- Hirdetés -

Orvosos sorozat vezeti a nézettségi toplistát

|

- Hirdetés -

A kereskedelmi célcsoportnál a Doktor Murphy, a teljes lakosságnál a Tények volt az elmúlt hét legnézettebb műsora. Megnéztük, hogy a Hír Tv átalakulása miként hatott a nézettségükre és tudott-e ebből profitálni az ATV.

Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél múlt héten is az RTL Klub bizonyult a legnézettebb csatornának. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,1 százalékponttal, a TV2-é 1,3 százalékponttal nőtt. Ezen belül a hétköznapokat nyerte az RTL Klub, a hétvégét a TV2. Ez szám szerint azt jelenti, hogy hétfőtől péntekig az RTL Klub közönségaránya 14,8 százalékot, a TV2-é 7,2 százalékot tett ki. Múlt szombaton kisebb különbséggel (TV2 – 11,7%, RTL Klub – 10,6%), múlt vasárnap nagyobb differenciával (TV2 – 15,1%, RTL Klub – 9%) nyerte az estét a TV2.

32. hét / 31. hét / 30.hét (heti főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 13,3% / 13,2% / 13,6%
TV2 – 9% / 7,7% / 6,6%

Egyes napi műsorok heti átlagos közönségaránya (32. hét, 18-49 évesek)
RTL Klub
Híradó – 17,2%
Fókusz – 18,8%
Barátok közt – 16,3%
Éjjel-nappal Budapest – 15,9%

TV2
Tények – 16,7%
A hegyi doktor-Újra rendel – 10,3%
Pénzt vagy éveket! – 8,3%
Extrém Activity – 5,4%

A 18-49 éveseknél továbbra is több nézőt vonz az RTL Híradó, mint a Tények, de meglehetősen kicsire olvadt a két esti hírműsor közötti különbség. Az RTL Klubon nagyon szépen teljesített a Fókusz és főműsoridős csatornaátlag feletti share-t ért el a Barátok közt, valamint az Éjjel-nappal Budapest is.

A TV2-n A hegyi doktor megugorta a főműsoridős átlagot, a Pénzt vagy éveket ismétlése nagyjából hozta, az Extrém Activity – ami szintén ismétlés – pedig az átlag alatt teljesített.

A 18-49 éveseknél a múlt hét legnézettebb műsorának az RTL Klubon futó Doktor Murphy bizonyult. A kereskedelmi célcsoportnál 210 ezer néző kísérte figyelemmel a sorozatot, 17,4 százalékos közönségarány mellett. Az RTL-t is meglephette az orvosos sorozat sikere, mert eredetileg dupla részekkel akarták ledarálni a Doktor Murphyt, de a jó nézettséget látva átálltak a heti egy epizódra, így még jó pár hétig el tudják húzni a sorozatot.

A hét második legnézettebb műsora az Éjjel-nappal Budapest hétfői része volt (209 ezer néző), harmadik helyen pedig a TV2-n adott Kellékfeleség című film végzett (204 ezer néző).

A teljes lakosságnál egész más sorrendet láthatunk. A vasárnapi Tények vonzotta a legtöbb nézőt (663 ezres nézőszám), majd a pénteki Barátok közt (616 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó (596 ezer néző) következett.

Hírcsatornák versenye
Augusztus elsején egyik napról a másikra visszafideszesítették a Hír Tv-t. Ennek rövid távon vélhetően az lesz a hatása, hogy jobban megoszlanak a nézők az M1, Hír Tv és a Echo Tv között, valamint valószínűleg nézettség terén leginkább az ATV profitálhat mindebből.

Azért, hogy megnézzük, mi igaz ebből a prekoncepcióból, összevetettük a négy csatorna teljes júliusi közönségarányát az elmúlt hetivel (akkor már minden Hír Tv nézőnek leeshetett, hogy mi a helyzet).

Az első adatok nagyjából igazolták is a fentieket. A júliusi átlaghoz képest az ATV múlt héten a főműsoridőben 0,3 százalékponttal, teljes napon pedig 0,4 százalékponttal ért el jobb share-t.

Az Echo Tv-nél főműsoridőben és teljes napon is látszik egy minimális – 0,1 százalékpontos – csökkenés. A Hír Tv esetében pedig látványos a visszaesés. Főműsoridőben gyakorlatilag feleződött a közönségarányuk és a teljes napon is nagyot esett a share-jük.

Az M1 esetében viszont érdekes módon növekedést mutatnak az adatok. Főműsoridőben és teljes napon is nagyjából annyit nyertek, mint az ATV.

Közönségarányok alakulása
Július (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,1% / 2,5%
M1 – 2,1% / 2,7%
Echo Tv – 0,9% / 0,7%
Hír Tv – 1,3% / 1,5%

32. hét (teljes lakosság) – főműsoridő / teljes nap
ATV – 3,4% / 2,9%
M1 – 2,5% / 3%
Echo Tv – 0,8% / 0,6%
Hír Tv – 0,7% / 0,9%

 

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL, TV2 / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: a 18-49 évesekre és a teljes lakosságra vonatkozó adatok magukban foglalják az időeltolásos tévézést is. Amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük. (A hírcsatornás adatok esetében a főműsoridő 18:00 és 22:59 közötti időszakot fedi le).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...

Online nézhetjük a nemzetközi táncfesztivált

Online rendezik meg a SzólóDuó Nemzetközi Táncfesztivált: az Orkesztika Alapítvány a fesztivál produkcióit YouTube-csatornáján közvetíti január 19. és 22. között esténként 7 órától.A SzólóDuó Fesztivál célja, hogy a szárnyaikat bontogató és a tapasztalt alkotók,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA