A kereskedelmi célcsoportnál a Doktor Murphy, a teljes lakosságnál a Tények volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Megnéztük, hogy a Hír Tv átalakulása miként hatott a nézettségükre és tudott-e ebből profitálni az ATV.
Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél múlt héten is az RTL Klub bizonyult a legnézettebb csatornának. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,1 százalékponttal, a TV2-é 1,3 százalékponttal nőtt. Ezen belül a hétköznapokat nyerte az RTL Klub, a hétvégét a TV2. Ez szám szerint azt jelenti, hogy hétfőtől péntekig az RTL Klub közönségaránya 14,8 százalékot, a TV2-é 7,2 százalékot tett ki. Múlt szombaton kisebb különbséggel (TV2 – 11,7%, RTL Klub – 10,6%), múlt vasárnap nagyobb differenciával (TV2 – 15,1%, RTL Klub – 9%) nyerte az estét a TV2.
32. hét / 31. hét / 30.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 13,3% / 13,2% / 13,6%
TV2 – 9% / 7,7% / 6,6%
Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (32. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,2%
Fókusz – 18,8%
Barátok közt – 16,3%
Éjjel-nappal Budapest – 15,9%
TV2
Tények – 16,7%
A hegyi doktor-Újra rendel – 10,3%
Pénzt vagy éveket! – 8,3%
Extrém Activity – 5,4%
A 18-49 éveseknél továbbra is több nézőt vonz az RTL Híradó, mint a Tények, de meglehetősen kicsire olvadt a két esti hírműsor közötti különbség. Az RTL Klubon nagyon szépen teljesített a Fókusz és főműsoridős csatornaátlag feletti share-t ért el a Barátok közt, valamint az Éjjel-nappal Budapest is.
A TV2-n A hegyi doktor megugorta a főműsoridős átlagot, a Pénzt vagy éveket ismétlése nagyjából hozta, az Extrém Activity – ami szintén ismétlés – pedig az átlag alatt teljesített.
A 18-49 éveseknél a múlt hét legnézettebb műsorának az RTL Klubon futó Doktor Murphy bizonyult. A kereskedelmi célcsoportnál 210 ezer néző kísérte figyelemmel a sorozatot, 17,4 százalékos közönségarány mellett. Az RTL-t is meglephette az orvosos sorozat sikere, mert eredetileg dupla részekkel akarták ledarálni a Doktor Murphyt, de a jó nézettséget látva átálltak a heti egy epizódra, így még jó pár hétig el tudják húzni a sorozatot.
A hét második legnézettebb műsora az Éjjel-nappal Budapest hétfői része volt (209 ezer néző), harmadik helyen pedig a TV2-n adott Kellékfeleség című film végzett (204 ezer néző).
A teljes lakosságnál egész más sorrendet láthatunk. A vasárnapi Tények vonzotta a legtöbb nézőt (663 ezres nézőszám), majd a pénteki Barátok közt (616 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó (596 ezer néző) következett.
Hírcsatornák versenye
Augusztus elsején egyik napról a másikra visszafideszesítették a Hír Tv-t. Ennek rövid távon vélhetően az lesz a hatása, hogy jobban megoszlanak a nézők az M1, Hír Tv és a Echo Tv között, valamint valószínűleg nézettség terén leginkább az ATV profitálhat mindebből.
Azért, hogy megnézzük, mi igaz ebből a prekoncepcióból, összevetettük a négy csatorna teljes júliusi közönségarányát az elmúlt hetivel (akkor már minden Hír Tv nézőnek leeshetett, hogy mi a helyzet).
Az első adatok nagyjából igazolták is a fentieket. A júliusi átlaghoz képest az ATV múlt héten a főműsoridőben 0,3 százalékponttal, teljes napon pedig 0,4 százalékponttal ért el jobb share-t.
Az Echo Tv-nél főműsoridőben és teljes napon is látszik egy minimális – 0,1 százalékpontos – csökkenés. A Hír Tv esetében pedig látványos a visszaesés. Főműsoridőben gyakorlatilag feleződött a közönségarányuk és a teljes napon is nagyot esett a share-jük.
Az M1 esetében viszont érdekes módon növekedést mutatnak az adatok. Főműsoridőben és teljes napon is nagyjából annyit nyertek, mint az ATV.
Közönségarányok alakulása
Július (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,1% / 2,5%
M1 – 2,1% / 2,7%
Echo Tv – 0,9% / 0,7%
Hír Tv – 1,3% / 1,5%
32. hét (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,4% / 2,9%
M1 – 2,5% / 3%
Echo Tv – 0,8% / 0,6%
Hír Tv – 0,7% / 0,9%
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Adatok forrása: RTL, TV2 / Nielsen Közönségmérés
Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük. (A hírcsatornás adatok esetében a főműsoridő 18:00 és 22:59 közötti időszakot fedi le).