Az RTL Klub nekem olyan szabadságot és függetlenséget ad kreatív kérdésekben, amiről a legtöbben csak álmodnak – mondja Hámori Barbara, aki Keresztanyu címmel már egy új napi sorozatot forgat a csatornának. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozva elmondta, hogy milyen tervei vannak a Scripted Productions nevű cégével, dolgozik-e most más tévéadónak és beszélt arról is, hogy mennyit számít a marketing egy fikciós sorozat sikerében.
– Jelenleg a Drága örökösök záró évadát sugározza az RTL Klub. Őszintén szólva meg voltam győződve, hogy valamilyen formában továbbviszitek a sorozatot. Hiszen adottak a felépített karakterek, valamint volt egy komplett díszletfalu. Az nem merült fel, hogy egy új történetszállal vagy egyspinoff formájában folytassátok a Drága örökösöket?
– Ez egy zárt végű telenovella, és a sorozatban ígért egy év letelte után van egy természetes lezáródása, ahogy az eredeti horvát formátumnak is. Közel 300 részt gyártottunk le belőle közel két év leforgása alatt, ami már önmagában is rengeteg epizódot jelentett, közel annyit, amennyit a Szomszédok készített 17 év alatt. Mivel a Drága örökösök esetén is egy formátumot vásárolt meg az RTL Klub – még ha réges-régen el is tértünk az eredeti történettől –, az epizódszámok véget értek, így nekünk is le kellett zárni a sorozatot.
– A már készülő Keresztanyu című sorozatot valamilyen szinten a Drága örökösök utódjának lehet tekinteni?
– Nem, az semmilyen formában nem a Drága örökösök utódműsora. A Keresztanyu egy teljesen új sorozat, új szereplőkkel, új helyszínen, új történetekkel.
– Azért említést érdemel, hogy a Drága örökösöket és a Keresztanyut is showrunnerként jegyzed, viszont az utóbbit már a saját céged, a Scripted Productions gyártja. Miért jöttél el a ContentLabtól?
– A ContentLab & Factorytől való eljövetelem kapcsán már korábban nyilatkoztam, de mivel titoktartási kötelezettség köt, ennél többet sajnos nem mondhatok. Minden korszak véget ér egyszer, új utakat kerestem.
– A Scripted Productionst a saját kis gyártócégednek szánod, vagy jelentős, párhuzamosan több sorozaton dolgozó műsorgyártóvá fejlesztenéd?
– Ez az egyszemélyes cégem, ezért sem befektető, sem üzlettárs nem áll a hátam mögött pisztollyal, hogy bármilyen növekedési kényszerpályára tegyen engem vagy a vállalatot. Abban hiszek, hogy a kreatív sorozatiparban nem szabad túlvállalnia magát egy-egy cégnek, mert a személyes jelenlét – főként mivel showrunnerként is jegyzem a sorozataimat – elengedhetetlen. Olyanokat szeretnék most és a jövőben is gyártani, amikben hiszek, amiket szeretek, ami örömet okoz, és amiről azt gondolom, hogy szeretni és nézni fogják a nézők is.
– Mostantól kizárólag az RTL-nek dolgozol, vagy más csatornákkal is tárgyalsz?
– Jelenleg minden energiámmal azon dolgozom, hogy az RTL Klub számára a Keresztanyu produkciót biztonságban és magas minőségben legyártsam. Ha vannak is megkeresések, én ténylegesen hiszek az „egy seggel egy lovat” elvben, ráadásul hittel vallom, hogy a gyártó és a megrendelő csatorna közötti szoros és bizalmi viszony a siker egyik elengedhetetlen záloga. Az RTL Klub nekem olyan szabadságot és függetlenséget ad kreatív kérdésekben, amiről a legtöbben csak álmodnak. És ez nagy áldás, talán a legnagyobb, amit egy showrunner megélhet.
– Egy fikciós sorozat sikerében mekkora szerepe van annak, hogy az adott csatorna milyen promóciót, reklámkampányt tesz mögé, vagy éppen mennyire jól választ neki műsorsávot?
– A közelmúltban láttunk példát arra, hogy egy sorozat jó slottinggal, egy erős bevezető kampánnyal és konkurens műsor nélkül hogyan tud berobbanni a köztudatba, illetve láttuk ugyanennek a műsornak pár hónappal később a mélyrepülését is, amikor már versenytárssal szemben kellett megállnia a helyét a nézettségi versenyben. Vagyis igen, a marketing, a promóció, a kampány rengeteg számít abban, hogy a nézők rátaláljanak a műsorra. De az, hogy végül hosszú távon is sikeres lesz-e, sokkal inkább múlik magán a sorozaton.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.