- Hirdetés -

Orvosos sorozat vezeti a nézettségi toplistát

|

A kereskedelmi célcsoportnál a Doktor Murphy, a teljes lakosságnál a Tények volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Megnéztük, hogy a Hír Tv átalakulása miként hatott a nézettségükre és tudott-e ebből profitálni az ATV.

Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél múlt héten is az RTL Klub bizonyult a legnézettebb csatornának. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,1 százalékponttal, a TV2-é 1,3 százalékponttal nőtt. Ezen belül a hétköznapokat nyerte az RTL Klub, a hétvégét a TV2. Ez szám szerint azt jelenti, hogy hétfőtől péntekig az RTL Klub közönségaránya 14,8 százalékot, a TV2-é 7,2 százalékot tett ki. Múlt szombaton kisebb különbséggel (TV2 – 11,7%, RTL Klub – 10,6%), múlt vasárnap nagyobb differenciával (TV2 – 15,1%, RTL Klub – 9%) nyerte az estét a TV2.

32. hét / 31. hét / 30.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,3% / 13,2% / 13,6%
TV2 – 9% / 7,7% / 6,6%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (32. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,2%
Fókusz – 18,8%
Barátok közt – 16,3%
Éjjel-nappal Budapest – 15,9%

TV2
Tények – 16,7%
A hegyi doktor-Újra rendel – 10,3%
Pénzt vagy éveket! – 8,3%
Extrém Activity – 5,4%

A 18-49 éveseknél továbbra is több nézőt vonz az RTL Híradó, mint a Tények, de meglehetősen kicsire olvadt a két esti hírműsor közötti különbség. Az RTL Klubon nagyon szépen teljesített a Fókusz és főműsoridős csatornaátlag feletti share-t ért el a Barátok közt, valamint az Éjjel-nappal Budapest is.

A TV2-n A hegyi doktor megugorta a főműsoridős átlagot, a Pénzt vagy éveket ismétlése nagyjából hozta, az Extrém Activity – ami szintén ismétlés – pedig az átlag alatt teljesített.

A 18-49 éveseknél a múlt hét legnézettebb műsorának az RTL Klubon futó Doktor Murphy bizonyult. A kereskedelmi célcsoportnál 210 ezer néző kísérte figyelemmel a sorozatot, 17,4 százalékos közönségarány mellett. Az RTL-t is meglephette az orvosos sorozat sikere, mert eredetileg dupla részekkel akarták ledarálni a Doktor Murphyt, de a jó nézettséget látva átálltak a heti egy epizódra, így még jó pár hétig el tudják húzni a sorozatot.

A hét második legnézettebb műsora az Éjjel-nappal Budapest hétfői része volt (209 ezer néző), harmadik helyen pedig a TV2-n adott Kellékfeleség című film végzett (204 ezer néző).

A teljes lakosságnál egész más sorrendet láthatunk. A vasárnapi Tények vonzotta a legtöbb nézőt (663 ezres nézőszám), majd a pénteki Barátok közt (616 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó (596 ezer néző) következett.

Hírcsatornák versenye
Augusztus elsején egyik napról a másikra visszafideszesítették a Hír Tv-t. Ennek rövid távon vélhetően az lesz a hatása, hogy jobban megoszlanak a nézők az M1, Hír Tv és a Echo Tv között, valamint valószínűleg nézettség terén leginkább az ATV profitálhat mindebből.

Azért, hogy megnézzük, mi igaz ebből a prekoncepcióból, összevetettük a négy csatorna teljes júliusi közönségarányát az elmúlt hetivel (akkor már minden Hír Tv nézőnek leeshetett, hogy mi a helyzet).

Az első adatok nagyjából igazolták is a fentieket. A júliusi átlaghoz képest az ATV múlt héten a főműsoridőben 0,3 százalékponttal, teljes napon pedig 0,4 százalékponttal ért el jobb share-t.

Az Echo Tv-nél főműsoridőben és teljes napon is látszik egy minimális – 0,1 százalékpontos – csökkenés. A Hír Tv esetében pedig látványos a visszaesés. Főműsoridőben gyakorlatilag feleződött a közönségarányuk és a teljes napon is nagyot esett a share-jük.

Az M1 esetében viszont érdekes módon növekedést mutatnak az adatok. Főműsoridőben és teljes napon is nagyjából annyit nyertek, mint az ATV.

Közönségarányok alakulása
Július (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,1% / 2,5%
M1 – 2,1% / 2,7%
Echo Tv – 0,9% / 0,7%
Hír Tv – 1,3% / 1,5%

32. hét (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,4% / 2,9%
M1 – 2,5% / 3%
Echo Tv – 0,8% / 0,6%
Hír Tv – 0,7% / 0,9%

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL, TV2 / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük. (A hírcsatornás adatok esetében a főműsoridő 18:00 és 22:59 közötti időszakot fedi le).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...