- Hirdetés -

Orvosos sorozat vezeti a nézettségi toplistát

|

- Hirdetés -

A kereskedelmi célcsoportnál a Doktor Murphy, a teljes lakosságnál a Tények volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Megnéztük, hogy a Hír Tv átalakulása miként hatott a nézettségükre és tudott-e ebből profitálni az ATV.

Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél múlt héten is az RTL Klub bizonyult a legnézettebb csatornának. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,1 százalékponttal, a TV2-é 1,3 százalékponttal nőtt. Ezen belül a hétköznapokat nyerte az RTL Klub, a hétvégét a TV2. Ez szám szerint azt jelenti, hogy hétfőtől péntekig az RTL Klub közönségaránya 14,8 százalékot, a TV2-é 7,2 százalékot tett ki. Múlt szombaton kisebb különbséggel (TV2 – 11,7%, RTL Klub – 10,6%), múlt vasárnap nagyobb differenciával (TV2 – 15,1%, RTL Klub – 9%) nyerte az estét a TV2.

32. hét / 31. hét / 30.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,3% / 13,2% / 13,6%
TV2 – 9% / 7,7% / 6,6%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (32. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,2%
Fókusz – 18,8%
Barátok közt – 16,3%
Éjjel-nappal Budapest – 15,9%

TV2
Tények – 16,7%
A hegyi doktor-Újra rendel – 10,3%
Pénzt vagy éveket! – 8,3%
Extrém Activity – 5,4%

A 18-49 éveseknél továbbra is több nézőt vonz az RTL Híradó, mint a Tények, de meglehetősen kicsire olvadt a két esti hírműsor közötti különbség. Az RTL Klubon nagyon szépen teljesített a Fókusz és főműsoridős csatornaátlag feletti share-t ért el a Barátok közt, valamint az Éjjel-nappal Budapest is.

A TV2-n A hegyi doktor megugorta a főműsoridős átlagot, a Pénzt vagy éveket ismétlése nagyjából hozta, az Extrém Activity – ami szintén ismétlés – pedig az átlag alatt teljesített.

A 18-49 éveseknél a múlt hét legnézettebb műsorának az RTL Klubon futó Doktor Murphy bizonyult. A kereskedelmi célcsoportnál 210 ezer néző kísérte figyelemmel a sorozatot, 17,4 százalékos közönségarány mellett. Az RTL-t is meglephette az orvosos sorozat sikere, mert eredetileg dupla részekkel akarták ledarálni a Doktor Murphyt, de a jó nézettséget látva átálltak a heti egy epizódra, így még jó pár hétig el tudják húzni a sorozatot.

A hét második legnézettebb műsora az Éjjel-nappal Budapest hétfői része volt (209 ezer néző), harmadik helyen pedig a TV2-n adott Kellékfeleség című film végzett (204 ezer néző).

A teljes lakosságnál egész más sorrendet láthatunk. A vasárnapi Tények vonzotta a legtöbb nézőt (663 ezres nézőszám), majd a pénteki Barátok közt (616 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó (596 ezer néző) következett.

Hírcsatornák versenye
Augusztus elsején egyik napról a másikra visszafideszesítették a Hír Tv-t. Ennek rövid távon vélhetően az lesz a hatása, hogy jobban megoszlanak a nézők az M1, Hír Tv és a Echo Tv között, valamint valószínűleg nézettség terén leginkább az ATV profitálhat mindebből.

Azért, hogy megnézzük, mi igaz ebből a prekoncepcióból, összevetettük a négy csatorna teljes júliusi közönségarányát az elmúlt hetivel (akkor már minden Hír Tv nézőnek leeshetett, hogy mi a helyzet).

Az első adatok nagyjából igazolták is a fentieket. A júliusi átlaghoz képest az ATV múlt héten a főműsoridőben 0,3 százalékponttal, teljes napon pedig 0,4 százalékponttal ért el jobb share-t.

Az Echo Tv-nél főműsoridőben és teljes napon is látszik egy minimális – 0,1 százalékpontos – csökkenés. A Hír Tv esetében pedig látványos a visszaesés. Főműsoridőben gyakorlatilag feleződött a közönségarányuk és a teljes napon is nagyot esett a share-jük.

Az M1 esetében viszont érdekes módon növekedést mutatnak az adatok. Főműsoridőben és teljes napon is nagyjából annyit nyertek, mint az ATV.

Közönségarányok alakulása
Július (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,1% / 2,5%
M1 – 2,1% / 2,7%
Echo Tv – 0,9% / 0,7%
Hír Tv – 1,3% / 1,5%

32. hét (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,4% / 2,9%
M1 – 2,5% / 3%
Echo Tv – 0,8% / 0,6%
Hír Tv – 0,7% / 0,9%

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL, TV2 / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük. (A hírcsatornás adatok esetében a főműsoridő 18:00 és 22:59 közötti időszakot fedi le).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Így lehet kiberbiztos a nyaralás

Felmérések szerint a Földön élő minden emberre legalább 3 hamis személyazonosság jut a kiberbűnözői piacon, mégis mintha továbbra is félvállról vennénk a fenyegetést a hétköznapokban, különösen a lazább nyári időszakban. Hamarosan elözönlik az üzenőfalakat...

Rocklegendák érkeznek Budapestre

Először érkezik Magyarországba Hollywood Vampires és egy felejthetetlen koncerttel szeretnék meglepni a rockzene rajongóit. A legendás banda tagjai között található Johnny Depp, Alice Cooper, Joe Perry (Aerosmith) és Tommy Henriksen.A Hollywood Vampires nem csupán...

Ezek a filmek vonzották a nézőket

Izgalmas és eseménydús hónapokat tudhat maga mögött a Warner Bros. Discovery (WBD). Az Egyesült Államokban nagyszabású kampány keretében bevezették a MAX-ot, a WBD továbbfejlesztett streaming platformját, globálisan megünnepelték a Warner Bros. 100 éves évfordulóját,...

Nyerő lehet az ingatlanbefektetés

A múlt héten bejelentett szigorítások alaposan átrajzolhatják a megtakarítások piacát a pénzügyi szakemberek várakozásai alapján. A kormányzati szándék egyértelműen az állampapírok piacának erősítése, de emellett az ingatlanbefektetések szerepe is tovább erősödhet a Duna House...

A mélypont után ismét nőtt a hazai vállalkozások száma

Ismét emelkedésnek indult a vállalkozások száma Magyarországon, idén megfordult a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) eltörlése nyomán kialakulni látszó tavalyi negatív trend. A legnagyobb arányú emelkedés az építőiparban, a szállítási ágazatban és a szolgáltató...

Újabb segítség a vállalkozásoknak

Az elmúlt 3 év gazdasági eseményei nem kímélték a vállalkozói szektort. A kereskedelem és az ipar különösen nehéz helyzetben van, ami számos boltbezárást és az ipari termelés volumenének csökkenését eredményezte. Ez a kihívásokkal teli...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Vidus, Vaszily, Guttengéber – ők vezetik az idei TOP50-es listát

Hetedik alkalommal végzett a médiapiaci Top 50 rangsor élén Vidus Gabriella, ezzel az első helyek számában beérte Dirk Gerkenst. A listán szereplők többségét a médiavállalatok adták, azonban az idén már több beosztott vezető került...

Vidus Gabriella vezeti a TOP50 médiás rangsort

Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett idén a Marketing&Media magazin legbefolyásosabb hazai médiásokat bemutató TOP50-es rangsora élén, ezzel már hetedszer szerezte meg az első pozíciót. A második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági...

Magyar hősökről készült különleges fotósorozat

Magyar fotográfusokkal együttműködve különleges mobilfotó-sorozattal mutatja be az éjszaka hétköznapi hőseinek életét a Huawei. A Huawei P60 Pro okostelefonnal készített képek exkluzív betekintést adnak három olyan hivatás – kutató-mentők, tűzoltók, polgárőrök – képviselőinek életébe,...

Saját streaming szolgáltatást indít a Real Madrid

A Real Madrid lett a legújabb futballklub, amely saját streaming szolgáltatást indít. A klub RM Play nevű platformja több mint 700 órányi tartalmat tartalmaz majd, és elérhető lesz mobiltelefonon, táblagépeken és okostévéeszközökön, köztük Apple...

Rajtol a sztárvetélkedő az RTL+-on

Az előző évad sikerét követően, június 9-től, újabb sztárok vetélkednek Sebestyén Balázs nappalijában, kizárólag az RTL+ előfizetői kínálatában. A Gyertek át! - A Sztárvetélkedő hetedik évada sem fogja nélkülözni a pikáns humort, a szókimondó sztárvetélkedőben...

Podcast

Ha eszközként kezeljük, máshogy állunk hozzá

Talán túl sok sci-fi-t néztünk gyerekkorunkban és azért viszonyulunk fenntartásokkal a mesterséges intelligenciához, aminek ma már a számítógépes játékok világától elkezdve az orvosi diagnosztikáig szinte mindenhol hasznát veszik. De tény, hogy kikerülhetetlen, így kérdés,...

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Don't Miss

A bankszektor is kizöldülhet

A piac minden szereplője, így egy pénzintézet is tehet a fenntarthatóságért, jól mutatja ezt a most létrejövő MBH Bank példája. Szege György ESG- és fenntarthatósági vezetőt kérdeztük az MBH Bank céljairól, törekvéseiről és zöldhitel...

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Országos mentőakcióban a Spar

Féléves tesztelést követően mostantól valamennyi SPAR és INTERSPAR áruházban bekapcsolódhatnak a vevők a tudatos élelmiszermentés folyamatába a Munch-applikációval, amelyen keresztül akár 66 százalékkal olcsóbban, gyorsan és kényelmesen juthatnak hozzá jó minőségű élelmiszerekhez.Sok családban még...

Fenntartható ötleteket díjaztak

Alternatív környezettudatos ötlettel, a chipses zacskók kreatív és praktikus újrafelhasználásásával vihették haza a fődíjat a nyírségi diákok a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A harmadik alkalommal megrendezett versenyen 12-18 éves tanulók...

Évente 19 ezer tonna bútort égetünk el

Évente körülbelül 43-59 ezer tonna fabútorhulladék keletkezik Magyarországon, azonban a kiterjedten működő bútorhulladék-feldolgozó rendszer hiányában ennek a nagy része égetőkben végzi – derül ki az IKEA friss tanulmányából. Igény lenne a már nem használt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....