A Dell Inc. és a Lonely Whale, NextWave néven indít útjára egy együttműködésre alapozott nyílt kezdeményezést a General Motors, a Trek Bicycle, az Interface, a Van de Sant, a Humanscale, a Bureo és a Herman Miller részvételével. A NextWave vezető technológiai és fogyasztóközpontú vállalatokat tömörít, célja pedig az első kereskedelmi léptékű, óceáni műanyaghulladékot hasznosító beszállítói lánc kiépítése. A csoport további támogatói közé tartozik az ENSZ Környezetvédelmi Programja, a 5Gyres Institute, a Londoni Zoológiai Társaság és a New Materials Institute.
Kutatások szerint hozzávetőleg 8 millió tonna műanyaghulladék jutott az óceánba 2010-ben, és ha a jelenlegi tendencia változatlan marad, 2025-re több mint 150 millió tonnányi műanyaghulladék kerül az óceánok vizeibe. Ez nem csupán a létfontosságú óceáni ökoszisztémákra – például a halneveldékre és korallzátonyokra – jelent veszélyt, de negatív hatással van az óceáni fajok és az emberek egészségére, valamint élettartamára is.
A NextWave tagjai közösen vállalják a felelősséget egy fenntartható modell kidolgozásáért, amellyel úgy csökkenthető jelentős mértékben az óceánba jutó műanyaghulladék, hogy ez egyben gazdasági és társadalmi előnyökkel is jár az érdekelt felek számára. A csoport biztosítja, hogy a létrejövő beszállítói lánc rendelkezik az igények kielégítéséhez szükséges infrastruktúrával és támogatással, illetve megfelel a világszerte elismert társadalmi és környezetvédelmi normáknak. Végül a kezdeményezés a visszakövetési rendszeren keresztül igazolja a beszállítói lánc és az annak eredményeként létrejövő termékintegráció átláthatóságát, a hatást pedig külső, harmadik fél bevonásával ellenőrzik.
A csoportot a Lonely Whale hívja életre – egy olyan nem kormányzati szervezet, amelynek célja, hogy az emberek közelebbről megismerjék az óceánokat. Ezt gyermekkori ismeretterjesztéssel, fogyasztói kampányokkal és piaci alapú megoldásokkal igyekeznek elérni. A NextWave az óceáni hulladék kérdésével foglalkozó tudósokkal és az ügy támogatóival aktívan együttműködve igyekszik kidolgozni egy olyan fenntartható modellt, amely a környezet és a parton élő közösségek igényeinek egyaránt megfelel. A kezdeményezést az ENSZ Környezetvédelmi Programja is támogatja, és arra biztatja a magánszektorban tevékenykedő partnereit, hogy a Clean Seas (Tiszta tengerek) kampányhoz csatlakozva is kifejezzék az ügy iránti elhivatottságukat.
A NextWave becslése szerint együttes erővel több mint 1360 tonnányi műanyag óceánba jutását akadályozhatják meg öt éven belül, ami nagyjából 66 millió vizespalack tömegének felel meg.
Fontos továbbá, hogy a tagok vállalták a működésük során és a beszállítói láncban felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését. Amellett, hogy a műanyaghulladék óceánba kerülésének megállításán dolgoznak, rendkívül fontos, hogy a vállalatok a saját maguk által kibocsátott műanyag mennyiségét is felmérjék, majd megszüntessék és/vagy jelentősen csökkentsék az egyszer használatos és nem újrahasznosítható műanyagok használatát.
„Az együttműködés alapvető fontosságú az óceáni műanyaghulladék kérdésének kezelésében. Izgatottan várom a partnerkapcsolat kiépítését a többi iparág vezetőivel, és hogy velük együtt megoldásokat találjunk arra, miként lehet a hulladékból értéket teremteni” – mondta Kevin Brown, a Dell beszállítói láncért felelős igazgatója.
A kezdeményezés a Dell és a Lonely Whale kapcsolatának eredményeként jött létre. 2015-ben a Dell Adrian Grenierrel, a Lonely Whale alapítójával együttműködve elindította a Lonely Whale VR Experience (Lonely Whale virtuálisvalóság-élmény) programot. E program célja, hogy a vállalatok és a fogyasztók figyelmét felhívja az óceánba jutó műanyaghulladék veszélyeire. 2017 februárjában a Dell meghirdette első olyan kísérleti programját, amelynek keretében óceáni műanyaghulladékból készítenek csomagolásokat. Emellett támogatta az ENSZ Környezetvédelmi Programja által indított Clean Seas kezdeményezést, amelynek köszönhetően több mint 33 ország vesz részt a tengerbe jutó hulladék csökkentésében. Júniusban a Dell és a Lonely Whale felszólalt az ENSZ 2017-es Óceán Konferenciáján, ahol a Dell kifejezte elkötelezettségét az ENSZ 14. számú fenntartható fejlődési célja mellett.
A Dell a 2020 Legacy of Good néven futó terve részeként már régóta támogat olyan programokat, amelyek segítik a körforgásra épülő gazdaság működését. Ha további részleteket szeretne megtudni a kezdeményezésről, látogasson el a NextWavePlastics.org webhelyre. A Dell óceáni hulladékok kezelésével kapcsolatos munkájáról pedig a Dell óceáni műanyaghulladék programját ismertető oldalon olvashat.
- Hirdetés -
Összefog a Dell és a Lonely Whale
|
- Hirdetés -
A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI
Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan
Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...
Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja
Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...
Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója
A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje
Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac
A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
Ilyen autóra elég a munkáshitel
A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány
Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén
Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
Új tablettel erősít a Honor
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -