29 milliárd eurót fordítottak mobilos reklámokra, ami 73 százalékkal múlta felül a 2015-ös értéket.
Ázsia-Óceánia a teljes globális költés egyharmadát tudhatta magáénak, ott viszont visszafogottabb volt a növekedés üteme, 52 százalékos volt a fejlődés éves összevetésben. Európában 12 milliárd eurós volt a mobil reklámpiac, ami az összes költés kevesebb mint ötöde, és a fejlődés üteme is jóval elmaradt az átlagtól a kontinensen, 48 százalékot nőtt a piac.
A jelentés szerint a mobil display továbbra is a legnépszerűbb formátum, a globális költés 54 százalékát adja, ráadásul a növekedés is igen figyelemreméltó volt ebben a szegmensben a múlt évben, 64,3 százalékos.