- Hirdetés -

Örülhetnek a gamerek, 5G mindenhol és a techcégek is harcolnak a járvánnyal – CES 2021

|

- Hirdetés -

Bezárta virtuális kapuit az idén első alkalommal csak online megrendezett CES, a világ legnagyobb technológiai kiállításán a televíziók és a gamereknek szóló ajánlatok kaptak kiemelt figyelmet, de a járványra is reagáltak a kiállítók.

A százezres, hömpölygő tömeg, a látványos standok és a még látványosabb show-k ezúttal elmaradtak Las Vegas-ban, ennek ellenére az idei CES is hozott számos izgalmas meglepetést. Az egyik legizgalmasabb trend talán az volt, hogy a hajtogatható mellett most már a feltekerhető kijelző is egyre közelebb kerül az átlagos fogyasztókhoz is, egyre több eszközben jelenhet meg. Idén az LG és a TCL is olyan koncepciókat mutatott be, amelyek az okosmobilos felhasználást vetítik előre. Ráadásul sajtóértesülések szerint az LG már idén piacra is dobhatja feltekerhető kijelzőjű mobilját. Azt, hogy a TCL hol tart a fejlesztésben nem igazán lehet még tudni, bár van egy 17 hüvelykes kijelzőjű koncepciójuk, ami lényegében egy feltekerhető rugalmas OLED kijelző és valóban a sci-fik világát idézi.

Még nagyobb tévék

A már említett két gyártó egyébként azok közé tartozott, akik számos területen jelentek meg újdonságokkal a CES-en, televíziók, háztartási gépek is szerepeltek a kínálatukban. Az LG a tévés szegmensben már korábban bemutatott egy feltekerhető képernyőjű modellt és bár most nem készültek ekkora meglepetéssel, azért izgalmas újdonságok akadtak. Az LG Electronics (LG) az új OLED, QNED Mini LED, valamint NanoCell készülékeivel az eddigi legimpozánsabb prémium kategóriás tévépalettáját mutatta be. A sorozat 48C1 modellje elnyerte a CES legjobb innovációinak járó Best of Innovation díjat, de az online megrendezett eseményen számos további LG televízió is elismerésben részesült.

A cég prémium tévéi idén kívül-belül megújultak: az új OLED képernyő mellett bekerült a kínálatba a Quantum NanoCell színtechnológiát mini LED háttérvilágítással ötvöző, így pontosabb színvisszaadásra és nagyobb kontrasztarányra képes, továbbfejlesztett LCD panelstruktúra — azaz a QNED Mini LED —, továbbá a frissített, mesterséges intelligenciával felvértezett processzor, de megújult a webOS felhasználói felület és a dizájn is.

A kiváló képminőségű, idén még nagyobb képernyőméretben elérhető 2021-es LG OLED tévék az új modelleknek köszönhetően a vállalat eddigi legátfogóbb kínálatát hozzák. Az LG legújabb, G1-es szériájába tartozó, az OLED technológia következő lépésének számító OLED evo tévék a jobb fényerő révén még tisztább, részletgazdagabb és realisztikusabb képmegjelenítésre képesek.

Az LG a képernyőméretet tekintve minden eddiginél bővebb választási lehetőséget kínál az OLED tévék rajongóinak. Az egyedülálló LG C1 széria például a gamerek által kedvelt 48 hüvelykes, valamint az akár nagyobb társasággal való közös mozizásra alkalmas, 83 hüvelykes méretben is elérhető lesz. Ráadásul az új Gallery Stand2 talp vonzó alternatívát nyújthat azoknak, akik azért nem a szorosan falhoz simuló dizájnt lehetővé tevő konzolt választják, mert ragaszkodnak az enteriőr rugalmas alakításához.

Az LG Z1, G1 és C1 sorozat OLED készülékei, a QNED Mini LED LCD tévék közül a QNED99 és a QNED95 modellek, valamint a NanoCell televíziók közül a NANO99 és a NANO95 típusok az LG legújabb, negyedik generációs, mesterséges intelligenciával (AI) felvértezett intelligens α (Alpha) 9 processzorát kapták. Ez a központi vezérlőegység mélytanulás segítségével képes a kép felskálázására, így bármilyen minőségű tartalom a készülék méretétől függetlenül tökéletesen jelenik meg az önálló fényt kibocsátó képernyőkön. Az LG legújabb processzora az AI Picture Pro funkció révén felismeri a képernyőn látható objektumokat — például emberek arcát vagy testét3, illetve különbséget tesz a háttér és az előtér között —, és azok egyesével történő, automatikus feljavításával és élesítésével még élethűbb, 3D-szerű képet hoz létre. A negyedik generációs α9 processzor a tartalom típusának felismerésével képes a legkülönbözőbb otthoni körülményekhez és fényviszonyokhoz igazítani a képminőséget és a jelenetek fénymennyiségét.

A TCL ebben az évben több új TV modellt is bemutat, köztük Mini-LED, QLED és 4K HDR változatokat, amelyek kiemelkedő képminőséget és számos kényelmi funkciót nyújtanak. Európában az első negyedév végén lesznek elérhetők a tévézés és a játék élményét új szintre emelő legújabb TCL 4K MiniLED TV-k. A modell megjelenése jól mutatja a TCL a Mini-LED képernyőtechnológia iránti elkötelezettségét. Az új 4K QLED TV-k esetében szintén új modellel rukkol elő a gyártó, amelyet már a továbbfejlesztett Quantum Dot Display technológiával szerel. Ezt az eszközt azoknak ajánlják, akik magas minőségű, interaktív otthoni szórakozásra vágynak az okos funkciókat is beleértve.

MicroLED az otthonokba is

A tévépiac legnagyobb szereplője, a Samsung a CES 2021 előtt, a First Look virtuális eseményen mutatta be 2021-es TV portfólióját, amelyet a legújabb Neo QLED, MicroLED és Lifestyle készülékek alkotnak. A cég új kijelzőtechnológiát mutat be a 8K (QN900A) és a 4K (QN90A) csúcsmodelljeiben, ez a Neo QLED. A QLED technológia új szintjét a fényforrásként szolgáló Quantum Mini LED-del éri el a vállalat, melynek precíz vezérlésére a Quantum Matrix Technológia és a Neo QLED-re optimalizált képalkotó chip, a Neo Qunatum Processzor szolgál.

A Samsung úgy tervezte a Quantum Mini LED-et, hogy annak mérete a hagyományos LED-ek 1/40-ed része legyen. A fény eloszlatásához használt lencse és a LED rögzítésére használt alkatrészek helyett a Quantum Mini LED hihetetlenül vékony mikrorétegekből épül fel, amelyek rengeteg apró LED-del vannak feltöltve. A Quantum Matrix Technológia lehetővé teszi a sűrűn álló LED-ek ultrafinom és pontos vezérlését, ezzel megakadályozva az elmosódást, így a felhasználók a lehető legmagasabb minőségben élvezhetik a tartalmakat. A Neo QLED 4096 lépésben növeli a fényerőskálát 12 bitesre, ezzel a sötét területek sötétebbek, a világos területek pedig még fényesebbek lesznek, így még pontosabb és minden eddiginél lenyűgözőbb HDR-élmény érhető el. A Neo QLED a Samsung nagyteljesítményű, továbbfejlesztett felskálázásra képes Neo Quantum Processzorával rendelkezik. A Neo Quantum Processzor képes a minőséget bemeneti minőségtől függetlenül 4K és 8K képkimenetre optimalizálni, az akár 16 különféle neurális hálózati modell használatával, amelyek mindegyike az MI felskálázásra és a mélytanulás (deep learning) technológiára épül.

A Samsung 2021-es Neo QLED 8K új Infinity One kialakítással érkezik. Ez szinte teljesen kávamentes képernyőt jelent. A Neo QLED 8K Slim One Connect Box egysége egy teljesen új kábelkezelő rendszer, amely akár a TV hátuljához is csatlakoztatható, így könnyebb telepítést és még kifinomultabb megjelenést tesz lehetővé. A Samsung 2021-es Neo QLED 8K és 4K modelljei olyan intelligens funkciókkal rendelkeznek, amelyek kibővítik a tévé megszokott szerepét, és igazodnak a felhasználók megváltozott igényeihez, legyen szó edzésről, szórakozásról vagy az otthoni iroda kialakításáról. A Samsung Health például könnyedén alakítja át az otthoni teret személyes edzőteremmé, az új Smart Trainer funkció pedig valós időben követi és elemzi a testtartást, akárcsak egy valódi személyi edző. Az edzés alatt és után az intelligens edző visszajelzést ad, segít számolni az ismétléseket és megbecsülni az elégetett kalóriákat. A Bixby-kompatibilis hangvezérlésen keresztül elérhető video- és interaktív edzésekkel a Samsung Health Smart Trainer könnyedén személyre szabja az otthoni edzéseket.

Két új, exkluzív funkcióval a Samsung televíziók kiemelkedő játékélményt biztosítanak. A Super Ultrawide GameView lehetőséget nyújt a játékosoknak, hogy ne csak a 21:9-es képaránnyal, hanem az ultraszéles 32:9-es aránnyal is játsszanak. A szélesebb látómezőnek köszönhetően a felhasználók a játék egyetlen pillanatáról sem maradnak le. A Game Bar segítségével a játékosok gyorsan felmérhetik és beállíthatják a játék kritikus aspektusait, legyen szó a képarányváltásról, a bemeneti késleltetés ellenőrzéséről vagy a fülhallgató csatlakoztatásáról. A FreeSync Premium Pro minimalizálja az akadozást, így a képminőség az egész játék alatt egyenletes.

A Samsung azt is bejelentette hogy 2021-ben a Micro LED nyújtotta lehetőségek a felhasználók otthonába költöznek. A 110-, a 99 hüvelykes és a kisebb méretű készülékek az év végéig folyamatosan érkeznek. A Micro LED tévében található mikrométeres méretű LED-ek mellett nincs szükség a hagyományos kijelzőkben használt háttérvilágításra és színszűrőkre. A készülék ezek helyett maga állítja elő a fényt és a színeket a pixelstruktúrán keresztül. A 24 millió egyedileg irányított LED-nek köszönhetően lenyűgöző képminőséget biztosít, amely a 99,99 százalékos kijelző-test arányú, Monolit Dizájn formatervezésű kijelzőn még inkább előtérbe kerül.

A Samsung 2021-es Lifestyle TV sorozatát a felhasználói ízlésnek és elvárásoknak megfelelően fejlesztette tovább. A The Frame készülék 2017-es debütálása óta több mint egymillió eladott darabbal, a kijelzőket művészi alkotássá varázsolva változtatta meg a televízióról alkotott képet.

A 2021-es The Frame modell elődeihez képest közel 50 százalékkal keskenyebb, kialakítása egyre inkább emlékeztet egy hagyományos képkeretre. Az új, felpattintható keretvariációk öt új színvariánsban érkeznek, kétféle személyre szabható stílusban. A „Modern” és „Hagyományos” modellek egyaránt illeszkednek a legkülönfélébb belső terekbe.

Jó év vár a gamerekre

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások meddig tartanak, az viszont tény, hogy a bezártság csak tovább növelte az érdeklődést a videójátékok iránt. Erre persze reagáltak a gyártók is, az idei CES-en mind a chipgyártók, mind a számítógépek készítői igyekeztek maximálisan kiszolgálni a gamereket. Az egyik legizgalmasabb újítás az Asus-tól érkezett, a ROG Flow X13 és az XG Mobile eGPU formájában. Maga a Flow 13 egy karcsú és könnyű games laptop, viszont a hordozhatóságért áldozatot kellett hozni, így nem túl erős grafikai chipet kapott. Viszont itt jön a csavar az XG Mobile eGPU képében, ami egy nagy teljesítményű, külső grafikai meghajtó, vagyis garantálja a kiváló játékélményt. Ez a megoldás ismét jó példa arra, hogyan lehet kiegészítőkkel több funkciót is kihozni egy-egy eszközből.

Az Acer szintén gondolt azokra a játékosokra is, akik nem csak otthon szeretnék élvezni a videójátékok nyújtotta élményt, hanem útközben, vagy akár nyaralás alatt. Számukra lehet jó megoldás a gyártó Predator Triton 300 SE notebookja, ami 14 hüvelykes kijelzővel érkezik, cserébe karcsú és könnyű, viszont a GeForce RTX 30-Series (“Ampere”) GPU és az Intel “Tiger Lake” H-Series processzorok már meggyőző teljesítményt ígérnek.

Már a 2020-as CES-en is az egyik fő téma az 5G hasznosítása volt és ez idén sem maradt el, igaz talán a szokatlan körülmények miatt a vártnál kevesebb nagy durranás jött ezen a fronton. Bár a CES nem igazán a mobilgyártók terepe, azért itt mutatkozott be a Motorola One 5G Ace, ami mindössze 400 dollárért tud majd 5G-t, illetve a TCL 20 5G, ami Európában 300 euró körüli áron lesz kapható és szintén kompatibilis a legújabb mobiltechnológiával.

A számítógépgyártók is számolnak már az 5G-vel új modelljeikben, a Dell több új Latitude gépében is megtalálható már opcióként az 5G-s modem, illetve a HP legújabb DragonFly Elite notebookjaiban is. A Lenovo szintén több, 5G-s laptopot mutatott be idén.

Technológia a járvány ellen

Az idei CES jó példa volt arra is, hogyan képes a technológiai támogatni a Covid-19-hez hasonló globális krízisek elleni küzdelmet. Az eseményen többek között olyan kapucsengőt mutattak be, ami egyből meg is méri az érkező testhőmérsékletét, de olyan fejlesztés is volt, amihez hozzá sem kell érni és úgy jelez a házigazdának, hogy valaki be akar jönni.

Emellett a virtuális bemutatókban szerepel olyan robot is, ami ultraibolya fénnyel képes megtisztítani a sokak által használt, szennyezett és potenciálisan fertőző helyeket akár nagyvállalati irodákban, áruházakban és éttermekben is. Ott van a MaskFone, ami egy speciális maszk beépített mikrofonnal, így úgy is lehet fogadni a hívásokat és beszélni, hogy nem kell eltávolítani a maszkot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....