- Hirdetés -

Örülhetnek a gamerek, 5G mindenhol és a techcégek is harcolnak a járvánnyal – CES 2021

|

- Hirdetés -

Bezárta virtuális kapuit az idén első alkalommal csak online megrendezett CES, a világ legnagyobb technológiai kiállításán a televíziók és a gamereknek szóló ajánlatok kaptak kiemelt figyelmet, de a járványra is reagáltak a kiállítók.

A százezres, hömpölygő tömeg, a látványos standok és a még látványosabb show-k ezúttal elmaradtak Las Vegas-ban, ennek ellenére az idei CES is hozott számos izgalmas meglepetést. Az egyik legizgalmasabb trend talán az volt, hogy a hajtogatható mellett most már a feltekerhető kijelző is egyre közelebb kerül az átlagos fogyasztókhoz is, egyre több eszközben jelenhet meg. Idén az LG és a TCL is olyan koncepciókat mutatott be, amelyek az okosmobilos felhasználást vetítik előre. Ráadásul sajtóértesülések szerint az LG már idén piacra is dobhatja feltekerhető kijelzőjű mobilját. Azt, hogy a TCL hol tart a fejlesztésben nem igazán lehet még tudni, bár van egy 17 hüvelykes kijelzőjű koncepciójuk, ami lényegében egy feltekerhető rugalmas OLED kijelző és valóban a sci-fik világát idézi.

Még nagyobb tévék

A már említett két gyártó egyébként azok közé tartozott, akik számos területen jelentek meg újdonságokkal a CES-en, televíziók, háztartási gépek is szerepeltek a kínálatukban. Az LG a tévés szegmensben már korábban bemutatott egy feltekerhető képernyőjű modellt és bár most nem készültek ekkora meglepetéssel, azért izgalmas újdonságok akadtak. Az LG Electronics (LG) az új OLED, QNED Mini LED, valamint NanoCell készülékeivel az eddigi legimpozánsabb prémium kategóriás tévépalettáját mutatta be. A sorozat 48C1 modellje elnyerte a CES legjobb innovációinak járó Best of Innovation díjat, de az online megrendezett eseményen számos további LG televízió is elismerésben részesült.

A cég prémium tévéi idén kívül-belül megújultak: az új OLED képernyő mellett bekerült a kínálatba a Quantum NanoCell színtechnológiát mini LED háttérvilágítással ötvöző, így pontosabb színvisszaadásra és nagyobb kontrasztarányra képes, továbbfejlesztett LCD panelstruktúra — azaz a QNED Mini LED —, továbbá a frissített, mesterséges intelligenciával felvértezett processzor, de megújult a webOS felhasználói felület és a dizájn is.

A kiváló képminőségű, idén még nagyobb képernyőméretben elérhető 2021-es LG OLED tévék az új modelleknek köszönhetően a vállalat eddigi legátfogóbb kínálatát hozzák. Az LG legújabb, G1-es szériájába tartozó, az OLED technológia következő lépésének számító OLED evo tévék a jobb fényerő révén még tisztább, részletgazdagabb és realisztikusabb képmegjelenítésre képesek.

Az LG a képernyőméretet tekintve minden eddiginél bővebb választási lehetőséget kínál az OLED tévék rajongóinak. Az egyedülálló LG C1 széria például a gamerek által kedvelt 48 hüvelykes, valamint az akár nagyobb társasággal való közös mozizásra alkalmas, 83 hüvelykes méretben is elérhető lesz. Ráadásul az új Gallery Stand2 talp vonzó alternatívát nyújthat azoknak, akik azért nem a szorosan falhoz simuló dizájnt lehetővé tevő konzolt választják, mert ragaszkodnak az enteriőr rugalmas alakításához.

Az LG Z1, G1 és C1 sorozat OLED készülékei, a QNED Mini LED LCD tévék közül a QNED99 és a QNED95 modellek, valamint a NanoCell televíziók közül a NANO99 és a NANO95 típusok az LG legújabb, negyedik generációs, mesterséges intelligenciával (AI) felvértezett intelligens α (Alpha) 9 processzorát kapták. Ez a központi vezérlőegység mélytanulás segítségével képes a kép felskálázására, így bármilyen minőségű tartalom a készülék méretétől függetlenül tökéletesen jelenik meg az önálló fényt kibocsátó képernyőkön. Az LG legújabb processzora az AI Picture Pro funkció révén felismeri a képernyőn látható objektumokat — például emberek arcát vagy testét3, illetve különbséget tesz a háttér és az előtér között —, és azok egyesével történő, automatikus feljavításával és élesítésével még élethűbb, 3D-szerű képet hoz létre. A negyedik generációs α9 processzor a tartalom típusának felismerésével képes a legkülönbözőbb otthoni körülményekhez és fényviszonyokhoz igazítani a képminőséget és a jelenetek fénymennyiségét.

A TCL ebben az évben több új TV modellt is bemutat, köztük Mini-LED, QLED és 4K HDR változatokat, amelyek kiemelkedő képminőséget és számos kényelmi funkciót nyújtanak. Európában az első negyedév végén lesznek elérhetők a tévézés és a játék élményét új szintre emelő legújabb TCL 4K MiniLED TV-k. A modell megjelenése jól mutatja a TCL a Mini-LED képernyőtechnológia iránti elkötelezettségét. Az új 4K QLED TV-k esetében szintén új modellel rukkol elő a gyártó, amelyet már a továbbfejlesztett Quantum Dot Display technológiával szerel. Ezt az eszközt azoknak ajánlják, akik magas minőségű, interaktív otthoni szórakozásra vágynak az okos funkciókat is beleértve.

MicroLED az otthonokba is

A tévépiac legnagyobb szereplője, a Samsung a CES 2021 előtt, a First Look virtuális eseményen mutatta be 2021-es TV portfólióját, amelyet a legújabb Neo QLED, MicroLED és Lifestyle készülékek alkotnak. A cég új kijelzőtechnológiát mutat be a 8K (QN900A) és a 4K (QN90A) csúcsmodelljeiben, ez a Neo QLED. A QLED technológia új szintjét a fényforrásként szolgáló Quantum Mini LED-del éri el a vállalat, melynek precíz vezérlésére a Quantum Matrix Technológia és a Neo QLED-re optimalizált képalkotó chip, a Neo Qunatum Processzor szolgál.

A Samsung úgy tervezte a Quantum Mini LED-et, hogy annak mérete a hagyományos LED-ek 1/40-ed része legyen. A fény eloszlatásához használt lencse és a LED rögzítésére használt alkatrészek helyett a Quantum Mini LED hihetetlenül vékony mikrorétegekből épül fel, amelyek rengeteg apró LED-del vannak feltöltve. A Quantum Matrix Technológia lehetővé teszi a sűrűn álló LED-ek ultrafinom és pontos vezérlését, ezzel megakadályozva az elmosódást, így a felhasználók a lehető legmagasabb minőségben élvezhetik a tartalmakat. A Neo QLED 4096 lépésben növeli a fényerőskálát 12 bitesre, ezzel a sötét területek sötétebbek, a világos területek pedig még fényesebbek lesznek, így még pontosabb és minden eddiginél lenyűgözőbb HDR-élmény érhető el. A Neo QLED a Samsung nagyteljesítményű, továbbfejlesztett felskálázásra képes Neo Quantum Processzorával rendelkezik. A Neo Quantum Processzor képes a minőséget bemeneti minőségtől függetlenül 4K és 8K képkimenetre optimalizálni, az akár 16 különféle neurális hálózati modell használatával, amelyek mindegyike az MI felskálázásra és a mélytanulás (deep learning) technológiára épül.

A Samsung 2021-es Neo QLED 8K új Infinity One kialakítással érkezik. Ez szinte teljesen kávamentes képernyőt jelent. A Neo QLED 8K Slim One Connect Box egysége egy teljesen új kábelkezelő rendszer, amely akár a TV hátuljához is csatlakoztatható, így könnyebb telepítést és még kifinomultabb megjelenést tesz lehetővé. A Samsung 2021-es Neo QLED 8K és 4K modelljei olyan intelligens funkciókkal rendelkeznek, amelyek kibővítik a tévé megszokott szerepét, és igazodnak a felhasználók megváltozott igényeihez, legyen szó edzésről, szórakozásról vagy az otthoni iroda kialakításáról. A Samsung Health például könnyedén alakítja át az otthoni teret személyes edzőteremmé, az új Smart Trainer funkció pedig valós időben követi és elemzi a testtartást, akárcsak egy valódi személyi edző. Az edzés alatt és után az intelligens edző visszajelzést ad, segít számolni az ismétléseket és megbecsülni az elégetett kalóriákat. A Bixby-kompatibilis hangvezérlésen keresztül elérhető video- és interaktív edzésekkel a Samsung Health Smart Trainer könnyedén személyre szabja az otthoni edzéseket.

Két új, exkluzív funkcióval a Samsung televíziók kiemelkedő játékélményt biztosítanak. A Super Ultrawide GameView lehetőséget nyújt a játékosoknak, hogy ne csak a 21:9-es képaránnyal, hanem az ultraszéles 32:9-es aránnyal is játsszanak. A szélesebb látómezőnek köszönhetően a felhasználók a játék egyetlen pillanatáról sem maradnak le. A Game Bar segítségével a játékosok gyorsan felmérhetik és beállíthatják a játék kritikus aspektusait, legyen szó a képarányváltásról, a bemeneti késleltetés ellenőrzéséről vagy a fülhallgató csatlakoztatásáról. A FreeSync Premium Pro minimalizálja az akadozást, így a képminőség az egész játék alatt egyenletes.

A Samsung azt is bejelentette hogy 2021-ben a Micro LED nyújtotta lehetőségek a felhasználók otthonába költöznek. A 110-, a 99 hüvelykes és a kisebb méretű készülékek az év végéig folyamatosan érkeznek. A Micro LED tévében található mikrométeres méretű LED-ek mellett nincs szükség a hagyományos kijelzőkben használt háttérvilágításra és színszűrőkre. A készülék ezek helyett maga állítja elő a fényt és a színeket a pixelstruktúrán keresztül. A 24 millió egyedileg irányított LED-nek köszönhetően lenyűgöző képminőséget biztosít, amely a 99,99 százalékos kijelző-test arányú, Monolit Dizájn formatervezésű kijelzőn még inkább előtérbe kerül.

A Samsung 2021-es Lifestyle TV sorozatát a felhasználói ízlésnek és elvárásoknak megfelelően fejlesztette tovább. A The Frame készülék 2017-es debütálása óta több mint egymillió eladott darabbal, a kijelzőket művészi alkotássá varázsolva változtatta meg a televízióról alkotott képet.

A 2021-es The Frame modell elődeihez képest közel 50 százalékkal keskenyebb, kialakítása egyre inkább emlékeztet egy hagyományos képkeretre. Az új, felpattintható keretvariációk öt új színvariánsban érkeznek, kétféle személyre szabható stílusban. A „Modern” és „Hagyományos” modellek egyaránt illeszkednek a legkülönfélébb belső terekbe.

Jó év vár a gamerekre

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások meddig tartanak, az viszont tény, hogy a bezártság csak tovább növelte az érdeklődést a videójátékok iránt. Erre persze reagáltak a gyártók is, az idei CES-en mind a chipgyártók, mind a számítógépek készítői igyekeztek maximálisan kiszolgálni a gamereket. Az egyik legizgalmasabb újítás az Asus-tól érkezett, a ROG Flow X13 és az XG Mobile eGPU formájában. Maga a Flow 13 egy karcsú és könnyű games laptop, viszont a hordozhatóságért áldozatot kellett hozni, így nem túl erős grafikai chipet kapott. Viszont itt jön a csavar az XG Mobile eGPU képében, ami egy nagy teljesítményű, külső grafikai meghajtó, vagyis garantálja a kiváló játékélményt. Ez a megoldás ismét jó példa arra, hogyan lehet kiegészítőkkel több funkciót is kihozni egy-egy eszközből.

Az Acer szintén gondolt azokra a játékosokra is, akik nem csak otthon szeretnék élvezni a videójátékok nyújtotta élményt, hanem útközben, vagy akár nyaralás alatt. Számukra lehet jó megoldás a gyártó Predator Triton 300 SE notebookja, ami 14 hüvelykes kijelzővel érkezik, cserébe karcsú és könnyű, viszont a GeForce RTX 30-Series (“Ampere”) GPU és az Intel “Tiger Lake” H-Series processzorok már meggyőző teljesítményt ígérnek.

Már a 2020-as CES-en is az egyik fő téma az 5G hasznosítása volt és ez idén sem maradt el, igaz talán a szokatlan körülmények miatt a vártnál kevesebb nagy durranás jött ezen a fronton. Bár a CES nem igazán a mobilgyártók terepe, azért itt mutatkozott be a Motorola One 5G Ace, ami mindössze 400 dollárért tud majd 5G-t, illetve a TCL 20 5G, ami Európában 300 euró körüli áron lesz kapható és szintén kompatibilis a legújabb mobiltechnológiával.

A számítógépgyártók is számolnak már az 5G-vel új modelljeikben, a Dell több új Latitude gépében is megtalálható már opcióként az 5G-s modem, illetve a HP legújabb DragonFly Elite notebookjaiban is. A Lenovo szintén több, 5G-s laptopot mutatott be idén.

Technológia a járvány ellen

Az idei CES jó példa volt arra is, hogyan képes a technológiai támogatni a Covid-19-hez hasonló globális krízisek elleni küzdelmet. Az eseményen többek között olyan kapucsengőt mutattak be, ami egyből meg is méri az érkező testhőmérsékletét, de olyan fejlesztés is volt, amihez hozzá sem kell érni és úgy jelez a házigazdának, hogy valaki be akar jönni.

Emellett a virtuális bemutatókban szerepel olyan robot is, ami ultraibolya fénnyel képes megtisztítani a sokak által használt, szennyezett és potenciálisan fertőző helyeket akár nagyvállalati irodákban, áruházakban és éttermekben is. Ott van a MaskFone, ami egy speciális maszk beépített mikrofonnal, így úgy is lehet fogadni a hívásokat és beszélni, hogy nem kell eltávolítani a maszkot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA